Koppakking
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 februari 2010 12:16 AM

Twee weken geleden was ik nog heel positief over mijn C4 met 1400 16V motor op LPG. Dat ben ik op zich nog steeds, maar toch heeft het vertrouwen een deukje gekregen.
Deze week was ie bij de dealer voor een 60000 beurt. Voor de zekerheid had ik dat voor deze week afgesproken, omdat ik hem over twee weken alweer twee jaar heb, dan verloopt de garantie.
Bij het ophalen was er geen factuur, maar het verzoek om hem op korte termijn weer terug te brengen. De koppakking is namelijk lek, ze hadden leksporen aan de buitenkant gevonden. Die zitten er inderdaad, had ik nog niet gezien.
Ik ben blij dat het nu net binnen de garantie is opgemerkt, maar het is natuurlijk wel idioot snel. Er is altijd normaal en verantwoord mee gereden en er is tot nu toe ook niets te merken geweest. Hij rijdt goed.
Maandag staat ie dus weer bij Douma. Het moet in een dag te doen zijn, was de verwachting. We zullen zien.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 25 februari 2010 12:58 AM
  [ # 1 ]

Jammer en ongelovelijk eigenlijk. Ik heb het ook gehad met mijn C4 ook een 1.4 16V. Gelukkig nog binnen garantie want anders wordt je er niet vrolijk van zeg. Succes en hopen dat het binnen een dag klaar is. Tipje: misschien ook gelijk even de distributieriem meenemen? Hij is dan toch los kunnen ze hem ook vernieuwen scheelt je over een paar jaar weer.

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 februari 2010 11:17 AM
  [ # 2 ]

Ja die riem heb ik ook aan gedacht, maar die hoeft volgens de papieren pas bij 150000. Dat is bij normaal gebruik pas over 3 jaar. In die tijd kan er zoveel gebeuren dat ik het nu wel erg prematuur vind.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 25 februari 2010 07:45 PM
  [ # 3 ]

Gewoon vervangen. Niet vervangen is verkeerde zuinigheid. net als de WP spanrol en geleiderol. Spul moet toch los.

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 februari 2010 09:25 PM
  [ # 4 ]

Het is geen zuinigheid, maar spullen vervangen die pas op 2/5e van hun tijd zitten is toch niet nodig? Zijn er argumenten waarom het beter is ze nu meteen te vervangen?
Trouwens als zo’n pakking maar 60000 meegaat kan die distributie ook nog wel bij de volgende koppakking Mr. Green .

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 25 februari 2010 10:45 PM
  [ # 5 ]

Door dat de spanning van de spanrol afgaat, is de inwendige veer van de spanrol niet meer 100% (om het maar zo te zeggen). het opnieuwe gebruiken van de spanrol, vergroot de kans op breken van de riem…

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 februari 2010 11:29 PM
  [ # 6 ]

OK, dat zijn argumenten die me wat zeggen. Ik zal het bespreken en kijken of we daar misschien wat sympathieks voor kunnen afspreken.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 25 februari 2010 11:55 PM
  [ # 7 ]

Heel goed dat Douma dit zelf constateert zo kort voor dat de garantie afloopt. Top!

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 26 februari 2010 12:31 AM
  [ # 8 ]

Inderdaad, ik had zelf niets in de gaten. Pas nu ik het weet ben ik gaan zoeken kon ik het ook zien. Als ze niks gezegd hadden, dan was ik er voorlopig gewoon mee doorgereden.

Ik heb verschillende auto’s waar ik regelmatig onder de kap hang, maar niet bij de C4.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 februari 2010 12:27 PM
  [ # 9 ]
patje74 schreef:

Heel goed dat Douma dit zelf constateert zo kort voor dat de garantie afloopt. Top!

Doen ze toch nog iets goed Twisted Evil

Sorry, ben niet zo’n Douma fan.

Ik zou de riem gewoon meenemen. Je zal het zien en beleven dat je met straks zelf moet vervangen en dan kost het je. Als je weet dat je hem voor die tijd in gaat ruilen dan kan je het met inruil/verkoop meenemen.

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 05 juni 2011 01:23 PM
  [ # 10 ]

Hallo
Melchior

Weet jij ook wat voor kleur die leksporen hadden en aan welke
kant was dat.Ik zie witte streep sporen aan de distributie kant
mischien een waterpomp?
Ik heb ook een 1.4 16v op LPG.

Groet Jeroen

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 05 juni 2011 05:22 PM
  [ # 11 ]

@ cravisser: Die witte sporen zijn van koelvloeistof lekkage. Koelvloeistof is tamelijk agressief spul. Dus zou zeker eens kijken wat er aan de hand is.

Wat betrefd de riem die zou ik zeker doen, dit zijn dingen waar je niet op mag/kan beknibbelen. Je zult net zien ales gemaakt, garantie om en de riem springt en dan ...?
Succes met reparatie.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 juni 2011 05:48 PM
  [ # 12 ]

Die riem, spanrollen en waterpomp zijn meegenomen toen. Het is een verhaal van ruim een jaar geleden.

Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
cravisser
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 05-11-2009

Gepost: 06 juni 2011 08:35 PM
  [ # 13 ]

Vandaag bij de garage geweest en een distributie riem spanrollen en waterpomp vernieuwd
waterpomp aan gort hij lekte vandaar die witte lek sporen en de riem liep tegen de motorsteun aan door een defect lager
Als ik het niet opgemerkt had dan was hij uiteindelijk gebroken.

De garage gaat in onderhandeling met Citroen Nederland er werd al gezegt reken maar nergens op
maar 60000 KM met een waterpomp is wel wat snel ,auto is net 3 jaar .
Mocht de dealer er niet uit komen dan duik ik er zelf wel in ik werk bij een van de grootste
dagbladen van Nederland dus een leuk stukje over Citroen zou niet misstaan

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 juni 2011 09:12 PM
  [ # 14 ]
cravisser schreef:

Mocht de dealer er niet uit komen dan duik ik er zelf wel in ik werk bij een van de grootste
dagbladen van Nederland dus een leuk stukje over Citroen zou niet misstaan


Proest…. Waar kunnen we onze pasfoto’s inleveren?


Sorry, ik moet eerlijk bekennen dat ik moet lachen.

Sinds wanneer hebben dagbladen verstand van auto’s?


De Citroëns zijn trouwens niet duits. Dus veel positiefs komt er toch al niet uit.

Succes!

Oh, ik hoop dat je bij de krant wel punten en komma’s gebruikt!

 

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook