Ik heb het vanmiddag ook nog even uitgeprobeerd van 80 naar 120 km in zijn drie, 4 tellen voor wat het waard is had natuurlijk geen chronometer bij de hand.
Wat mij wel opvalt is als de bdp sensor nog niet warm c.q heet is de motor beter loopt, dat neemt niet weg dat de combi turbo T1/2 onvermoede kwaliteiten bezit, als je het gaspendaal intrapt breekt de hel los onder de motorkap.
Conclusie volgende week gaat de Femme naar Garage v.d. Laan voor een inspectie en evt reparatiebeurt
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja die sensoren blijven zwak. Ik geloof niet dat ik daar echt last van heb.
Ik heb wel het idee dat die van 100 naar 120 harder gaat dan van 80 naar 100.
Dan zit je goed in zijn toerenbereik denk ik.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:
Wie gaat er nog een M25/666 testen waar niet aan de wastegate gerommeld is?
mooi filmpje ! volgens mij gaat ie nu al als de brandweer !!
80, en dan planken naar de 120 ?
ik zal eens kijken. dit weekend gaan mijn 168 paarden weer van stal !
even stopwatch zoeken (mischien als app).
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik probeer altijd een zo consequent mogelijke meting te doen. Om met mezelf te vergelijken ga ik dus iets van 70 in z’n drie rijden, dan vol gas, en stopwatch starten bij 80, uit bij 120, alles op de teller. Eigenlijk moet je om de gegevens hier te vergelijken ook wielomtrek meenemen, maar zo precies is het allemaal aan de andere kant ook weer niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en dan ook nog een filmpje schieten. lastige combi
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Dat stopwatchen doe ik naderhand, aan de hand van het filmpje. M’n debiele telefoon plak ik aan het dashboard om het filmpje te schieten. Handen helemaal vrij…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
cx25gtit2 schreef:ik zal eens kijken. dit weekend gaan mijn 168 paarden weer van stal !
even stopwatch zoeken (mischien als app).
Als je een i-phone app bedoelt, kijk eens naar ‘Car track’ die zou je als het goed is precies kunnen vertellen hoe lang je over de 80-120 sprint hebt gedaan.
Voor circuitdagen maak ik gebruik van RaceChrono. Deze is ook geschikt voor verschillende metingen. Maakt gebruik van GPS. Aangezien mijn telefoon over een 1Hz GPS beschikt, maak ik gebruik van een Bluetooth GPS muis die op 5Hz werkt en een stuk nauwkeuriger is.
Racechrono vind je hier: http://www.racechrono.com en is geschikt voor: Windows Mobile en verschillende Nokia toestellen.
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
dat is een handige oplossing !
heb zelf Samsung galaxy S. weet niet of die erg stabiel is mbt de GPS. heb nog losse GPS muis. die anders proberen. en kijken naar app zoals racechrone. er staat wel iets bij over de smartphones / Samsung. even kijken of die op de mijne werkt.
anders car track.
Zo’n soort app is wel leuk. De nieuwste versie van de VEMS kan ook een GPS module in, dan kan je je motordata loggen met GPS gegevens erbij. Misschien dat ik hem ga upgraden. Dan kan je naderhand in google earth zien waar je motor wat deed op de route. Mag alleen niet tijdens de presse natuurlijk.
Ik heb inmiddels welgeteld 1x NOS OEM onderste fuseekogel gevonden op e-bay.fr. Eens kijken of die het langer blijft doen.
Totaal aantal Berichten: 1481
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Tijd om daar nu ook een verbeterde variant ten opzichte van het origineel van te gaan ontwikkelen, weer een nieuw projectje erbij
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Dan ga ik ook maar even de Presse foto’s hier displayen:
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Daar zitten toch ook een aantal leuke tussen
Geen idee of je het relevant vind, maar ik was vandaag even met de Xsara op pad. Dus nog maar een filmpje geschoten.
http://www.youtube.com/watch?v=6a6PQ4YqGmU
Volgens mij een seconden of 9 van 80 - 120 km/h. Overigens op LPG met de airco aan zat ik mij later te bedenken. Die had ik beter ff uit kunnen zetten.
Deze gaat wel hard overigens: http://www.youtube.com/watch?v=EAwgpeZUoFE&feature=related
Weet er ook nog iemand hoe het zit met een weggedragtest? In de beleidsregel weggedrag staat in artikel 2 de redenen voor het afnemen van een weggedragtest, en toegenomen motorvermogen staat daar interessant genoeg in het geheel niet bij.