181 van de 224
« Eerste  < Vorige 179 180 181 182 183 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 07 juni 2011 11:07 PM
  [ # 2701 ]

Ik heb eens met zo’n beamer M5 507pk ding gereden, en dat was toch echt bijzonder rapido….
Top lag trouwens op 272km/h toen hield de electronica het voor gezien en greep in.

Hoe zit het trouwens met de wegligging bij die astronimische topsnelheden? Een CX is natuurlijk best wel lichtvoetig aan de achterzijde…..

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 07 juni 2011 11:17 PM
  [ # 2702 ]

What lag can do for you  Laughing

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 12:15 AM
  [ # 2703 ]

Wegligging kan je afstellen, met zaken als bandenspanning en gewichtsverdeling dus dat zien we dan wel weer, dat komt wel goed.

500pk zit absoluut aan het boveneind van wat haalbaar is zonder de compressie debiel laag te maken. Ik ga gewoon lekker verder, en ik zie wel waar ik uit kom. Als het lukt om een 2011 m5 van 80-120 er uit te trekken dan doen die jongens bij BMW toch iets fout lijkt me als ik iets kan bouwen wat even hard gaat met duct tape, rietjes en stukjes ijzerdraad om het zo maar eens te omschrijven. Dus, ik neem aan dat dat met dit blok en deze bak niet gaat. Maar, zoals Rens zegt, we streven naar perfectie. Ik moet nog even bedenken wat dat precies inhoudt, maar we gaan gewoon lekker verder. Heel misschien zelfs nog ietsje pietsje sneller dan de vorige paar stappen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 08 juni 2011 12:29 AM
  [ # 2704 ]

Nou, als sans het heeft over 486 Nm dan is dat niet zo heel erg veel minder dan een 2010 (V10) M5. Die heeft 520 Nm (bij 6100 rpm??). En het is toch koppel dat zorgt voor de acceleratie bij dit soort tussensprints…

Overigens heeft de nieuwe 2011 (V8) M5 een koppel van 720 Nm, dus dat wordt wat lastiger.

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 08 juni 2011 01:38 AM
  [ # 2705 ]

Wat is de gemiddelde tijd voor een turbo in zijn derde versnellig van 80 tot 120 km?
Ben erg benieuwd.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 11:00 AM
  [ # 2706 ]
sans-pareil schreef:

Filmpje

80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.

Een normale of de mijne? De mijne staat hierboven. Met alleen de wastegate ingedraaid was het 4.8 sec. Na de eerste ronde bij DP was het 4.0 sec. Nu dus ongeveer 3.3 sec

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 08 juni 2011 12:01 PM
  [ # 2707 ]
Arjan Verkade schreef:

Het zou echt mooi zijn als je zo’n arrogante kwal in een M5 voorbij blaast in een 25 jaar oude Citroën Cool

hoe zo, ken je hem dan ??
niet iedereen in een M5 is een arrogante kwal denk ik dan.

maar SP, dit is een mooi project, gaat de goede kant op !
we houden het draadje in de gaten !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 01:20 PM
  [ # 2708 ]
cx25gtit2 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Het zou echt mooi zijn als je zo’n arrogante kwal in een M5 voorbij blaast in een 25 jaar oude Citroën Cool

hoe zo, ken je hem dan ??
niet iedereen in een M5 is een arrogante kwal denk ik dan.

Dat is natuurlijk met een steriotype gedachte neergezet Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 06:16 PM
  [ # 2709 ]
sans-pareil schreef:

Filmpje

80-120 in de 3de versnelling. Ik maak er iets van 3.3 sec van.

Hier is mijn filmpje

Ik had eigenlijk iets langzamer moeten starten ipv op 80 beginnen en dan gas geven… Maar ja daar was het verkeer even niet naar.

Volgens mij zit ik zo rond de 5 sec.
De mijn zou natuurlijk iets afgeknepen moeten zijn.

Wie voegt er een SM aan toe? Wink

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 08 juni 2011 06:26 PM
  [ # 2710 ]

Standaard ook niet wat je nou traag noemt denk ik…

 

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 08:45 PM
  [ # 2711 ]

Vind ik nog best rap. Welke wielen heb jij er onder zitten? Ik heb 1.99m omtrek. TRX 210’s zijn 1.92m. Wellicht dat mijn velggewicht en de extra omtrek me iets afremt, want ik zou niet verwachten dat een M25/667 de 5 sec zou halen anders.

Wie gaat er nog een M25/666 testen waar niet aan de wastegate gerommeld is?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 09:29 PM
  [ # 2712 ]

Voorop zitten er 190/65/390 op.
Achterop 220 nogwat winterbanden.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 08 juni 2011 09:29 PM
  [ # 2713 ]

Als ik het Youtube filmpje van Arjan bekijk kom ik ook eerder op zes dan op vijf seconden. Ik had zelf vanmiddag ook een poging gedaan, de ruwe schatting ligt op ietsie onder de vijf seconden.

Ex: CX 22 TRS

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 09:43 PM
  [ # 2714 ]

De eerste sec geef ik nog geen gas, vandaar dat ik op +/- 5 sec uit kom Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 08 juni 2011 10:14 PM
  [ # 2715 ]
Laurensvzb schreef:

Als ik het Youtube filmpje van Arjan bekijk kom ik ook eerder op zes dan op vijf seconden. Ik had zelf vanmiddag ook een poging gedaan, de ruwe schatting ligt op ietsie onder de vijf seconden.

Lijkt me te kloppen, 4.8 sec had ik voor ingedraaide wastegate.

Iets kleinere wielomtrek scheelt natuurlijk ook wel.

Verder heb ik de SV net even op de brug gezet om de schade te inventariseren. Dat bestaat uit, zucht, wederom een onderste fuseekogel (ik geloof dat ik die dingen zo’n beetje per 10 in m’n dashboard kastje kan gaan leggen), en 2 banden bijna helemaal op. Ze waren volgens mij nog best aardig voor de presse…

Wie weet nog wat NOS OEM onderste fuseekogels voor een CX?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
181 van de 224
« Eerste  < Vorige 179 180 181 182 183 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook