Hallo mede citroenrijders,
Ik ben de laatste dagen lekker aan het sleutelen geweest aan de dame.
Allereerst lag er een plas olie bij mijn rempedaal in de auto dus het rubber van de remservo was lek.
De remservo vervangen en een groot deel van de olie ververst en de hele remmerij ontlucht dat gaat nu weer goed.
Meteen in dat zelfde rijtje bleek dat het bekende stangetje aan de stabilisatorstang achter doorgebroken was(dus niet het witte plastic stukje).
Hier heb ik een andere voor gehaald en deze vervangen voor een nieuwe.
NU ben ik echter vergeten om de oude te markeren en deze over te nemen op de nieuwe.
Deze heb ik gemonteerd op de brug bij een vriend van mij en ik heb de hoogte weer zo goed als hetzelfde kunnen afstellen.
Nu komt het probleem, de dame zakt door haar hoeven heen aan de achterkant als de auto onbelast is, ze gaat dan helemaal naar beneden totdat de auto weer belast wordt. ik merk ook dat tijdens het rijden de achterkant toch stugger veert dan de voorkant.
Kan dit komen door een eventueel toch verkeerde afstelling van dat stangetje achter of is er iets anders aan de hand met haar?
Wel merk ik dat met het rijden volgens mij de achterkant wat lager staat dan eerst.
Of is er misschien iets mis met 1 van de bollen?
Ze reageert heel goed op belasting met omhoog en naar beneden gaan en ook als ik de knop in de auto verplaats gaat ze netjes helemaal omhoog en naar beneden.
Het remmen gaat verder perfect en ook het sturen gaat normaal met de bekrachtiging, wie oh wie weet raad?
ALvast bedankt van ook een liefhebber.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Welkom hier.
Ik zet mijn geld op “verkeerd afgesteld”.
Citroen!
Dank u, ben niet helemaal nieuw maar mijn oude gegevens ben ik vergeten Whahaha beetje dom van Alex….. uhhh ikke dus