3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bernhard, de GSA Pallas uit 1980 heeft de Citron Pressé gereden!
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 25 november 2010 11:59 PM
  [ # 31 ]

Wat een ontzettend mooi ding! Gefeliciteerd en gaaf dat je de rally gaat rijden!

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 05 december 2010 12:49 AM
  [ # 32 ]

Dat lijkt me het ultieme Pressé-apparaat! Mits bestuurder en navigator elkaar niet de keet uitvechten wordt dat een succes.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 05 juni 2011 03:50 PM
  [ # 33 ]

Inmiddels is Bernhard weer thuis na een zéér geslaagd Pressé-avontuur. En daarmee is hij voor ons een held, want we hebben we verschrikkelijk mee lopen crossen.

Na de proloog, waarbij we vanwege de snelheid nogal wat passagecontroles misten, hadden we een vliegende start tijdens de eerste etappe. Toen we met 120-130 op de glooiende wegen DS-en voorbij knalden om vooral niet een minuut te laat bij de 2e tijdcontrole te zijn, wisten we het zeker: Bernhard heeft echt rallypotentie. De eerste etappe reden we (naar achteraf bleek niet alleen voor ons gevoel) fantastisch. Helaas kregen we tijdens de tweede etappe wat klein technisch malheur. Onderweg naar de tweede tijdcontrole wilde Bernhard nog maar met moeite de col op. Inhouden, stotteren, niet normaal. En na 5 minuten te hebben gewacht bij de tijdcontrole kwamen we niet meer weg. Geen vermogen. We verdachten de carburateur, maar na deskundige hulp werd al snel de ontsteking verdacht. De bobine was veel te warm, en na een tijd gewacht te hebben (waardoor 3 tijdcontroles de mist in gingen) en hulp van de pecheend (lang leve de wegenwachters!) konden we alsnog naar de laatste tijdcontrole rijden en kort daarvoor een passagecontrole aandoen. Zo hielden we de moed er toch een beetje in.

Na etappe 2 bleek in het hotel de sportiviteit van de deelnemers aan de Pressé. De equipe die met een GS reed, stelde direct hun reservebobine ter beschikking van Bernhard. Nadat we deze zelf gemonteerd hadden en de volgende ochtend de wegenwachters en de GS equipe ons op weg hielpen door de contactpunten ruimer te stellen, vloog Bernhard er weer overheen. Cols werden bedwongen en we deden weer ontzettend ons best. Tijdens de middagetappe protesteerde Bernhard opnieuw na zwaar belast te zijn bij de beklimming van de Col de la Schlucht. De klachten leken op die van de vorige middag. Deze keer herpakte Bernhard zich echter snel. Na een stop van 2 minuten bij de tijdcontrole waren de klachten spontaan weer verdwenen en konden we de etappe goed afsluiten.

Op de afsluitende dag was Bernhard opnieuw in vorm. Na de laatste tijdcontrole verscheen er op weg naar Rolduc (heuvel af op de Belgische E25) zelfs even 160 in het venster van de groene Lupentacho. Ook na het diner met prijsuitreiking snelden we weer over de A2 naar Amsterdam, waar Bernhard na 4 dagen en 2100 kilometer geheel op eigen kracht aan kwam.

Bij de volgende Pressé zijn we er weer bij. Hopelijk is dat volgend jaar. Met Bernhard, maar dan met gemodificeerde ontsteking. Eens kijken waar ons rallybeest dan toe in staat is. Wij hebben er veel vertrouwen in. En dat is de grootste overwinning van onze deelname dit jaar!

Profiel  
 
Arogat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 05 juni 2011 06:08 PM
  [ # 34 ]

... En daar kan ik, bestuurder/eigenaar van Bernhard, geen woord meer aan toevoegen. Wat een geweldige auto is zo’n GSA. Ik ben echt zwaar onder de indruk van de prestaties die zo’n 31 jaar oude GSA levert: dat grenst echt aan het onwaarschijnlijke! Het was meer dan geweldig, en we gaan door voor de volgende editie!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juni 2011 08:11 PM
  [ # 35 ]

Klinkt als een erg leuk avontuur!  Cool

Lijk me wel leuk voor de karakterbak volgend jaar wellicht?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 juni 2011 12:41 PM
  [ # 36 ]

GS-en zijn erg goed/snel op bochtig en heuvelachtig terrein!

Citroen!

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 07 juni 2011 12:35 PM
  [ # 37 ]

Leuk avontuur. Was het niet een beetje eng om met zo’n nette GSA over ruig terrein te scheuren?

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Arogat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 08 juni 2011 11:41 AM
  [ # 38 ]
Midfriesland schreef:

Leuk avontuur. Was het niet een beetje eng om met zo’n nette GSA over ruig terrein te scheuren?

Dat zou je denken, maar dat ging juist uitstekend! Zo’n GSA is gewoon niet uit zijn koers te brengen - je moet het volgens mij heel bont maken voordat je daarmee de bocht uitvliegt. Jamergenoeg waren we de enige GS/A-achtige die de Presse uiteindelijk heeft uitgereden, want het is een zeer geschikt rally-autootje.

Profiel  
 
Arogat
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 96
Geregistreerd: 27-01-2007

Gepost: 08 juni 2011 12:55 PM
  [ # 39 ]

Wat plaatjes, bij wijze van bewijs Smile

Hee… dat werkt niet. Die houden jullie dus tegoed.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 22 juni 2011 12:17 AM
  [ # 40 ]
DriverD schreef:

GS-en zijn erg goed/snel op bochtig en heuvelachtig terrein!

Zelfs onovertroffen binnen Citroën-gelederen. Een zware CX of SM houdt een GS in krap bochtenwerk niet bij.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook