Xsara break bouwjaar 2000 Airco stuk.
Jos van den Elzen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 07 juni 2011 04:50 PM

Hallo citroënliefhebbers,

Ik heb een xsara break 1.6 ligne prestige van bouwjaar 2000. Mijn airco heeft onlangs een refill gehad en is hierbij geleegd, gesmeerd en opnieuw gevuld met koudemiddel. Na 2 weken bleek dat de condensor zo lek is als een mandje. De condensor is niet de grootste kostenpost. Hij moet er nog in dan moet alles wederom gesmeerd en afgevuld worden. De gehele reparatie zal om en nabij de € 400,- gaan kosten. De auto heeft een kilometerstand van 193000 km. Loont zich dit nog?

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 07 juni 2011 05:54 PM
  [ # 1 ]

Tja, die dingen gebeuren soms, maar niet getreurd, het is heel goed zelf te doen, mits je een beetje handig bent.
Heb zelf een Xsara break van 1999, ook hier was de condensor lek van, heb hier een nieuwe voor besteld kostte mij dacht iets van 100 euro.
Heb het hele voorfront van de auto af gehad, dit is volgens sommige geleerden niet nodig, maar ik vond het wel handiger, kun je tenminste overal redelijk bij.
Ben ongeveer een uurtje of 3 bezig geweest met alles demonteren en monteren.

Of je dit wilt weet ik niet natuurlijk,ligt er ook een beetje aan of je de auto nog langere periode wilt houden, en of je het zelf nog de moeite waard vind, succes

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

Jos van den Elzen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 07 juni 2011 09:14 PM
  [ # 2 ]
markwerkman schreef:

Tja, die dingen gebeuren soms, maar niet getreurd, het is heel goed zelf te doen, mits je een beetje handig bent.
Heb zelf een Xsara break van 1999, ook hier was de condensor lek van, heb hier een nieuwe voor besteld kostte mij dacht iets van 100 euro.
Heb het hele voorfront van de auto af gehad, dit is volgens sommige geleerden niet nodig, maar ik vond het wel handiger, kun je tenminste overal redelijk bij.
Ben ongeveer een uurtje of 3 bezig geweest met alles demonteren en monteren.

Of je dit wilt weet ik niet natuurlijk,ligt er ook een beetje aan of je de auto nog langere periode wilt houden, en of je het zelf nog de moeite waard vind, succes

Hallo Markwerkman,

heb je hier speciaal gereedschap voor nodig of lukt dat met een standaard setje sleutels??

Gr. Jos

Profiel  

markwerkman
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 678

- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Gepost: 07 juni 2011 09:41 PM
  [ # 3 ]

Het enigste wat je nodig hebt is idd een standaart setje ring en steek sleutels, ik heb zelf het meeste gedaan met mijn doppendoos, deze is ook voorzien van torx, deze heb je volgens mij niet nodig, als ik het goed herinner, een paar foto’s ter illustratie

Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt   ballon

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 08 juni 2011 12:17 AM
  [ # 4 ]

Voor het weghalen van het front heb je waarschijnlijk wel torxsleutels en/of doppen nodig, maar aangezien torxschroefjes overal & nergens in een Citroën voorkomen is een eventueel investerinkje daarop zeker de moeite waard Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

INAMLE
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 25 juni 2011 09:07 AM
  [ # 5 ]

Ha Jos,

Ik heb precies hetzelfde euvel. Xsara break uit 2000, 193.000 op de teller. 6 jaar geleden gekocht, was de airco leeg, onder garantie gevuld. Januari 2011 dacht ik laat ik m preventief checken en vullen. Na een poosje aangezet (in januari gebruik ik me niet zo veel) en is ie kapot. Bij de garage bleek dat steenslag de condensor had gesloopt. Reparatie kost idd rond de 400,-. We hebben ook nog een Picasso erbij. Ik denk dat ik m toch zelf ga repareren.

Marcel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook