Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Dat is een heel mooi resultaat. En hoeveel soep is er doorheen gegaan?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
We hebben niets in de soep laten lopen De auto heeft zich kranig geweerd, ik ben er trots op en er staat hier op de oprit een ontzettend jaloerse grijze dame te roesten. Die heeft vanochtend dan het ritje naar de bakker maar mogen doen
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Oh en Ree, breng je vrijdag mijn blauwe raceschoentjes mee? Die liggen onder de voorstoel geschoven.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Eigenlijk maar twee hele kleine pechjes gehad. De motorkap die niet helemaal lekker sloot, waardoor het kraakte alsof de hele voortrein los hing (dat was na het oliepeilen dan ook plots weer over, dus het is maar goed dat we ondanks dat het ding geen druppel verbruikt heeft toch elke ochtend tegen beter weten in even naar dat peil hebben gekeken ) en het verbindingsboutje van de versnellingspook onder het dashboard donderdagavond in twee delen op mijn ‘gasvoet’ terecht kwam. De noodfix koste ons welgeteld drie minuten op de rug onder het dashboard en zelfs geen tijdstraf bij de volgende TC. De definitieve noodfix na aankomst was een kwartiertje stoeien met wat plastic tules uit de ANWB-eend en het ding schakelt nu weer strakker dan ooit.
Totaal aantal Berichten: 1802
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Mooi dat het zo goed is gegaan. De modernere techniek zal daar vast wel een handje bij geholpen hebben, of is dat heel flauw om te stellen? Jammer dat ik jullie zaterdag gemist heb, met dank aan de oudere techniek in pa’s TA.
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind het een knappe prestatie van de Trax en het team om op een 10de plek te eindigen in de sport klasse!
Gister heb ik nog een tijdje achter een Trax gereden. Het liefst ga ik natuurlijk harder, maar het tempo ligt nog best hoog. Stukken beter als achter een camper of soms suf lokaal volk
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
We deden mee aan de toerklasse, hoor. Volgend jaar wil ik wel meedoen in de sportklasse.
Maar aan de moderne techniek heb je bijna niets: je komt toch niet uit de derde versnelling. De andere traxen waren even snel. Met name de familiales gingen snel door de bochten
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 27890
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ohja, het was wel toer. Goed dan nog een goede prestatie
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Nou ja, aan de versnellingsbak heb je misschien weinig, de motor wil wel een stukje helpen. Dan doel ik vooral op de betrouwbaarheid. Een boel TA’s in Luxemburg hadden last van startproblemen en (i.c.m.) oververhitting. En dan vragen die nog niet eens vol vermogen. Zal met een ID-motor toch vast wat anders liggen. Hoewel ik er de ballen verstand van heb, zowel van techniek als van rally’s.
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dat maakt zo goed als niets uit. Het blok is in principe exact gelijk aan een 11D motor, alleen de cilinderkop is anders. Dan heb je dus iets meer pk’s, maar dan mogen er daar niet teveel van met pensioen zijn. Deze trax gaat prima naar boven, maar zeker niet aantoonbaar sneller dan de originelen die mee reden. Op de snelweg en zeker op vlakke wegen is de extra versnelling natuurlijk wel een verademing.
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Constructie met brandstoftoevoer is dus nog net zo onhandig langs het blok, waardoor snel vapour-lock ontstaat?
Mijn vader zag zaterdag bij de lunch bij een van de andere LCP TA’s dat die slang langs het blok was geïsoleerd. Gaat hij ook maar eens doen, want mijn vaders TA heeft er nog veel sneller last van dan andere TA’s, geen idee waarom…
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nee dat niet, omdat de carburateur bij dit blok aan de kant van de benzinepomp zit (crossflowcilinderkop). Maar met mijn TA in originele toestand heb ik ook nog nooit vapourlock gehad, al ken ik de klachten bij anderen wel.
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Ligt (natuurlijk) aan de omstandigheden. Rijdend is er geen probleem, maar als je een paar minuten stilstaat/file rijdt met warm weer en daarna wat meer vraagt van de motor (helling op of caravan trekken) dan gaat het fout… Misschien dat als jullie met jouw Traks waren gegaan dat je dan die ervaring aan je boekje kon toevoegen.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De auto is weer stickerloos. Beter zo. Na al deze lol toch een vraagje. Mijn carburateur lekt hier benzine:
De foto is genomen vanaf de neus naar het stuur. Als ik dit hendeltje omhoog duw, lekt er wat benzine uit. Het is er ook altijd wat nat van de benzine. Dat hoort vast niet, hè? Het heeft ook vast iets te maken met de benzinelucht tijdens het accellereren. Is dit te reviseren?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
MWH.C schreef:Ligt (natuurlijk) aan de omstandigheden. Rijdend is er geen probleem, maar als je een paar minuten stilstaat/file rijdt met warm weer en daarna wat meer vraagt van de motor (helling op of caravan trekken) dan gaat het fout… Misschien dat als jullie met jouw Traks waren gegaan dat je dan die ervaring aan je boekje kon toevoegen.
Mijn Trax heeft echt ook al wel serieus moeten werken hoor, ik heb tot nu toe waarschijnlijk gewoon geluk gehad