Hoi
ik heb een 2.0 HDI met +- 14000 km op de teller
toen ik deze avond vertrok met koude moter merkte ik dat de koppeling slipte. toen ik in 4 de zat bij 2000 toeren en verder accellereerde. Moter had een temperatuur van ongeveer 70 °C
Na +- 10 km was dit verdwenen.
heeft dit nog iemand gehad?
is het mogelijk om een sport koppeling erin te zetten of een van een 2.0 HDI met 110 pk?
Groetjes Tom
Hoi
Ik heb onlangs ook mijn koppeling vervangen bij mijn 2003 C5 Break 110 hdi bij km stand 124 000. Hopelijk heb je geen tikfout gemaakt want als het 14 ooo is heb mi wel recht op coulance of garantie van je dealer. Als het bijv 140 000 is dan zal die wel voorbij zijn.
Ook bij mij slipte de koppeling als je vanaf 2500 tpm met (veel) gas doortrok. Met wat voorzichtiger rijden was er niets aan de hand, zodat ik ik nog drie weken kon doorrijden zodat ik op de brug de koppeling kon vervangen, gelukkig met behulp van de een monteur omdat je echt wel franse vingertjes nodig hebt omdat de bak maar een klein stukje op zij kan
Overigens was de standaard citroen koppeling een LUK, wel vervelend als je een originele koopt omdat je geen risico wilt hebben en ze bij de autoshop alleen luk verkochten ( scheelde wel heel veel pleuri’s !! )
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Van een 110 pk is de koppeling anders.
Het verschil zit in de bediening.
Een 110 pk heeft het systeem treklager.
Dit zal dus waarschijnlijk niet gaan.
Als hij jonger is als 2 jaar is het nog gewoon fabrieksgarantie.
Of tot 100000km.
Bij 110 pk gebeurt het vaker dat rond de 120000km de koppeling eruit ligt.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
het is geen fout, 14 000 km
de wagen is wel gechipt tot 110 pk
ik vind het raar dat na 10 km het slippen verdween
weten jullie mss of er een sportkoppeling voor bestaat?
of als ik andere opties heb?
een nieuwe originele koppeling haalt niet veel uit denk ik.
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ik heb hetzelfde soms slipt de koppeling en dan is het weer een tijd wel goed.
mijn auto is ook gechipt , een klant van ons had het ook, maar nu hoor ik hem er niet meer over. het gaat zeker vanzelf weer weg.
als de auto goed warm is heb ik er geen last van, alleen tijdens de opwarm periode.
ik houd het in de gaten.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
ariecitroen schreef:Overigens was de standaard citroen koppeling een LUK, wel vervelend als je een originele koopt omdat je geen risico wilt hebben en ze bij de autoshop alleen luk verkochten ( scheelde wel heel veel pleuri’s !! )
Wat , Luk rommel standaard af fabriek in een Citroen :
Dus geen originele Valeo :
Valeo is wel duurder dan de LUK troep, maar het is wel kwaliteit.
Ik heb het probleem met de slippende koppeling ook gehad met mijn eerste Berlingo HDi 2001 ook een 110 pk gechipt, daar heeft de dealer onder garantie weer een andere koppeling ingezet en toen nooit meer last gehad, mijn huidige Berlingo Hdi 115 pk van 2004 heeft er totaal geen probleem mee, misschien zijn er later toch iets andere drukgroep en koppelings plaat toegepast.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
De wagen is van 2005 dus heeft deze nog garantie,
ik ga eerst proberen met de bediening (pomp en leidingen) van de druklager te vervangen (aangezien de koppeling niet altijd slipt)
en als dat nog niet helpt zal het waarschijnlijk een andere koppeling worden, een van een 110 pk standaard
groetjes