




















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Slepen kun je wel vergeten bij een automaat en bovendien als de motor niet loopt heb je geen remdruk en kun je dus niet remmen !!!!!!!
Het wordt dus zorgen dat ie loopt of een ambulance regelen.
Succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kan niet.
Ter plekke oplossen dus, of met een lier op een kar trekken die van achteren geheel naar de grond kan.
Als je startmotor wel draait, kun je uiteraard doorstarten tot de auto omhoog komt. Duurt eventjes maar dan kan ‘ie in elk geval makkelijker op een kar.
Heb je de BDP-sensoren al gewisseld?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
La Léo schreef:Als je startmotor wel draait, kun je uiteraard doorstarten tot de auto omhoog komt.
Moet het wel een snelle stijger zijn anders sloop je je startmotor en maak je de accu leeg…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
La Léo schreef:Kan niet.
Ter plekke oplossen dus, of met een lier op een kar trekken die van achteren geheel naar de grond kan.Als je startmotor wel draait, kun je uiteraard doorstarten tot de auto omhoog komt. Duurt eventjes maar dan kan ‘ie in elk geval makkelijker op een kar.
Heb je de BDP-sensoren al gewisseld?
Ik heb vandaag alle connectoren nagekeken en ingespoten met contactspray. De BDP sensoren doorgemeten en wat ik al dacht zijn nog in goede staat, weerstand is 70 Ohm. Injectierelais ook vervangen, bougies vervangen, maar de CX wil nog niet gaan pruttelen.
Tevens gekeken of ik wel spanning naar mijn bobine heb en dat is ook het geval. Ik weet alleen niet hoe ik de bobine kan doormeten. Dus als iemand een suggestie heeft!!
Er blijft naar mening niet veel meer over anders dan de VEO computer. Als iemand weet hoe je die kan doormeten houd ik mij aanbevolen.
Weet je zeker dat je een voldoende sterke accu hebt? Heb je er al eentje met startkabels bijgezet? Of helemaal volgeladen?
Een injectie cx moet voldoende snelheid van rondgaan hebben wil hij aan kunnen slaan. Er is dan geen vonk en geen benzine.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Klopt cxj! Met een verkeerde (nieuwe!) dynamo in de 2400IE ging dat ook verkeerd. Moest al wat snel (na weekje stilstaan) bijladen maar zelfs na het rijden bij een tankstation gewoon te weinig power over om aan te slaan. En met de ANWB en diens powercords erbij dus zo draaien hé
Nieuw juist type dyna erin en dáár geen problemen meer mee gehad.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
cxj schreef:Weet je zeker dat je een voldoende sterke accu hebt? Heb je er al eentje met startkabels bijgezet? Of helemaal volgeladen?
Een injectie cx moet voldoende snelheid van rondgaan hebben wil hij aan kunnen slaan. Er is dan geen vonk en geen benzine.
Vanavond met startkabels en volle accu geprobeerd, helaas geen draaiende CX. Vervolgens nog even e.e.a. nagelopen en kwan tot de conclusie dat er een draadbreuk op de bobine zat. Even met een houtje touwtje oplossing aan elkaar gemaakt, maar de CX wilde nog niet starten. Nu maar even wachten tot maandag op een andere bobine en computer. Kijken of dit de oplossing is. Vervolgens staat de auto nog steeds op de openbare weg nu de CX volledig door haar vering is gezakt.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ik bedenk me net dat je een automaat hebt, en bij automaten moet ie normaal in de P staan anders starten ze niet.
Is deze stekker niet los ? zodat ie dat niet meer ziet.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Maar hij heeft geen vonk. De startmotor draait wel. Bij een automaat (althans zo is het bij m’n XM) doet ook de startmotor niets als ie niet in P of N staat.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Bij een CX C-matic draait de startmotor dan ook niet, idd. Behalve als je nog geen extra relais hebt en gewoon denkt “prut CX, waarom reageer je weer niet op het contactslot”. Dan open je de kap en zet je daar de rode stekker op de pluspool van de accu, vrrr vrrr, vrrr. Onder meewarige blikken van de familie, waarna je pas ziet dat vrouwlief de auto in 2 ipv in P geparkeerd had Maar echt helemaal foolproof is die schakeling in een CX niet, wel vanaf het contactslot.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Begrijp ik hieruit dat ze weer rond snort
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Dit is niet mijn topic hoor Frank, bevestig alleen dat een CX niet behoort te starten als de automaat niet in N of P staat.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Sorry had niet goed opgelet.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Altijd lastig bij een 2500GTI ook wel eens dagen mee bezig geweest.
Maar het moet lukken!
Op de bobine zitten ook van die onstorings condenstatoren.
Heb je die er al af gehaald, heb ik wel eens sluiting in gehad.
Wat ik niet helemaal snap, meet je wel spanning op de bobine??
Op beide?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
verkuilm schreef:Altijd lastig bij een 2500GTI ook wel eens dagen mee bezig geweest.
Maar het moet lukken!
Op de bobine zitten ook van die onstorings condenstatoren.
Heb je die er al af gehaald, heb ik wel eens sluiting in gehad.Wat ik niet helemaal snap, meet je wel spanning op de bobine??
Op beide?
Ik heb wel spanning op de stekkers maar ik zou niet weten hoe ik de bobine moet doormeten. Dus als iemand dit weet, dab hoor ik het graag.
In ieder geval een ieder bedankt voor het meedenken. Morgen komt er een kennis van de CX-club een bobine en computer brengen. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.