179 van de 224
« Eerste  < Vorige 177 178 179 180 181 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 06 juni 2011 11:27 AM
  [ # 2671 ]
sans-pareil schreef:

Die arm is een deel van mijn persoonlijke koelsysteem. ‘S winters dus niet nodig.

Waar laat je hem dan? Thuis?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 11:58 AM
  [ # 2672 ]

Nee, mijn arm heeft een speciale functie, kan ook binnen het portier.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 06 juni 2011 04:33 PM
  [ # 2673 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik moet ook zeggen dat ik het wel jammer vind je onderweg niet gezien te hebben.

vindt je het gek, de SV was je allang voorbij

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 05:11 PM
  [ # 2674 ]

Ik starte altijd 11 min voor de SV, en ik ben er niet door ingehaald.

Snelheid helpt wel in de LCP, maar is niet alles. Dat wordt weer bewezen doordat de winnaar in de sport klasse een oude 2CV was Wink

Profiel  
 
M Citroen
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 403
Geregistreerd: 09-03-2010

- CX 2.0 TRE
Gepost: 06 juni 2011 05:48 PM
  [ # 2675 ]
Arjan Verkade schreef:

Fantastische foto! Very Happy

Zeker een mooie foto, in de Elzas?

Waar kunnen we meer foto´s en misschien zelfs filmpjes (met geluid dus!) van deze CX vinden?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 juni 2011 05:53 PM
  [ # 2676 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik starte altijd 11 min voor de SV, en ik ben er niet door ingehaald.

Snelheid helpt wel in de LCP, maar is niet alles. Dat wordt weer bewezen doordat de winnaar in de sport klasse een oude 2CV was Wink

vermogen helpt je fouten te herstellen die je zonder dat vermogen niet had gemaakt long face

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 06:28 PM
  [ # 2677 ]

Ik denk dat de 2cv bewijst dat het mogelijk is om het zo precies te doen dat je het vermogen om fouten te herstellen niet nodig hebt. Maar zolang je de halve zijkant van je eend niet vol hebt hangen met stickers van alle rally’s waaraan je hebt deelgenomen is het verdomde fijn om een beetje vermogen onder het pedaal te hebben.

11 minuten zou met voluit blazen en foutloos navigeren wel in te halen zijn op een etappe. Ik heb het niet gedaan maar het is wel mogelijk. Maar ja, je hebt er niet zoveel aan in een dergelijke rally. Te hard rijden maakt alles spotten ook moeilijker.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 12:31 AM
  [ # 2678 ]

Filmpje

80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 07 juni 2011 12:41 AM
  [ # 2679 ]

Weet je zeker dat dat je toerenteller niet is waar de wijzerplaat van een km-teller op zit?

Dat loopt serieus hard en klinkt erg lekker.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 07 juni 2011 12:52 AM
  [ # 2680 ]

Arjan, nu jouw filmpje! Dat kun jij vast sneller, zet hem op! Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 12:53 AM
  [ # 2681 ]

En voor de mensen die het interessant vinden, en omdat ik bij phase I te lui was om het filmpje aan de gang te krijgen, hier is een filmpje van de setup bij DP engineering.

http://youtu.be/bqyLpDv9Cxo

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:41 AM
  [ # 2682 ]

Ik heb inmiddels ook een beetje na zitten denken wat de volgende stappen worden. Ik denk dat de volgende dingen nu op het programma staan, in willekeurige volgorde.

- Hydractief
- Sperdifferentieel (quaife)
- Equal length uitlaat spruitstuk
- 76mm uitlaat over de hele lengte
- de rally heeft het idee van een grotere brandstoftank weer nieuw leven ingeblazen. Ik heb zeker 5 minuten tijdstraf opgelopen vanwege in de gemeten tijd tanken
- andere nokkenas
- opto-electrische primary trigger
- stappenmotor voor stationair (die stomme klep maakt mijn stationair toerental wat onvoorspelbaar)

De nieuwe firmware heeft nog een paar mooie voordelen gehad. Hij start veel en veel beter, en hij is zuiniger dan ooit. Moeiteloos 1:9.5, en ik heb ook al 1:10.5 gereden op lange stukken, zonder echt langzaam te rijden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 juni 2011 10:41 AM
  [ # 2683 ]
sans-pareil schreef:

Filmpje

80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.

holy sh*t, dat gaat hard zeg! In welke versnelling is dat?
Een Audi RS6 (de 2004 versie) doet dat in 3,6 s lees ik net.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:45 AM
  [ # 2684 ]

Volgens mij zijn die nog wel iets sneller hoor. Versnelling staat er niet bij, maar ik vond dit

80-120 km/h
RS6: 2,7 s
M5: 2,5 s
E63: 2,7 s

hier

http://www.m5board.com/vbulletin/e60-m5-e61-m5-touring-discussion/115396-auto-bild-test-germany-bmw-m5-touring-audi-rs6-avant-mercedes-e63-amg-estate.html

Ik zie niet over welk modeljaar ze het hebben.

Ik deed het ook in de optimale versnelling ervoor, dat is de 3e bij deze bakverhoudingen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:46 AM
  [ # 2685 ]

Dat gaat idd serieus hard!

De mijne heb ik nog niet af, dat zal vandaag ook niet lukken denk ik.

Profiel  
 
 
179 van de 224
« Eerste  < Vorige 177 178 179 180 181 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook