Volgens mij is dit wat voor je voor als het koud wordt:
Kun je je eigen arm gewoon binnenboord houden
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Wat zijn jullie allemaal toch behulpzaam…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Ik heb inmiddels ook een beetje na zitten denken wat de volgende stappen worden. Ik denk dat de volgende dingen nu op het programma staan, in willekeurige volgorde.
- Equal length uitlaat spruitstuk
- 76mm uitlaat over de hele lengte
- andere nokkenas
Allemaal onzin. Gewoon een nog grotere turbo en nitro. Klaar…......
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hehe. Ik heb al een paar goeie vergelijkingen gezien. Goeie equal length vs. log uitlaatspruitstuk scheelt bij 1 bar turbodruk op een 2.0 motor al gauw 30pk. Uitlaat zal zeker ook helpen t.o.v. van die mini originele pijpjes. Nokkenas om de beademing bovenin iets te verbeteren is een flink knelpunt op het moment.
Nitro vind ik niet cool. Te snel op.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Hoe dan ook is het “low hanging fruit” nu wel een beetje op zo te zien… Je moet best moeite doen voor nog wat extra pk’s en hoeveel scheelt het nu om 300 pk te hebben ten opzichte van 270? Dus je zou natuurlijk ook gewoon tevreden kunnen zijn.
Gaaf motorgeluid inderdaad!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
fluidphreak schreef:Dus je zou natuurlijk ook gewoon tevreden kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Eerlijk gezegd vind ik met een redelijk minimale inzet het resultaat al boven verwachting goed. Ik heb nog weinig serieus gedaan. Als we even gaan kijken wat we nog allemaal aan vermogen kunnen winnen.
- uitlaat spruitstuk, zou zomaar 30pk kunnen opleveren
- inlaat spruitstuk, nog niet genoemd maar is volgens vergelijkend onderzoek ook goed voor 30pk bij 1 bar op een 2.0 motor
- nokkenas zal beademing vanaf 4000 toeren flink kunnen verbeteren, een 10% zit daar ook zeker al gauw in als het niet meer is, en hoe gehecht ik ben op een mooi stationair. Nog 27 dus.
- Uitlaat zonder restricties, goed voor zeker een 5%, nog eens 13.5.
Dan heb ik de nieuwe zuigers nog niet gemonteerd die iets meer toeren toestaan, en het feit dat een andere uitlaat, nokkenas en oliekoeler de klopvastheid verhogen nog niet meegerekend.
Voor diegene die meegeteld hebben, zit er in de bovenstaande 4 punten nog zeker 100pk, en dan heb ik nog geen rekening gehouden met het feit dat ik 1.2 bar draai, en 2.5 liter inhoud heb ipv 2.0 van de testopstellingen, en door de verhoogde klopvastheid misschien wel 1.3 bar kan draaien.
Dan kunnen we nog de boel porten en flowen, zuigers inbouwen en lichtere drijfstangen voor misschien wel 5750 effectieve toeren. Alles bij elkaar gaan we de 350pk zeker halen, en eigenlijk is 400 ook niet onwaarschijnlijk.
En eerlijk gezegd ben ik nu wel gewend aan de 271pk inmiddels, sneller dan ik had verwacht, maar een rally’tje helpt daar misschien bij. Hij mag wel wat harder. En het kan gewoon echt niet dat een M5 sneller is van 80-120, dat lijkt me logisch, toch?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:En het kan gewoon echt niet dat een M5 sneller is van 80-120, dat lijkt me logisch, toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het zou echt mooi zijn als je zo’n arrogante kwal in een M5 voorbij blaast in een 25 jaar oude Citroën
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Vergeet het rustig beuntjes. Een M5 heeft 507 pk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, de V10. Echter, die heeft ook “maar” ongeveer 500 Nm koppel, daar zou je misschien met een turbomotor nog wel langs moeten kunnen komen qua tussenacceleratie. En de oudere M5’s hebben veel minder vermogen, daar moet SP het zeker van kunnen winnen uiteindelijk.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een M5 heeft geen turbo-gat, een 6 of zelf 7 bak met smg-bediening. Ik wil em wel eens tegen sans met 400 pk zien.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hebben we het nog steeds over 80 tot 120 in 3de versnelling?
Ik denk dat het Turbo gat op dat moment vrij klein is.
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Heb ook het idee dat de beamer toch een slordige 400 kg zwaarder is…
Ex: CX 22 TRS