40 van de 75
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
   
Ree’s trax
Gepost: 05 juni 2011 05:20 PM
  [ # 586 ]

Hoe heet dat ding ook alweer Ree, de acceleratiepomp toch? Natuurlijk kan dat een hoop van die benzinelucht verklaren.

Profiel  
 
Gepost: 05 juni 2011 09:15 PM
  [ # 587 ]

Wat me wel opviel tijdens het rijden op de Grand Ballon was het inhouden op die hoogte, de iets ijlere lucht had dus in elk geval invloed op het vermogen. Dit zegt natuurlijk iets over het ontstekingstijdstip, maar misschien ook over het in elkaar gefrobelde doe het zelf luchtfilter? Zou het carburateurtje het niet gewoon een beetje benauwd hebben en daarom zo weinig extra doen met de extra benzine in de tweede trap?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2011 11:25 PM
  [ # 588 ]

Dat doe het zelf filter is natuurlijk waardeloos. Ik heb dat vorige keer in Frankrijk al gezegd, maar dan moeten we eens goed nadenken over hoe het anders kan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2011 11:26 PM
  [ # 589 ]

Is zo’n sportfilter geen idee? Of past dat er ook niet boven?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2011 11:27 PM
  [ # 590 ]

Dat weet ik niet, ik heb geen idee hoe veel hoogte er over is. Feit is dat ie nu behoorlijk geknepen wordt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2011 11:30 PM
  [ # 591 ]

Hoe zit het origineel? (Bij de id dus)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2011 11:35 PM
  [ # 592 ]

over het blok heen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 juni 2011 11:39 PM
  [ # 593 ]

Er is maar een paar centimeter ruimte boven de carb. Aan die eerste bocht zit je dus vast. Die mannen van EPS vonden het zo dramatisch nog niet…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2011 11:39 PM
  [ # 594 ]

Nee, die ruimte is er inderdaad in de verste verte niet…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2011 11:42 PM
  [ # 595 ]
Ree schreef:

Die mannen van EPS vonden het zo dramatisch nog niet…

Mooi, dan kunnen we weer verder neuzelen over ontstekingen. Heb je die nog in je handen gehad en stukgemaakt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 06 juni 2011 11:44 PM
  [ # 596 ]

Maar die zeggen ook dat het stuk flexibel niet stuk gaat Laughing

Verder niets gedaan met de ontsteking…

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 11:51 PM
  [ # 597 ]

Zo’n platte K&N filter die direct op de carb gaat, die is niet meer dan een paar cm hoog, heb je dat al welleens nagevraagd. ALs je de precieze vrije hoogte en doorsnede van de carb weet, kan ik wel effe informeren bij de importeur…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 juni 2011 11:53 PM
  [ # 598 ]

Dat zou een mooie oplossing zijn. Vooral in combinatie met nieuwe motorkapbekleding die niet boven de carburateur uit elkaar valt…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2011 11:55 PM
  [ # 599 ]

Er hoort helemaal geen motorkapbekleding te zitten Very Happy

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 07 juni 2011 12:09 AM
  [ # 600 ]

De buitendiameter van de carburateur is 65mm. Boven de carb is de inlaat nu 35mm hoog. De diameter van een rond filter kan denk ik wel 240mm zijn. Misschien zelfs 300mm, maar dan zit je misschien al tegen de kromming van de motorkap aan.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
40 van de 75
« Eerste  < Vorige 38 39 40 41 42 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook