Is dat volgens de computer…. of gewoon kilometertjes delen door de liters getankte diesel?
een gemiddelde van 3,8 haal ik volgens de boordcomputer ook wel eens maar bij het aftanken blijkt het dan toch vaak 4,2-4,3 te zijn.
Op zich nog geen verkeerde waarden.
Ennuh volgens mij dealer is gas om op te koken
Aan de pomp bij ongeveer 600 km (wel op 80 km wegen).
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
cuperus schreef:Als je de licht schakelaar op aan laat staan gaat ie op het contact slot uit en aan.
Groet martin
Geprobeert en inderdaad, top.
Nu wil ik langer als een paar seconden naar de gegevens van de boordcomputer kijken.
Springt steeds op de radio, iemand hier goede raad in ?
Ik wil ook de chroom mistlampomlijsting van de DS3 kopen, weten jullie of het past, het lijkt er wel op maar misschien toch net even anders, kosten 41,-
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Als ik op de mode toets druk dan kan ik wisselen van scherm.
Ik heb wel de myway navigatie.
Ik vond wel leuk als je op de rechter knop in je kilometer teller drukt ongeveer 2 sec dan geeft ie de nog te rijden km aan ipv dag teller.
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
ga ik ook proberen, hier ook myway in de C3
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Even een update en wat foto’s:
Nu zo’n 800 km gereden, verbruik op display 1 op 24. Nog 220 km actieradius.
Ik ben zeer tevreden over de auto.
Auto is een weekje bij de dealer geweest vanwege wat transportschade, vandaar dat ik er nog niet zoveel mee gereden heb.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Totaal aantal Berichten: 66
- C5 break 2.2hdif exclusive aut
- C1 Ambiance
- C3 E-HDI
Mooie car hoor bedankt voor de foto’s
ik heb er wel een vraagje over,Dat sier stuk bij je versnellings pook bij wat voor pakket zat die?
die wil ik ook.zit die soms bij je sierstuk op de stuur ?
groet m
Totaal aantal Berichten: 126
- C3 e-HDI
- C3 Aircross
- C4 (2004-heden) ë-C4 Shine
Dat zit niet bij een pakket. Ik had de verchroomde versnellingspookknop (ref. 2403.CY) besteld en door de afbeelding in de accessoires folder verkeerde ik de veronderstelling dat daar het sierstuk bij zat. Niet dus, het was alleen de knop. In de folder hebben ze blijkbaar een Exclusive uitvoering genomen en die heeft wel dat inzetstuk. Mijn dealer was echter bereid om het inzetstuk alsnog te bestellen en te monteren. Als het goed is het onderdeel 7591.CL.
Het staat inderdaad een stuk fraaier in combinatie met pookknop en stuur. Ben er zeer tevreden over.
Sinds 30-4-2018 C3 Aircross PT110 S&S EAT6 alle opties en deze is ingeruild op 28-6 voor een ë-C4 shine
Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn c3 mogen ophalen.
Al met al snel gegaan. 04-04 besteld en na 8 weken voor mijn deur.
Gelukkig nog net op tijd om alle opties als pack city enzo geleverd te krijgen.
Nu heb ik er dakdgraers bij besteld en daarmee loop ik tegen een probleempje aan.
Volgens de beschrijving van de dakdragers moet er in de zwarte strip 4 klepjes zitten die je open kan maken en daat moet de de dakdrager in bevestigen. Echter zijn de zwarte strips op mijn auto een geheel. Geen klepjes of vakjes te vinden.
Is iemand anders hier al tegen aan gelopen en weet wat ik kan doen.
Je moet hiervoor andere sierlijsten laten monteren, staat ook vermeld in de accessoirefolder:
Deze accessoire kan alleen worden gemonteerd
in combinatie met een set daksierlijsten:
(1) Referentie: 9416.G8
(2) Referentie: 9416.G7
http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/AccessoirebrochuresVP/Accessoirebrochure_C3_new zonder snij.pdf
win555 schreef:Afgelopen vrijdag heb ik ook mijn c3 mogen ophalen.
Al met al snel gegaan. 04-04 besteld en na 8 weken voor mijn deur.
Gelukkig nog net op tijd om alle opties als pack city enzo geleverd te krijgen.Nu heb ik er dakdgraers bij besteld en daarmee loop ik tegen een probleempje aan.
Volgens de beschrijving van de dakdragers moet er in de zwarte strip 4 klepjes zitten die je open kan maken en daat moet de de dakdrager in bevestigen. Echter zijn de zwarte strips op mijn auto een geheel. Geen klepjes of vakjes te vinden.
Is iemand anders hier al tegen aan gelopen en weet wat ik kan doen.
Ik had ook de dakdragers bij mijn C3 besteld, bij aflevering zaten de dakdragers netjes in de doos, maar was de fabriek vergeten de andere sierlijsten op het dak te monteren.
De dealer heeft vervolgens de sierlijsten besteld en twee dagen later gemonteerd, zonder kosten uiteraard.
Installatie van de lijsten stelt overigens niks voor, binnen enkele minuten zaten ze er op!
Raymond293 en Michael NL beide dank voor jullie snelle reactie. Ben naar de dealer gereden en inderdaad verkeerd sierlijsten op de auto. Worden nu besteld en van de week gemonteerd.
Nu 2716 km gereden.
Met 5 personen heb ik de laatste paar dagen ongeveer 1000 km over de snelwegen gereden met een ingestelde snelheid van 110 km/h.
Het verbruik was na het tanken 1 op 24,3 of 4,1 liter voor 100 km.
Wel moet gezegd worden dat 2 van de 3 personen die achterin zaten niet erg te spreken waren over de beenruimte.
Hoe oud dus hoe groot zijn de achterpassagiers?
Zijn dit volwassenen dan klopt dit natuurlijk wel het is gewoon een compacte auto en geen reislimousine.
Dan moet je gewoon een C5 kopen als je bij het merk wil blijven.
twaar schreef:Hoe oud dus hoe groot zijn de achterpassagiers?
Zijn dit volwassenen dan klopt dit natuurlijk wel het is gewoon een compacte auto en geen reislimousine.
Dan moet je gewoon een C5 kopen als je bij het merk wil blijven.
Het waren mondige dames van 18 tot 28 jaar die maar spooradisch meerijden.
Klopt dus met mijn conclusie.
het is een mooie auto( voor de duidelijkheid wij hebben er ook een) maar niet geschikt voor langdurig vervoer van 5 volwassenen of het moeten allemaal kortbenige “twiggys"zijn.
In ons andere auto( golf4 variant) is de beenruimte ook niet riant.
Als ik mijn zoon en 2 van zijn vrienden( 17-18jarigen lengte gemiddeld 1,9 mtr.) daar achterin zet is het ook net een sardiniblikje.
Alle waar naar zijn geld.