sans-pareil schreef:Die arm is een deel van mijn persoonlijke koelsysteem. ‘S winters dus niet nodig.
Waar laat je hem dan? Thuis?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee, mijn arm heeft een speciale functie, kan ook binnen het portier.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Arjan Verkade schreef:Ik moet ook zeggen dat ik het wel jammer vind je onderweg niet gezien te hebben.
vindt je het gek, de SV was je allang voorbij
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik starte altijd 11 min voor de SV, en ik ben er niet door ingehaald.
Snelheid helpt wel in de LCP, maar is niet alles. Dat wordt weer bewezen doordat de winnaar in de sport klasse een oude 2CV was
Arjan Verkade schreef:Fantastische foto!
Zeker een mooie foto, in de Elzas?
Waar kunnen we meer foto´s en misschien zelfs filmpjes (met geluid dus!) van deze CX vinden?
Arjan Verkade schreef:Ik starte altijd 11 min voor de SV, en ik ben er niet door ingehaald.
Snelheid helpt wel in de LCP, maar is niet alles. Dat wordt weer bewezen doordat de winnaar in de sport klasse een oude 2CV was
vermogen helpt je fouten te herstellen die je zonder dat vermogen niet had gemaakt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat de 2cv bewijst dat het mogelijk is om het zo precies te doen dat je het vermogen om fouten te herstellen niet nodig hebt. Maar zolang je de halve zijkant van je eend niet vol hebt hangen met stickers van alle rally’s waaraan je hebt deelgenomen is het verdomde fijn om een beetje vermogen onder het pedaal te hebben.
11 minuten zou met voluit blazen en foutloos navigeren wel in te halen zijn op een etappe. Ik heb het niet gedaan maar het is wel mogelijk. Maar ja, je hebt er niet zoveel aan in een dergelijke rally. Te hard rijden maakt alles spotten ook moeilijker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Weet je zeker dat dat je toerenteller niet is waar de wijzerplaat van een km-teller op zit?
Dat loopt serieus hard en klinkt erg lekker.
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Arjan, nu jouw filmpje! Dat kun jij vast sneller, zet hem op!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En voor de mensen die het interessant vinden, en omdat ik bij phase I te lui was om het filmpje aan de gang te krijgen, hier is een filmpje van de setup bij DP engineering.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb inmiddels ook een beetje na zitten denken wat de volgende stappen worden. Ik denk dat de volgende dingen nu op het programma staan, in willekeurige volgorde.
- Hydractief
- Sperdifferentieel (quaife)
- Equal length uitlaat spruitstuk
- 76mm uitlaat over de hele lengte
- de rally heeft het idee van een grotere brandstoftank weer nieuw leven ingeblazen. Ik heb zeker 5 minuten tijdstraf opgelopen vanwege in de gemeten tijd tanken
- andere nokkenas
- opto-electrische primary trigger
- stappenmotor voor stationair (die stomme klep maakt mijn stationair toerental wat onvoorspelbaar)
De nieuwe firmware heeft nog een paar mooie voordelen gehad. Hij start veel en veel beter, en hij is zuiniger dan ooit. Moeiteloos 1:9.5, en ik heb ook al 1:10.5 gereden op lange stukken, zonder echt langzaam te rijden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
sans-pareil schreef:
80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.
holy sh*t, dat gaat hard zeg! In welke versnelling is dat?
Een Audi RS6 (de 2004 versie) doet dat in 3,6 s lees ik net.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Volgens mij zijn die nog wel iets sneller hoor. Versnelling staat er niet bij, maar ik vond dit
80-120 km/h
RS6: 2,7 s
M5: 2,5 s
E63: 2,7 s
hier
Ik zie niet over welk modeljaar ze het hebben.
Ik deed het ook in de optimale versnelling ervoor, dat is de 3e bij deze bakverhoudingen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat gaat idd serieus hard!
De mijne heb ik nog niet af, dat zal vandaag ook niet lukken denk ik.