Aanrijding; ‘k zoek onderdelen voorkant furio
ZX-furio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50

Gepost: 22 november 2005 05:00 PM

Mijn ega heeft helaas een aanrijding gehad met mijn rode ZX furio 1.8i uit 1994. Ik zoek nu een voorklep, koplampen, een radiator, ventilator etc. Heeft iemand deze onderdelen liggen of weet je een goed adres hiervoor?
Met vr. gr.
Leander Brouwer (Amersfoort)

PS. De APK zou over 2 dagen zijn. Heef het consequenties als je die weken/maanden later pas uit laat voeren?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 22 november 2005 05:10 PM
  [ # 1 ]

Re: Aanrijding; ‘k zoek onderdelen voorkant furio

ZX-furio schreef:

PS. De APK zou over 2 dagen zijn. Heef het consequenties als je die weken/maanden later pas uit laat voeren?

In theorie ben je strafbaar vanaf het moment dat je APK verlopen is, tenzij je het kenteken schorst (zie http://www.rdw.nl) maar als je er niet mee rijdt kunnen ze je niet aanhouden. Steekproefcontroles komen helaas wel voor in het RDW register, maar wat ik heb gehoord, loopt dat niet zo’n verschrikkelijke vaart. Voor een paar weken zou ik mij er niet druk om maken.

Profiel  

Patrick
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267

Gepost: 22 november 2005 08:34 PM
  [ # 2 ]

je hebt na het verstrijken van de APK-datum op je APK bewijs nog een maand om je auto te laten keuren.

Na goedkeuring gaat ook die nieuwe datum weer in voor een jaar.
Dus stel je moest keuren op 1 november 2006 en keurt je auto op 16 november 2006, is ie gekeurd tot 16 november 2007.

Die maand spelling was iig een jaar of twee geleden, ik weet niet of het nu ook nog steeds geldt. Een ‘anoniem’ belletje naar de RDW kan nooit kwaad.

Aan de onderdelen kan ik je helaas niet helpen. op het Forum van ZX-Cruiser staat wel iemand met een de voorzijde gecrashte ZX. motorkap is niet meer bruikbaar, wellicht wel de koplampen.
en probeer ook eens www.onderdelenlijn.nl

succes en sterkte

BX 1.4TE 1988 - verkocht
BX 1.9TZI 1991 - overleden
ZX 1.4i Avoriaz 1996 - verkocht
Xsara break 1.8 16v Exclusive 01-2000 - ingeruild
nu:
Xsara break 1.6 16v Difference 12-2004

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 november 2005 08:36 PM
  [ # 3 ]

probeer het eens op citrosport daar rijden ook een aantal zx mensen rond Very Happy

Profiel  

ZX-furio
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 november 2005 11:30 PM
  [ # 4 ]

Welke radiateur is geschikt voor de 1.8i (benzine)? In de vraagbaak lijken ze allemaal erg op elkaar. Het enige verschil lijkt te zitten in de inhoud en de temperatuur waarbij ze geheel open zijn (is dit in te stellen?).
Zijn de lampen van de ZX ook in andere modellen gebruikt (m.a.w. zijn ze uitwisselbaar met bijv. de AX?)
gr
Leander
http://home.tiscali.nl/lqbrouwer/furio/index.html

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 22 november 2005 11:38 PM
  [ # 5 ]
ZX-furio schreef:

Welke radiateur is geschikt voor de 1.8i (benzine)? In de vraagbaak lijken ze allemaal erg op elkaar. Het enige verschil lijkt te zitten in de inhoud en de temperatuur waarbij ze geheel open zijn (is dit in te stellen?).
Zijn de lampen van de ZX ook in andere modellen gebruikt (m.a.w. zijn ze uitwisselbaar met bijv. de AX?)
gr
Leander
http://home.tiscali.nl/lqbrouwer/furio/index.html

lmpen zijn niet uitwisselbaar

Profiel  

ZX-furio
< 100 berichten
Rank

Gepost: 07 december 2005 02:26 PM
  [ # 6 ]

Na 5 dagen sleutelen is het project klaar en staat hij bij de garage voor de APK. Helaas heb ik geen Furio-bumper meer kunnen vinden, maar wie weet kom ik die nog eens tegen. Iedereen bedankt voor de tips! (zie http://home.tiscali.nl/lqbrouwer/opbouwen/) voor het eindresultaat.

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 07 december 2005 02:53 PM
  [ # 7 ]
Patrick schreef:

je hebt na het verstrijken van de APK-datum op je APK bewijs nog een maand om je auto te laten keuren.

Sorry, maar das niet waar. Je auto moet gewoon gekeurd zijn als hij op naam staat, en dat betekend dat je in principe altijd in bezit moet zijn van een geldig keuringsbewijs als je auto ouder is dan 3 jaar, behalve als je auto geschorst is.

Profiel  

ZX-furio
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 december 2005 11:16 AM
  [ # 8 ]
ZX-furio schreef:

Na 5 dagen sleutelen is het project klaar en staat hij bij de garage voor de APK. Helaas heb ik geen Furio-bumper meer kunnen vinden, maar wie weet kom ik die nog eens tegen. Iedereen bedankt voor de tips! (zie http://home.tiscali.nl/lqbrouwer/opbouwen/) voor het eindresultaat.

Hij is probleemloos door de APK gekomen! Het hele project heeft me uiteindelijik slechts 320 euri gekost! Helaas was de APK iets duurder… maar hij is weer op en top in conditie en hij lijkt na het onderhoud bij de garage zelfs zuiniger te rijden (1:12 ipv 1:10/11)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook