Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
graddus schreef:Er hoort helemaal geen motorkapbekleding te zitten
Maar er gaat wel weer nieuwe op komen
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
De 11BL ‘38 die ik ooit had, had een afwijkend spruitstuk en een zenith-stromberg carburateur met alleen een dekseltje er boven. Dat ding was zo hoog, dat een filter er op echt niet ging. Toen heb ik bovenin een stuk ingeolied staalwol gefabriekt en zo te zien aan de hoeveelheid vuil die er bij spoelen met benzine uitkwam werkte dat behoorlijk. Het geheel maakte bij het intrappen van het gas wel een heerlijk slurpgeluid.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Boven de carb is de inlaat nu 35mm hoog.
Maar misschien is er wel wat meer ruimte, maar dat ia alleen te onderzoeken met plankjes hout lid…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En hoe heet zo’n carb precies? Wat is de doorsnede van de bovenkant?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
http://www.efkaimport.nl/Uploaded_files/Zelf/KNCARBULIJST09.pdf
vanaf 45mm hoog.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De carburateur is een weber tipo 24/32/ODCA1 9850 maar vooral de ingangsdiameter van 65mm is relevant. 45mm gaat qua hoogte misschien wel passen, maar dan moet ik eerst een mal maken om het zeker te weten. Naar voren en met name naar achter is er veel ruimte, opzij minder omdat daar de richel van het midden van de motorkap zit, en aan de andere kant gaat de motorkap naar beneden toe en houdt het dus ook op. Een ovale lijkt dus ideaal. Er zitten een aantal ovale tussen van 45mm hoog met een grootte van 229 x 140 mm. Dat lijkt me ideaal!
Is er ergens een winkel (liefst bij mij in de buurt) die dergelijke filters op voorraad heeft liggen? Daar zou ik graag langsgaan om te kijken wat de opties zijn.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Hier staan de foto’s van de hoffotograaf van equipe 5!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ree schreef:De carburateur is een weber tipo 24/32/ODCA1 9850 maar vooral de ingangsdiameter van 65mm is relevant. 45mm gaat qua hoogte misschien wel passen, maar dan moet ik eerst een mal maken om het zeker te weten. Naar voren en met name naar achter is er veel ruimte, opzij minder omdat daar de richel van het midden van de motorkap zit, en aan de andere kant gaat de motorkap naar beneden toe en houdt het dus ook op. Een ovale lijkt dus ideaal. Er zitten een aantal ovale tussen van 45mm hoog met een grootte van 229 x 140 mm. Dat lijkt me ideaal!
Is er ergens een winkel (liefst bij mij in de buurt) die dergelijke filters op voorraad heeft liggen? Daar zou ik graag langsgaan om te kijken wat de opties zijn.
De meeste K&N dealers hebben vrijwel niets op voorraad, in Nederland tenminste. Ik zou met die afmetingen inderdaad even een mal maken van 45mm dik en kijken of dat past.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hier is wat:
http://www.efkaimport.nl/Content/34/Ovaal2.html
Deze, is maar 38mm hoog
http://www.efkaimport.nl/Producten/1432/Filter_RA0750.html
of met chroom:
http://www.efkaimport.nl/Producten/1467/Filter_RA075V.html
Ik heb geen flauw idee of die prijs inc of ex is, als je zoiets wilt moet je mij even pb’en, want die prijs is een adviesprijs…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De mal stond al in de boekenkast. Het complete kookboek is 63mm dik en heeft een oppervlakte van 180mm bij 260mm.
De kap kan zonder problemen dicht, maar het boek raakt de kap. Als het filter strak op de carburateur zit, past een filter van 45mm en kan het blok nog wat roteren ook. Zit het filter een centimeter boven de carburateur, dan is het beter om er één van 38mm te monteren.
Het filter mag 24 centimeter breed en 52 centimeter lang zijn. Dat is dus geen probleem.
Ik duik de PB in!
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De temperatuur van de ingezogen lucht zal wel een stuk hoger zijn…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Meten is daar weten, maar je zit wel heel dicht bij al die ribbels op zich… en die buis wordt natuurlijk ook best verwarmd voordat de lucht de carb in gaat. Ik denk dat het maar weinig scheelt, en dat de veel kleinere restrictie dat weleens meer dan goed zou kunnen maken. Je moet misschien je carb wel overnieuw stellen, dat schijnt nog best weleens voor te komen door de veel hogere flow van een open luchtfilter.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik denk dat ik meteen op zoek ga naar een nieuwe carburateur, of op zijn minst deze laat reviseren. Ik heb het gevoel dat de benzinelekkage snel erger wordt. Heeft iemand daar een adresje voor?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ben ik door je carburateur heen getrapt?
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Aah, ik heb ontdekt hoe je de pressé foto’s kan weergeven:
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi