Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag begonnen met de A stijl en nu “echt”,eerst eens de oude op een plaat gelegt en alles iets groter uit getekend.
Daarna alles een beetje royaal uit geslepen en begonnen met kloppen en tikken.
En het resultaat begint te komen morgen de puntjes op de I zetten en dan de schanier kant maken.
Om dit alles aan een stuk uit te kloppen is voor mij nog te moeilijk maar zo komen we er ook wel
Dus gewoon uit twee of drie stukken maken en dan netjes aan elkaar lassen.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110603231902?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als je karton gebruikt om je patronen te maken voor plaatwerkdelen kan je behoorlijk precies werken en heb je weinig metaalafval van je plaat. Beetje stevig karton, maar niet te dik. Zoiets als karton van diepvriespizzadozen.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
vandaag het blok van het subframe gelepeld.
Dacht dat ik alles los had,dus niet he.
kabeltje hier benzine leiding daar,ha ha en niet te vergeten de pielstok van de versnellings bak.
Iedereen hoor je hierover en zelf zeg je het,
Maar vergeten doe je het ook,maar goed de motor staat nu mooi in de hoek en krijgt later een beurt.
En wat kwam er te voor schijn nadat het blok eraf was,ra ra een vrij wel nieuwe motor steun.
Scheeld weer hondert vijftig euro.(dacht ik).
Maar nu effe een vraag ik ga de draagarmen er één deze dagen uithalen,en nu zitten hier vulplaatjes tussen links of rechts of alle bij,onder vulringen dik dun links en rechts ga zo maar door.
Maar nu komt alles in een ander subframe dus andere maten.
Hoe bepaal ik of de vulring nu links of rechts moet en welke dikte waar,hoe meet ik dat.(bedoel dus dat de draagarmen recht moeten zitten of uitgelijnd of hoe je het ook noemd)
Ik neem aan dat hier richt lijnen voor zijn.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110605215806?feat=directlink
vriendelijke groet frank
En voor alle die Le citron presse hebben gereden mijn complimenten hoop dit ook ooit nog een keer te doen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
F.SvM schreef:
Hoe bepaal ik of de vulring nu links of rechts moet en welke dikte waar,hoe meet ik dat.(bedoel dus dat de draagarmen recht moeten zitten of uitgelijnd of hoe je het ook noemd)
Ik neem aan dat hier richt lijnen voor zijn.
Ik neem ook aan dat daar richtlijnen voor zijn en die zouden te vinden moeten zijn in de diverse boeken. Niet zozeer in een Vraagbraak, natuurlijk. Ik weet niet welke boeken jij hebt, maar als niemand zo een antwoord weet zou ik eens moeten gaan spitten in de bibliotheek alhier.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dat met die vulplaatjes kan volgens mij alleen de uitlijnboer op de uitlijnbank precies uitmeten, maar zeker weten doe ik dit niet niet.
Je houdt de vaart er iig lekker in.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik kan natuurlijk een vast punt nemen en bijde kanten gelijk zetten.
Maar dan kan het dus gebeuren dat de bovenste te ver naar achteren staan en de onderste te ver naar voren of visa versa of weet ik het hoe.
Staat me wel iets van bij dat er tussen de bovenste en onderste draagarm een bepaalde lijn getrokken kan worden?????
vriendelijke groet frank
PS morgen is het dan waarschijnlijk eindelijk zo ver mijn “nieuwe"subframe komt thuis(als er niet weer iets tegen zit????
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Als je schade hebt gereden en moet een “nieuwe” draagarm in gebruik je dan de zelfde vulringen.
bedoel dus (volgens mij wel)zijn de draagarmen maat vast,(buiten kant lager/lager).
nogmaals vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond alle.
Vandaag een leuke dag,en je raad het al ......mijn subframe is er weer.
Ziet er op het eerst oog goed en strak uit.
Vanavond maar effe tussen het hooi gezet.
Morgen gaan we hier dus ook een bok voor lassen zadat ze weer kan draaien.
Dit alles is wel zo makkelijk voor het spuiten en tectieleren.
Dus voorlopig weer genoeg te doen.
Dit heeft voorrang ten opzichte van het plaatwerk omdat ik zo langzamer hand de ruimte van drie auto’s naast elkaar nodig heb,denk dat ik maar ga stapelen.
Want als het subframe “klaar"is kan ik alles één op één overzetten wel zo makkelijk.
En ben er dan zeker van dat alles goed zit,ook al weet ik nog aardig goed hoe het zat.
maar als niemand zo een antwoord weet zou ik eens moeten gaan spitten in de bibliotheek alhier.
En Wendela als je nog iets kunt vinden over het “uitlijnen"van de draag armen zou fijn zijn.
Kan hier tot op heden nog niks over vinden,alleen over toe spoor en dergelijke.
Dit was het weer voor vandaag.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110606220314?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoi John jij hebt waarschijnlijk het kleurnummer van het subframe.
zie hier,brichtje 198 in het topic van thijs (lukt mij niet te kopieren
T(h)ijs schreef:Weer een kleine update, John is inmiddels voorzien van nieuwe leidingen en wartels dus hij kan weer verder
Voor:
en na
misschien toch wel
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat kleurnummer hebben we niet. John heeft zelf zitten mixen tot hij op een gelijke kleur is uitgekomen. Een recept is er niet. Helaas.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb gezocht en alleen DIT gevonden.
Meer informatie over 6309-T heb ik niet, maar ik denk dat het zichzelf wel wijst.
Verder is de tip om gewoon de vulringen hetzelfde te plaatsen zoals je het eruit hebt gehaald.
Succes!
Maar het zal allemaal wel lukken.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus nu op zoek naar stukje gereedschap 6309-T zal vast nog wel ergens te vinden zijn.
Alvast bedankt
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Wat ziet het er allemaal gelikt uit Frank.
Bijna zonde om er straks mee te gaan rijden.
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat zul je haast zeggen,moet eigenlijk toegeven dat ik ook liever sleutel en erover praat dan dat ik er staks hele dagen mee rond mag rijden.
Ook al zal dit een groot genot zijn.
maarja eerst nog wat sleutel uurtjes tegaan.
En ja ja het stukje gereedschap 6309 T is geregeld.
bedankt wendela voor al uw moeite.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110607221349?feat=directlink
Effe wat andere foto’s
Morgen maar weer verder
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.