Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
gave filmpjes + fotos!
Totaal aantal Berichten: 347
Geregistreerd: 18-03-2004
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
Zo dat zit er weer op!
Wat een geweldig evenement. Wij als novices in het LCP-geweld hebben genoten en begonnen het spelletje steeds beter te snappen. Op de laatste dag zelfs de Gelijkmatigheidsetappe gewonnen! En dat met fietscomputer ipv tripmaster!
Op de eerste dag was de bak van de Ami vastgeslagen na een stukje achteruit kachelen. Gelukkig kwam de bak weer tot leven en hebben we voluit door kunnen gaan.
Op de laatste dag echter hebben we toch de strijd moeten staken nadat de bak weer op slot ging in zijn derde verzet. Henk en Henk van de ANWB-eend hebben nog wel geprobeerd het probleem te fixen. Helaas gaat dat bij een 2CV beter dan bij een AMI aangezien het schutbord anders is… Dus afgesleept.
Vervolgens een taxi naar luchthaven Luxemburg om een huurauto te regelen. Maar die gaan om 17.00 uur gewoon dicht… Eind-diner was daarmee ook niet meer haalbaar. Bus naar stad Luxemburg -> trein naar Namen -> boemeltje naar Luik -> boemeltje naar Maastricht -> intercity naar Utrecht. Daar stond vrouwlief om 01.00 uur klaar met de Berlingo.
Balen balen balen! Maar volgend jaar gaan we weer!
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Ook ik ben al lang weer thuis. Wat een super evenement. De eerste dag verliep al best aardig. Rens en ik hadden afgesproken om om de beurt te rijden en te navigeren. Zo eindigden we als 11e. Niet gek voor een paar rookies.
Maar de vrijdag was veruit de mooiste dag. Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken. Dat om zoveel mogelijk tijdverlies te voorkomen. Hier en daar via een binnenbocht een DS of een motor inhalen en daarna vol in de ankers. Zo klommen we naar plek 6.
De zaterdag hadden we voorgenomen of foutloos te rijden. Dat is gelukt. Maar we hadden het vermoeden dat we niet de enige zouden zijn… Dat bleek niet het geval. Dankzij de gedeelde tweede plaats van Arjan/Sabrina in hun CX GTI en Ernst-Jan/Jolande in hun SM kwamen we toch nog op het ereschavot.
Jammer genoeg had ik zondag wel de ANWB nodig. De bak schakelde na een rustig ritje richting Gouda van het ene op het andere moment erg zwaar. De ANWB man zette de auto in zijn hoogste stand en ging er onder liggen. Aangegeven dat dat niet zo verstandig was. Nu had hij maar één steun bij zich. Zijn conclusie. Hij schakelt nog, je kunt rijden en ga maar naar de garage…
Groeten, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
wendela schreef:2400gti schreef:de CX al op transport naar Nederland.
Ook nog eens gratis. En zonder slijtage. Maar uitgerekend jij, zeg. Oei.
Nou, we hadden de CX liever gewoon naar huis gereden, dan maar de slijtage en een paar euro´s aan bezine op de koop toe. Was domme pech, zo´n uitgelopen rubber van de binnenste stuurkogel die tegen het stuurhuis gemonteerd zit. Joost zijn CX waamee wij reden wordt meer dan perfect onderhouden en heeft 130000 km origineel gelopen. Het spul wordt oud, en als je het dan ineens intensiever gaat gebruiken als normaal kan het stuk gaan. Je kunt een auto niet preventief helemaal nieuw maken. En als je dat dan toch zou doen, dan is ie zo duur dat je de Presse al helemaal niet meer durft te rijden….
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja, lullig dingetje hadden jullie, Michel!
Maar…. zouden jullie vrijdagochtend niet naar Eggenstein om een nieuwe kogel te halen?? Of had ik dat verkeerd begrepen?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
La Léo schreef:Ja, lullig dingetje hadden jullie, Michel!
Maar…. zouden jullie vrijdagochtend niet naar Eggenstein om een nieuwe kogel te halen?? Of had ik dat verkeerd begrepen?
Ik heb nog gebeld, Rens gaf mij het nummer. Was niet bereikbaar ivm hemelvaarstweekend. Daarna maar aktie ondernomen voor vervangend vervoer, konden we in ieder geval verder. Ik kwam je nog tegen daarstraks, was nog ff bij Sjors.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Echt zonde dat jullie hem niet af konden rijden met de prachtige GTi.
Maar ja, gelukkig nog wel mee kunnen doen in vervangend vervoer.
Volgend jaar beter zou ik zeggen!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
2400gti schreef:Je kunt een auto niet preventief helemaal nieuw maken. En als je dat dan toch zou doen, dan is ie zo duur dat je de Presse al helemaal niet meer durft te rijden….
Dat zijn ware woorden. Erg jammer, deze pech.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
XMTurboCT schreef:Rens en ik: (...) Niet gek voor een paar rookies. (...) Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken.
Dat is het leuke aan zo’n rally: je leert jezelf beter kennen, evenals je mededeelnemers en de auto’s. Zo dacht ik altijd dat een XM een 3.0 V6 hoort te hebben, maar zo’n 2.0 TCT is een heerlijke motor met een enorme souplesse. Soms leek het wel alsof dat witte reclamebord stil stond!
niet happen, eigenaar van dat witte reclamebord: dit was een geintje…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Turbomotoren vind ik echt het fijnste rijden. Als je maar rekening houdt waar de boost beschikbaar komt, heb je over een veel langer toerenbereik vermogen. En, als je gaat knutselen is the sky the limit. Ik heb lang geleden de afweging gemaakt. 4 cylinder turbo wint het van 6 cylinder atmosferisch naar mijn mening. Allee ja, in een XM heb je dan geen Diravi en dat is wel een gemis.
Volgens mij ben ik jullie tijdens de rally ook bijna nergens tegen gekomen op de weg. Jammer is dat toch, dat late starten. Of ik moet volgende keer gewoon structureel iets meer tijd goedmaken tussen de TC’s. Jammere is dan alleen dat dat elke etappe weer moet omdat je niet mag inlopen. Misschien moet ik gewoon een eend kopen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo’n eend ga je ook weer opvoeren, dan sta je alsnog achteraan
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm ja. Shit. Dat is waar. Nouja. Liever achteraan in een CX dan een eend.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
eend… hang je je arm uit het raam, krijg je steeds dat klote klapruitje op je elleboog!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
RensKorevaar schreef:XMTurboCT schreef:Rens en ik: (...) Niet gek voor een paar rookies. (...) Met de break flink scheuren over de flanken van de verschillende Ballons. De pk’s waren af en toe nodig. En de derde versnelling is erg prettig bij een tct. Tussen 50 en 100+ kun je die prima gebruiken.
Dat is het leuke aan zo’n rally: je leert jezelf beter kennen, evenals je mededeelnemers en de auto’s. Zo dacht ik altijd dat een XM een 3.0 V6 hoort te hebben, maar zo’n 2.0 TCT is een heerlijke motor met een enorme souplesse. Soms leek het wel alsof dat witte reclamebord stil stond!
niet happen, eigenaar van dat witte reclamebord: dit was een geintje…
ware woorden, ik moest soms erg diep graven om die break bij te houden op de ballonen
Ik vind een tct echt een top motor, ze doen het alleen zo ^&^*& op LPG. En een paar dagen knallen op benzine is geen enkele probleem maar terug hier is dat dan weer minder. Rijd momenteel nog steeds met Luxemburgse prik in de tank
sans-pareil schreef:Turbomotoren vind ik echt het fijnste rijden. Als je maar rekening houdt waar de boost beschikbaar komt, heb je over een veel langer toerenbereik vermogen. En, als je gaat knutselen is the sky the limit. Ik heb lang geleden de afweging gemaakt. 4 cylinder turbo wint het van 6 cylinder atmosferisch naar mijn mening. Allee ja, in een XM heb je dan geen Diravi en dat is wel een gemis.
Volgens mij ben ik jullie tijdens de rally ook bijna nergens tegen gekomen op de weg. Jammer is dat toch, dat late starten. Of ik moet volgende keer gewoon structureel iets meer tijd goedmaken tussen de TC’s. Jammere is dan alleen dat dat elke etappe weer moet omdat je niet mag inlopen. Misschien moet ik gewoon een eend kopen.
Dit probleem los je erg eenvoudig op door je type plaatje aan te passen