Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ik dat zo allemaal hoor vraag ik mij af wat er bij mijn voortrein allemaal naar voren komt. Nou ja, dat zal bij de APK wel aan het licht komt denk ik zo.
Tot nu toe nog geen verontrustende geluiden gehoord.
Met de SM komt het zo te horen helemaal goed!
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die nr. 4 klemmen laten toch het stangetje verdraaien dat de hoogterelaar bedient? De ds heeft er ook 2; 1 voor de hoogteregelaar en 1 voor de koplampbediening.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nope. die zitten in het midden. Nr4 zit aan de buitenkant net naast de lagers.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Morgen als eerste een speciale dop kopen voor de achterlijke boutjes waarmee die klemmen vastzitten..
http://buy1.snapon.com/catalog/item.asp?store=snapon-store&item_ID=12157&group_ID=1632
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10341
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
bogaard77 schreef:nope. die zitten in het midden. Nr4 zit aan de buitenkant net naast de lagers.
Ik snap het… Ik kon trouwens bij alle nieuwe relais de stekkers er gewoon weer opzetten.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Hee, dat is een handige dop.
Ik heb laatst een een stukje van een steeksleutel op een dop gelast….
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben eens even een beetje aan het shoppen geweest voor die dop om dat rottige bout van de hoogteregelaarklem en stabilisatorklem los te draaien. Bij Snap-on in ieder geval dop A137 besteld, maar op ebay kwam ik dit tegen voor weining:
Ik heb het gewoon gekocht. Benieuwd of het past!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
chyparse verkoopt die wielewaal sleutels ook!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Niet voor $ 4,95
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gisteren heb ik een knappe centrifugaalregelaar voor de diravi gescoord. De oude vertoont nogal wat inwendige lekkage waardoor de pomp nu iedere 8 seconden aanslaat. Dat is wel erg veel. Via de lekleiding zag ik een aardig stroompje vloeistof retour komen, dus dat ding is wel gaar. Gelukkig vond ik in mijn netwerk nog een goede. Daar zet ik in ieder geval even een vers rubbertje in en dan kan die op de bak.
Verder heb ik de afgelopen dagen besteed aan het reviseren van de beide voor-veercilinders. Ik heb de boel uit elkaar gehaald, de zuigers kras- en slijtspoor vrij gepolijst en de cilinders van nieuwe afdichtingen voorzien. Dit, in combinatie met de nieuwe hoogteregelaar en centrifugaalregelaar, zou er voor moeten zorgen dat het hydraulisch systeem weer wat langer haar druk kan vasthouden. Ik doe de achter veercilinders ook maar even denk ik…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vandaag maar weer eens verder gegaan met de SM. Andere klusjes hadden de SM wat op de achtergrond doen geraken, maar vandaag was het lekker weer en had ik tijd, dus samen met Pbuijsman weer aan de slag.
We hebben de linker remklauw onder de auto vandaan gehaald omdat ik daar ook lekkagesporen zag. Bij demontage bleek dat mijn sm is voorzien van de latere remzuigers. Deze zijn van verchroomd staal. Pisbakken zooi dus… Want, er is roest zichtbaar..
Tijd voor een setje nieuwe zuigers en afdichtingen dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Nog even een foto van de gewraakte remklauw:
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27931
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo’n zuiger lijkt best veel op die van een CX.
Bij mij was er 1 van de zuigers bewerkt met een hamer of iets dergelijks, zat vol met putten
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Men gebruikte eerst remzuigers van aluminium op de DS en SM. Die zijn ok. Maar later zitten er cheap-ass stalen zuigers in die verchroomd zijn. Dat werkt natuurlijk niet, want chroom slijt en als het staal er onder gaat roesten flikkert het chroomlaagje er gewoon af. Ik ga gewoon goede zuigers zoeken, dit schiet niet op zo namelijk. Volgende week weer verder met het hok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste