1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Webmaster zijn DS
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 05 september 2003 04:31 PM

klik op foto voor een grotere versie.
ik ben net maar eens even gaan kijken bij de citroën garage waar ze staat voor de apk. ik had al gezegt tegen ze dat ze rustig aan konden doen omdat ik niet echt haast heb, maar ja na een weekje wil je toch wel ff wat weten he.
en tot mijn vreugde word ze vanmiddag afgemeld en is ze klaar.
de hogedruk regelaar is omgewisseld voor een ander exemplaar, en meteen een verse HD bol erop geschroeft. dat dit gebeuren moest was bekend. verder was er alleen een klein stukkie uitlaat lek. dus het valt allemaal erg mee gezien het feit dat ze 2 jaar heeft stilgestaan. dus vanavond mag ik er weer officieel mee de weg op Very Happy

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 05 september 2003 06:22 PM
  [ # 1 ]

Onderhoud D Super 5

Hallo Eric.
Ik zie dat je een van de laatste D Super 5 bezit,Daar zal je best trots en
zuinig op zijn.Maar het onderhoud? lukt dat nog een beetje,want het zijn
niet de makkelijkste auto’s om goed te onderhouden.Als wij ze vroeger
een echte grote beurt(bv 60000)moesten geven,waen we met 2 man 2
dagen bezig voor de auto weer helemaal up to date was.Maar dan ook
rammelvrij.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 05 september 2003 06:41 PM
  [ # 2 ]

Lonen vroeger

Ik ben in 1961 gaan werken voor 90cent per uur netto en het uurloon was
denk ik nog onder een tientje.En er reden alleen dure meneeren mee
waar de zaak de rekening betaalde In 1979 rekende wij 30 gulden p/uur

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 05 september 2003 06:58 PM
  [ # 3 ]

het meeste onderhoudt doe ik gewoon zelf… maar wat betekend precies rammelvrij hehe ..
ik heb haar net gehaald.. lekker hoor Smile

ik moet alleen es ff naar de remmen kijken, de kracht is prima, maar ze lijken wel net ff te laat aan te grijpen. enig id gerard?

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 05 september 2003 08:08 PM
  [ # 4 ]

Remmen D Super 5

Hallo Eric.
Windtunnel verwijderen,slangetje op de ontluchtingsnippel van de remklauw naar het reservoir,auto in normale rijstand,motor uit,anders kan je schuimvorming krijgen,dan de nippel open draaien en op de rem
trappen tot de lucht eruit is.Als dit nog niet genoeg is.auto in hoogste stand
en achter ontluchten

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 05 september 2003 09:28 PM
  [ # 5 ]

gergard, je bent je gewicht in goud waard..  Smile

ga ik morgen meteen ff doen!

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 06 september 2003 10:06 PM
  [ # 6 ]

toen waren de auto’s wel duurder natuurlijk (in verhouding)...

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2003 02:33 AM
  [ # 7 ]

vandaag even een zondagsritje gedaan naar amsterdam Cool

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2003 06:38 PM
  [ # 8 ]

——- Original Message——-
From: G.C.Maas
To: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Sent: Monday, September 15, 2003 8:33 AM
Subject: D Super


Hallo Eric.
Ik zag met die mooie foto van je auto,en toen rees bij mij de vraag,hoe zitten
op jouw D Super die sierlijsten op de zijkant,ik hoop met dubbelzijdig plakband
want ik mis de rubbers die wij er altijd onder plaatsten om roest te voorkomen.
En hoe ging het met je lekkage?
Gerard.

antwoord van erik..
ze zitten inderdaag met dubbelzijdig tape. zit er nu 10 jaar op, maar begint nu wel een beetje los te laten op de puntjes.
de lekkage is opgelost. ik heb de auto voor de apk gebracht en tevens die nieuwe voorraadbol laten monteren te samen met een hd regelaar die ik hier nog had liggen. daarmee was de lekage ook weg. verder was er alleen een einddempertje met een gat erin verder nix voor de apk.
ik heb inmiddels een tankje leeggereden en ga nu even de filters en olie verversen. ik koop meteen ff een set bougies en een nieuwe rotor en ik denk ook verdeelkap, want die is ook wel een beetje ingebrand. dan nog even kleppen stellen en hij loopt weer als een zonnetje. oh ja, ik heb vanmiddag geprobeerd om mijn banden te laten ballanceren, maar dat is nog niet makkelijk met die blinde velgen. na 4x proberen had ik er een die het kan, maar alleen op afspraak omdat ie zijn machientje moet ombouwen voor me. 9 euro per wiel #@#@  nah ja, goedkoper dan nieuw rubber.

p.s. je mag me dit ook gewoon vragen op het forum, want dan heeft wellicht ooit nog iemand iets aan het antwoord..
je weet het niet he Smile

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2003 08:09 PM
  [ # 9 ]

ondertussen in garage wijngaarden…..

wachtend op de diverse grote beurt onderdelen heb ik mooi even tijd om de voorremmen te ontluchten. ik heb de tunnel gedemonteerd zodat ik er aan de bestuurderskant ook bij de nipel kan. die nippels zien er niet uit alsof ze makkelijk los gaan komen, maar dat is weer een ander probleem.

ik zie nu ik de tunnel eraf heb, dat er wat olie ligt op mijn versnellingsbak. lijkt uit het huisje te komen waar de schakelstang doorheenloopt.
hoe controleer ik ookalweer het niveau van de versnellingsbakolie? en wat voor een olie gaat daar in? ik zie ook dat ik de km tellerkabel enigsinds heen en weer kan halen op het punt waar ie de bak in gaat…is dit normaal?

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 15 september 2003 08:18 PM
  [ # 10 ]

De contolestop zit aan de zijkant Rechts en je kan hem dus gelijk als vul-
openomg gebruiken tot het eruit loopt met EP80/90 En die ruimte op de
kebel zou kunnen,maar controleer wel even of dat borgboutje aan de zij-
kant goed vastzit.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 15 september 2003 09:12 PM
  [ # 11 ]

rem-ontlucht operatie is geslaagd in elk geval. die nippels zagen eruit alsof ze totaal vastgerot zaten, maar met verbazend weinig kracht kwamen ze al los. er kwam een hoop lucht uit en na een proefritje blijkt ie oppeens heel anders te remmen. perfect dus !!


dan nog even over die km teller kabel…  ik zie geen borging.. jullie wel?

of is het die dikke aan de voorkant?


zie verdere foto’s op : http://www.erik-wijngaarden.nl/fun/ds/

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 16 september 2003 12:34 AM
  [ # 12 ]
erik wijngaarden schreef:

vandaag even een zondagsritje gedaan naar amsterdam Cool

Je bent me een nieuw toetsenbord schuldig. Ik heb op het vorige gekwijld waardoor het ding last kreeg van kortsluiting Evil or Very Mad Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 16 september 2003 12:48 AM
  [ # 13 ]

ik leg altijd zo’n plastik hoesje over mijn toetsenbord als ik dit forum opga.

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 16 september 2003 11:19 AM
  [ # 14 ]

Kilometer kabel

Pracht foto’s eric en als je kijk zie je op beide foto’s die grote bout(14 of 17) dwars zitten,die loopt precies langs de houder,waar een gleufje in zit
Deze bout houdt de kabel in het gat.Ik hoop dat je bij het ontluchten de
auto in de hoogste stand heb gezet en de motor uit om nieuwe lucht te
voorkomen.ps.Er zit in de houder van de telleraansluiting een o-ring.Het
kan zijn dat die kapot is en dus lekt.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 september 2003 03:11 PM
  [ # 15 ]

Ja ik wel…
Het is die bout aan de voorkant… Dat zit dus goed!

Voor nog sneller remmen ook even de achterremmen stellen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook