180 van de 224
« Eerste  < Vorige 178 179 180 181 182 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 07 juni 2011 10:53 AM
  [ # 2686 ]

Volgens mij is dit wat voor je voor als het koud wordt:

Kun je je eigen arm gewoon binnenboord houden Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 11:21 AM
  [ # 2687 ]

Wat zijn jullie allemaal toch behulpzaam…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 12:11 PM
  [ # 2688 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 12:14 PM
  [ # 2689 ]
sans-pareil schreef:

Ik heb inmiddels ook een beetje na zitten denken wat de volgende stappen worden. Ik denk dat de volgende dingen nu op het programma staan, in willekeurige volgorde.

- Equal length uitlaat spruitstuk
- 76mm uitlaat over de hele lengte
- andere nokkenas

Allemaal onzin. Gewoon een nog grotere turbo en nitro. Klaar…......

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 12:55 PM
  [ # 2690 ]

Hehe. Ik heb al een paar goeie vergelijkingen gezien. Goeie equal length vs. log uitlaatspruitstuk scheelt bij 1 bar turbodruk op een 2.0 motor al gauw 30pk. Uitlaat zal zeker ook helpen t.o.v. van die mini originele pijpjes. Nokkenas om de beademing bovenin iets te verbeteren is een flink knelpunt op het moment.

Nitro vind ik niet cool. Te snel op.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 juni 2011 04:52 PM
  [ # 2691 ]

Hoe dan ook is het “low hanging fruit” nu wel een beetje op zo te zien… Je moet best moeite doen voor nog wat extra pk’s en hoeveel scheelt het nu om 300 pk te hebben ten opzichte van 270? Dus je zou natuurlijk ook gewoon tevreden kunnen zijn. Wink

Gaaf motorgeluid inderdaad!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 05:14 PM
  [ # 2692 ]
fluidphreak schreef:

Dus je zou natuurlijk ook gewoon tevreden kunnen zijn. Wink

haha

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 06:27 PM
  [ # 2693 ]

Eerlijk gezegd vind ik met een redelijk minimale inzet het resultaat al boven verwachting goed. Ik heb nog weinig serieus gedaan. Als we even gaan kijken wat we nog allemaal aan vermogen kunnen winnen.

- uitlaat spruitstuk, zou zomaar 30pk kunnen opleveren
- inlaat spruitstuk, nog niet genoemd maar is volgens vergelijkend onderzoek ook goed voor 30pk bij 1 bar op een 2.0 motor
- nokkenas zal beademing vanaf 4000 toeren flink kunnen verbeteren, een 10% zit daar ook zeker al gauw in als het niet meer is, en hoe gehecht ik ben op een mooi stationair. Nog 27 dus.
- Uitlaat zonder restricties, goed voor zeker een 5%, nog eens 13.5.

Dan heb ik de nieuwe zuigers nog niet gemonteerd die iets meer toeren toestaan, en het feit dat een andere uitlaat, nokkenas en oliekoeler de klopvastheid verhogen nog niet meegerekend.

Voor diegene die meegeteld hebben, zit er in de bovenstaande 4 punten nog zeker 100pk, en dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat ik 1.2 bar draai, en 2.5 liter inhoud heb ipv 2.0 van de testopstellingen, en door de verhoogde klopvastheid misschien wel 1.3 bar kan draaien.

Dan kunnen we nog de boel porten en flowen, zuigers inbouwen en lichtere drijfstangen voor misschien wel 5750 effectieve toeren. Alles bij elkaar gaan we de 350pk zeker halen, en eigenlijk is 400 ook niet onwaarschijnlijk.

En eerlijk gezegd ben ik nu wel gewend aan de 271pk inmiddels, sneller dan ik had verwacht, maar een rally’tje helpt daar misschien bij. Hij mag wel wat harder. En het kan gewoon echt niet dat een M5 sneller is van 80-120, dat lijkt me logisch, toch?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 06:32 PM
  [ # 2694 ]
sans-pareil schreef:

En het kan gewoon echt niet dat een M5 sneller is van 80-120, dat lijkt me logisch, toch?

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 06:33 PM
  [ # 2695 ]

Het zou echt mooi zijn als je zo’n arrogante kwal in een M5 voorbij blaast in een 25 jaar oude Citroën Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 06:36 PM
  [ # 2696 ]

Vergeet het rustig beuntjes. Een M5 heeft 507 pk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 juni 2011 08:18 PM
  [ # 2697 ]

Ja, de V10. Echter, die heeft ook “maar” ongeveer 500 Nm koppel, daar zou je misschien met een turbomotor nog wel langs moeten kunnen komen qua tussenacceleratie. En de oudere M5’s hebben veel minder vermogen, daar moet SP het zeker van kunnen winnen uiteindelijk. Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 08:28 PM
  [ # 2698 ]

Een M5 heeft geen turbo-gat, een 6 of zelf 7 bak met smg-bediening. Ik wil em wel eens tegen sans met 400 pk zien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 juni 2011 08:33 PM
  [ # 2699 ]

Hebben we het nog steeds over 80 tot 120 in 3de versnelling?

Ik denk dat het Turbo gat op dat moment vrij klein is.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 07 juni 2011 10:42 PM
  [ # 2700 ]

Heb ook het idee dat de beamer toch een slordige 400 kg zwaarder is…

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
 
180 van de 224
« Eerste  < Vorige 178 179 180 181 182 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook