8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Le Citron Pressé 2011
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 06 juni 2011 11:24 AM
  [ # 106 ]

gave filmpjes + fotos!

Profiel  
 
Ami8
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004

- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Gepost: 06 juni 2011 01:09 PM
  [ # 107 ]

Zo dat zit er weer op!

Wat een geweldig evenement.  Wij als novices in het LCP-geweld hebben genoten en begonnen het spelletje steeds beter te snappen. Op de laatste dag zelfs de Gelijkmatigheidsetappe gewonnen! En dat met fietscomputer ipv tripmaster! Wink

Op de eerste dag was de bak van de Ami vastgeslagen na een stukje achteruit kachelen.RTFM Gelukkig kwam de bak weer tot leven en hebben we voluit door kunnen gaan.
Op de laatste dag echter hebben we toch de strijd moeten staken nadat de bak weer op slot ging in zijn derde verzet. Henk en Henk van de ANWB-eend hebben nog wel geprobeerd het probleem te fixen. Helaas gaat dat bij een 2CV beter dan bij een AMI aangezien het schutbord anders is…  very very sad Dus afgesleept.
Vervolgens een taxi naar luchthaven Luxemburg om een huurauto te regelen. Maar die gaan om 17.00 uur gewoon dicht… Eind-diner was daarmee ook niet meer haalbaar. Bus naar stad Luxemburg -> trein naar Namen -> boemeltje naar Luik -> boemeltje naar Maastricht -> intercity naar Utrecht. Daar stond vrouwlief om 01.00 uur klaar met de Berlingo.  sleep

Balen balen balen! Maar volgend jaar gaan we weer! Smile

Met amicale bye groet,

Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline

Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 06 juni 2011 09:58 PM
  [ # 108 ]

Ook ik ben al lang weer thuis. Wat een super evenement. De eerste dag verliep al best aardig. Rens en ik hadden afgesproken om om de beurt te rijden en te navigeren. Zo eindigden we als 11e. Niet gek voor een paar rookies.
Maar de vrijdag was veruit de mooiste dag. Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken. Dat om zoveel mogelijk tijdverlies te voorkomen. Hier en daar via een binnenbocht een DS of een motor inhalen en daarna vol in de ankers. Zo klommen we naar plek 6.
De zaterdag hadden we voorgenomen of foutloos te rijden. Dat is gelukt. Maar we hadden het vermoeden dat we niet de enige zouden zijn… Dat bleek niet het geval. Dankzij de gedeelde tweede plaats van Arjan/Sabrina in hun CX GTI en Ernst-Jan/Jolande in hun SM kwamen we toch nog op het ereschavot.

Jammer genoeg had ik zondag wel de ANWB nodig. De bak schakelde na een rustig ritje richting Gouda van het ene op het andere moment erg zwaar. De ANWB man zette de auto in zijn hoogste stand en ging er onder liggen. Aangegeven dat dat niet zo verstandig was. Nu had hij maar één steun bij zich. Zijn conclusie. Hij schakelt nog, je kunt rijden en ga maar naar de garage…

Groeten, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 06 juni 2011 10:27 PM
  [ # 109 ]
wendela schreef:
2400gti schreef:

  de CX al op transport naar Nederland.

Ook nog eens gratis. En zonder slijtage. Maar uitgerekend jij, zeg. Oei.

Nou, we hadden de CX liever gewoon naar huis gereden, dan maar de slijtage en een paar euro´s aan bezine op de koop toe. Was domme pech, zo´n uitgelopen rubber van de binnenste stuurkogel die tegen het stuurhuis gemonteerd zit. Joost zijn CX waamee wij reden wordt meer dan perfect onderhouden en heeft 130000 km origineel gelopen. Het spul wordt oud, en als je het dan ineens intensiever gaat gebruiken als normaal kan het stuk gaan. Je kunt een auto niet preventief helemaal nieuw maken. En als je dat dan toch zou doen, dan is ie zo duur dat je de Presse al helemaal niet meer durft te rijden….

Profiel  
 
Gepost: 06 juni 2011 11:05 PM
  [ # 110 ]

Ja, lullig dingetje hadden jullie, Michel!
Maar…. zouden jullie vrijdagochtend niet naar Eggenstein om een nieuwe kogel te halen??  Of had ik dat verkeerd begrepen?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
2400gti
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 27-07-2007

Gepost: 06 juni 2011 11:54 PM
  [ # 111 ]
La Léo schreef:

Ja, lullig dingetje hadden jullie, Michel!
Maar…. zouden jullie vrijdagochtend niet naar Eggenstein om een nieuwe kogel te halen??  Of had ik dat verkeerd begrepen?

Ik heb nog gebeld, Rens gaf mij het nummer. Was niet bereikbaar ivm hemelvaarstweekend. Daarna maar aktie ondernomen voor vervangend vervoer, konden we in ieder geval verder. Ik kwam je nog tegen daarstraks, was nog ff bij Sjors.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2011 11:57 PM
  [ # 112 ]

Echt zonde dat jullie hem niet af konden rijden met de prachtige GTi.
Maar ja, gelukkig nog wel mee kunnen doen in vervangend vervoer.

Volgend jaar beter zou ik zeggen! Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 juni 2011 12:30 AM
  [ # 113 ]
2400gti schreef:

Je kunt een auto niet preventief helemaal nieuw maken. En als je dat dan toch zou doen, dan is ie zo duur dat je de Presse al helemaal niet meer durft te rijden….

Dat zijn ware woorden. Erg jammer, deze pech.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 07 juni 2011 01:42 AM
  [ # 114 ]
XMTurboCT schreef:

Rens en ik: (...) Niet gek voor een paar rookies. (...) Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken.

Dat is het leuke aan zo’n rally: je leert jezelf beter kennen, evenals je mededeelnemers en de auto’s. Zo dacht ik altijd dat een XM een 3.0 V6 hoort te hebben, maar zo’n 2.0 TCT is een heerlijke motor met een enorme souplesse. Soms leek het wel alsof dat witte reclamebord stil stond!

 

 

 


niet happen, eigenaar van dat witte reclamebord: dit was een geintje…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:04 AM
  [ # 115 ]

Turbomotoren vind ik echt het fijnste rijden. Als je maar rekening houdt waar de boost beschikbaar komt, heb je over een veel langer toerenbereik vermogen. En, als je gaat knutselen is the sky the limit. Ik heb lang geleden de afweging gemaakt. 4 cylinder turbo wint het van 6 cylinder atmosferisch naar mijn mening. Allee ja, in een XM heb je dan geen Diravi en dat is wel een gemis.

Volgens mij ben ik jullie tijdens de rally ook bijna nergens tegen gekomen op de weg. Jammer is dat toch, dat late starten. Of ik moet volgende keer gewoon structureel iets meer tijd goedmaken tussen de TC’s. Jammere is dan alleen dat dat elke etappe weer moet omdat je niet mag inlopen. Misschien moet ik gewoon een eend kopen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:24 AM
  [ # 116 ]

Zo’n eend ga je ook weer opvoeren, dan sta je alsnog achteraan Rolling Eyes

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 10:29 AM
  [ # 117 ]

Hmmm ja. Shit. Dat is waar. Nouja. Liever achteraan in een CX dan een eend.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 juni 2011 10:47 AM
  [ # 118 ]

eend… hang je je arm uit het raam, krijg je steeds dat klote klapruitje op je elleboog!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 juni 2011 11:45 AM
  [ # 119 ]
RensKorevaar schreef:
XMTurboCT schreef:

Rens en ik: (...) Niet gek voor een paar rookies. (...) Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken.

Dat is het leuke aan zo’n rally: je leert jezelf beter kennen, evenals je mededeelnemers en de auto’s. Zo dacht ik altijd dat een XM een 3.0 V6 hoort te hebben, maar zo’n 2.0 TCT is een heerlijke motor met een enorme souplesse. Soms leek het wel alsof dat witte reclamebord stil stond!

 

 

 


niet happen, eigenaar van dat witte reclamebord: dit was een geintje…


bleh

 

ware woorden, ik moest soms erg diep graven om die break bij te houden op de ballonen

Ik vind een tct echt een top motor, ze doen het alleen zo ^&^*& op LPG. En een paar dagen knallen op benzine is geen enkele probleem maar terug hier is dat dan weer minder. Rijd momenteel nog steeds met Luxemburgse prik in de tank Smile

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 07 juni 2011 11:47 AM
  [ # 120 ]
sans-pareil schreef:

Turbomotoren vind ik echt het fijnste rijden. Als je maar rekening houdt waar de boost beschikbaar komt, heb je over een veel langer toerenbereik vermogen. En, als je gaat knutselen is the sky the limit. Ik heb lang geleden de afweging gemaakt. 4 cylinder turbo wint het van 6 cylinder atmosferisch naar mijn mening. Allee ja, in een XM heb je dan geen Diravi en dat is wel een gemis.

Volgens mij ben ik jullie tijdens de rally ook bijna nergens tegen gekomen op de weg. Jammer is dat toch, dat late starten. Of ik moet volgende keer gewoon structureel iets meer tijd goedmaken tussen de TC’s. Jammere is dan alleen dat dat elke etappe weer moet omdat je niet mag inlopen. Misschien moet ik gewoon een eend kopen.


Dit probleem los je erg eenvoudig op door je type plaatje aan te passen wink

Profiel  
 
 
8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook