beste mensen,
Is het normaal bij een bx gti van het 3e model dat het koppelinspedaal hoger staat als het rem- en gaspedaal? ... Het koppelingspedaal steekt dus meer het interieur in, is dit normaal?
En het aangrijpingspunt is in te stellen met een of ander schroefje heb ik begrepen, kan iemand hier een fotow van maken voor mij misschien?
En welke kant op te draaien om het aangrijpingspunt dieper te zetten, of komt dit nogal precies?
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Ik heb altijd begrepen dat het koppelingpedaal 1 tot 1 1/2 cm hoger moet staan dan je rempedaal. Dit is dan ook meteen de vrije slag. Met de kabel kan je de koppeling stellen.
zou het erg zijn als het koppelings pedaal hoger staat? volgens mij haal ik morgen een auto op die het koppelings pedaal toch flink hoger heeft staan als het rempedaal
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
te hoog kan wel degelijk kwaad
te hoog kan wel degelijk kwaad
omdat de drukgroep tevens druklager ,veel zwaarder wordt belast dan nodig…........
de drukvingers wordt namelijk veel verder ingedrukt dan nodig en de druk op het lager wordt dus ook hoger…...
dit komt de levensduur van de koppeling zeker niet ten goede.
te laag pedaal en snel schakelen is funest voor de syncromesh ringen.
het hoort gewoon goed afgesteld te staan, dan rijdt de citroen ook gewoon op zijn best.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN