Ik doel op de strip waar de gordijnen op vast zitten, Ding loopt van links naar recht thv de separatie ruit.
Ik wil dat ding even los hebben maar kan nergens schroefjes oid ontdekken. Hoe krijg ik ‘m het beste los zodat het daarna er weer netjes op kan >
ik meen dat het nummer 95 660 705 ZL is.
reden… ik moet even aan de slag met de “antenne"achter op het dak.
Totaal aantal Berichten: 4870
- Xsara Scootertje.
Voorzichtig los trekken, zitten geen schroefjes.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Het plastic zit inderdaad met metalen klemmetjes vastgedrukt.. Gewoon met beleid aan trekken. Wel wat kracht zetten want ze kunnen flink vast zitten
mooi klusje voor komend weekeinde. Ff een “antenne"scoren die er niet uitziet als een afgebroken schroef, beetje kit om het waterdicht te maken en we zien het wel.
Nu maar hopen dat ik niet te ver onder het hemeltje hoeft te graaien want ene beschadigde hemel is wel het laatste waar ik op zit te wachten.
Mocht er een poetser overigens nog een goed etip hebben om dat ding weer een beetje schoon te krijgen, gaarne. Na een jaar en een dikke 50k km verder zie je dat hier en daar wel…
Om wat schoon te krijgen? De hemel?
yep, maar heb ws al een middeltje dat het klusje klaart. Dat spul dat je ook op je ramen kunt gebruiken. Geen vloeistif maar dat schuimspul,
Als je toch wat wilt doen in het weekeinde zou ik gewoon die hemel er uit halen. Dat maakt veel makkelijker schoon en droogt ook nog beter.
Veel werk is het niet.
Wim,
Disciplus Simplex
Als je een open dak hebt kan dat inderdaad prima.. Bij een dicht dak zit de boel gelijmd en trek je het alleen maar kapot..
ik ga zeker niet de hemel eruit trekken, dat ding is zo kwetsbaar als wat. Voor je het weet heb je er een knik in zitten.
“Valt wel mee hoor.”, sprak de ervaringsdeskundige. Die schaal is vrij sterk. En die lijmstrip krijg je best wel los, als die al niet heeft losgelaten.
Wim,
Disciplus Simplex
laat ik het zo zeggen ik heb eigelijk helemaal geen zin om dat kreng er helemaal uit te halen. Dan moeten al die interieur delen ook los. Beetje schoonmaken op sommige plekken vin dik goed genoeg. Het moet wel een werk paard blijven namelijk
Zit al aan te hikken tegen dat dashboard dat weer los moet om mijn linkerdisplay in orde te krijgen
Totaal aantal Berichten: 2128
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Kom maar langs, ik vind dat leuk dat geklooi aan het dashboard en die displays
das geen slecht idee… ik moet nog steeds die rubber strip in dat display proppen en zie daar echt MEGA tegenop… ben ook tot de conclusie gekomen dat iig 1 lampje achter dat display ten einde is en geen idee of je die zo kunt vervangen. Andere lampjes heb ik wel allemaal vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2128
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Die zijn ook te vervangen, alleen de lampjes van de automatische climate control zijn iets anders, maar ook gewoon te koop.
Ik ben de komende 2 weken druk, maar daarna ben je van harte welkom!
Die reparatie met de rubberstrip heb ik onlangs gedaan, is ook leuk en gaat in 1 moeite door.
Nu sta ik een xm uit te benen….. een andere D12, en aangezien ik de rubberstrip miste, en het hemeltje in de andere d12
niet al te mooi is door wat luchtblazen aan de achtekant waar de stof loslaat. Dachten we gister de hemel er wel ‘even’ uit
te halen. Mooi niet snel en probleemloos, de lijm had verre van los gelaten, ik geloof dan ook niet dat ik ze ooit uit ga wisselen.
Ik denk er nu over de hemel die er nu in zit te repareren door de stof op de hoeken watverder los te halen en er dan wat lijm uit een spuitbus voor posters tussen te spuiten, een soort contactlijm die je eerst wat moet laten aandrogen en dan aandrukken.
Iemand dit al eens gedaan, of iemand die denkt dat het geen goed idee is??
Blijft een enorme rotklus naar mijn mening
groeten
1x visa 2x bx 1x Xant 3xXM Y3? , Ynot4 !
Iemand dit al eens gedaan, of iemand die denkt dat het geen goed idee is??
Ja , laat ook weer los , plakt niet echt lekker die posterlijm.
XM TCT Ambiance`94