2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
CX gekocht, advies nodig over aantal punten
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 juni 2011 10:47 PM
  [ # 16 ]

Inderdaad. Dat is een van de redenen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 juni 2011 10:57 PM
  [ # 17 ]

Ik zet mijn bougies altijd 0,1mm strakker dan voorgeschreven, dan loopt ze net iets lekkerder.
Volgende keer ga ik een keer speciale LPG bougies proberen!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 08 juni 2011 08:45 PM
  [ # 18 ]

La Leo schreef:

Is geen relais. Je kachelweerstand is kapot of maakt geen goed contact. Zit onder het deksel van de blowermotor, in de motorruimte. Reservewiel eruit en dan het zwarte deksel van het kachelhuis schroeven. Eerst de stekkertjes goed nakijken en schoonmaken.

Ik heb hetzelfde probleem, alleen draaien in de hoogste stand.
Heb het deksel verwijderd, maar zie volgens mij geen stekkertjes die je los kunt halen.
Het lijkt meer op gesoldeerde verbindingen, maar ik heb voor de zekerheid maar nergens aan getrokken, want ik denk altijd 6 keer na voordat ik iets losmaak, zeker als het met elektriek te maken heeft.

Wat ik mij afvraag: het signaal om op stand 1 of 2 te draaien zit toch niet onder dat deksel?
Zit er misschien verschil tussen een vroege en late serie 1 of tussen een serie 1 en een serie 2?

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2011 09:41 PM
  [ # 19 ]

Ja, bij een Serie 2 zit de kachelweerstand achter het handschoenenkastje.
Als alle verbindingen goed zijn, is het ding zelf gewoon kaduuk.  Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
guzziman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
Gepost: 09 juni 2011 06:39 PM
  [ # 20 ]

potverdorie, laat ik nu een S1 hebben. Dus is er hoop.
Toch maar eens aan de stekkers trekken.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juni 2011 06:45 PM
  [ # 21 ]

Is die blowermotor niet transistor gestuurd? Met mijn TRD deed hij het ook alleen maar in de hoogste stand (traploze regeling). Transistor van €2,50 vervangen en klaar was Kees.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 juni 2011 06:46 PM
  [ # 22 ]

Bij de serie 2, niet bij de serie 1.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10403
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juni 2011 07:04 PM
  [ # 23 ]

Weer wat geleerd. Wink

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 09 juni 2011 07:08 PM
  [ # 24 ]

Ik heb ook een CX uit 1980 en de weerstand zit bij de blower, het is een spiraaltje op een printplaatje. Die van mij was ook kapot en heb deze toen vervangen met een van een BX die er op leek, uiteindelijk bleek de weerstand exact hetzelfde. Succes met je wagen!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 oktober 2011 01:03 PM
  [ # 25 ]
samuel schreef:

Dat knakken van de deurvanger kan je heel erg beperken door het plaatje dat de U sluit nieuw te maken. Stripje met twee gaatjes die precies groot genoeg zijn voor de pootjes van de U. De knak wordt veroorzaakt door speling op de pootjes en het onder de veer wegsprongen van het U beugeltje. Aan de andere kant hoort die knak ook wel echt bij een CX cheese

ik heb over de ,U,  aan de autozijde een teflon huls geschoven van chef monteur van de citroen garage gekregen dat gebruikte hun vroeger ook vertelde hij.
Een beetje vet er tussen en totaal geen geluid meer en het portier blijft ook gewoon goed open staan.
die teflon huls past er dan ook maar net overheen maar is een sterke en goede oplossing vind ik zelf,
zit er nu al 3 jaar op en nog steed geen krakende geluiden.
vrgr, joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 oktober 2011 01:55 PM
  [ # 26 ]
joostvanbroekhoven schreef:
samuel schreef:

Dat knakken van de deurvanger kan je heel erg beperken door het plaatje dat de U sluit nieuw te maken. Stripje met twee gaatjes die precies groot genoeg zijn voor de pootjes van de U. De knak wordt veroorzaakt door speling op de pootjes en het onder de veer wegsprongen van het U beugeltje. Aan de andere kant hoort die knak ook wel echt bij een CX cheese

ik heb over de ,U,  aan de autozijde een teflon huls geschoven van chef monteur van de citroen garage gekregen dat gebruikte hun vroeger ook vertelde hij.
Een beetje vet er tussen en totaal geen geluid meer en het portier blijft ook gewoon goed open staan.
die teflon huls past er dan ook maar net overheen maar is een sterke en goede oplossing vind ik zelf,
zit er nu al 3 jaar op en nog steed geen krakende geluiden.
vrgr, joost

Dit vraagt om een foto

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 oktober 2011 06:36 PM
  [ # 27 ]

ik had een stukje van een halve meter gekregen en dan kun je met een stanleymes een gewenst stuk van af snijden en dan de ,,U,, er uit halen en teflon buisje er overschuiven terug plaatsen van ,,U,, nog beetje vet er tussen en klaar .geen kraak geluiden meer met het portier.
vrgr, joost
vrgr, joost

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 oktober 2011 07:14 PM
  [ # 28 ]

ter info :binnenmaat 6mm ,buiten maat 8mm .
vrgr, joost

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 oktober 2011 07:35 PM
  [ # 29 ]

en waar koop je zoiets?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 03 oktober 2011 08:21 PM
  [ # 30 ]

ik heb het niet gekocht maar van een citroen chefmonteur gekregen had hij nog thuis liggen van in de tijd toen er nog dagenlijks gs-en en cx-en op de brug stonden.
weet niet waar je het kan halen maar iets vergelijksbaar zal vast wel ergen te koop zijn.
wel even op de juiste maat letten binnen 6mm en buiten 8mm.
gr, joost

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook