16 van de 24
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
mijn Traction-ervaring: motorrevisie
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 08 juni 2011 11:24 PM
  [ # 226 ]

handig, ik heb net ff gekeken, maar er zit geen vleugel moer, wel een gat onder het dashbord waar de geleidepen door heen zou moeten…

ik moet dus een pen met bijbehoren hebben.

zijn er ook trax drivers die het gat tussen de accu en de binnenruimte hebben dicht gemaakt? lijkt me dat dit aardig in het geluid zal gaan schelen.

Profiel  
 
Gepost: 08 juni 2011 11:28 PM
  [ # 227 ]

Zit daar een gat? Zo goed heb ik nog nooit onder mijn dash gekeken, maar ik kan me van het verwisselen van de accu toch ook niet herinneren dat je daar naar binnen kunt kijken. Hoort er geen deksel in ofzo?

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 09 juni 2011 12:11 AM
  [ # 228 ]

ja, een gat, je kijkt onder de dash zo tegen de accu aan, komt ook best wel veel warme lucht door, ik weet niet of dat zo hoort, maar ziet er wel erg origineel uit, misschien dat er een stuk doek tegen hoort te zitten,
maar als je de accu er uit haalt kun je via de achter kant onder het dasbord kijken

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2011 12:14 AM
  [ # 229 ]

Ik ga dat morgen eens bij mijn auto bekijken, maar ik geloof nooit dat dat open moet zijn.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 09 juni 2011 12:16 AM
  [ # 230 ]

ik zal een foto maken…

Profiel  
 
Gepost: 09 juni 2011 12:19 AM
  [ # 231 ]

Doe ik dat morgen ook.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 juni 2011 01:06 AM
  [ # 232 ]

Ik dacht dat dat met rubber afgedicht was.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 juni 2011 09:55 PM
  [ # 233 ]

Voor het gat hoort inderdaad een rubber te zitten. Ik zou het nooit definitief dicht maken (lassen) omdat het gat verrekte handig is om bijvoorbeeld aan de de ruitenwisser motor te sleutelen. Bij een verwijderde accu kun je er dan veel beter bij. Daarom zit daar een gat. Je kunt er natuurlijk ook een soort hitteschildje tussen zetten.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 09 juni 2011 10:04 PM
  [ # 234 ]

Ik denk dat het dan een combi van beide gaat worden, hitte werend rubber.
Zit momenteel in de trax op een recreatieplas te wachten tot mijn hond terug komt,
Is geen straf.

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 juni 2011 10:10 PM
  [ # 235 ]

Voor het rubber in de ventilatieklep kun je het beste eerst een zwarte kit in de rand spuiten en vervolgens het rubber erin leggen. Dan het plaatje erop leggen en hier een zwaar gewicht op zetten. Paar dagen laten staan en vervolgens het mechanisme monteren. Hiermee heb je kans dat het ding bij regen niet gaat lekken maar 100% garantie krijg je niet. Nieuwe tractions hadden er namelijk ook al last van…....
Helemaal dicht kitten is een optie maar het wordt dan wel erg heet in het vooronder. Bij extreme regen doe ik er een stukje plastic overheen.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 09 juni 2011 10:26 PM
  [ # 236 ]

Ik hem momenteel met zwarte tape eerst dicht geplakt, tot dat de onderdelen er zijn.

Eerst moet ik de punten en dergelijke vervangen, als de motor warm word begint hij minder goed te lopen, dus dat staat eerst op de agenda,

Ik neem aan dat je sikaflex gebruikt voor het plaatje?

Profiel  
 
traks
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009

- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Gepost: 09 juni 2011 10:48 PM
  [ # 237 ]

Nee, een kit van 3M.

Dat de auto in APK staat moet zijn blijf ik vreemd vinden. 2 jaar geleden had ik genoeg aan een Frans verkoopbewijs en een certificaat van het Conservatoire. Vervolgens hebben ze het nummer in de auto geslagen (45 Euro) en kon ik na betaling van 0 euro BPM weer naar huis.
Het beleid verschilt volgens mij per keuringsstation. Ik ben naar Arnhem geweest.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 10 juni 2011 01:33 PM
  [ # 238 ]
traks schreef:

Nee, een kit van 3M.

Dat de auto in APK staat moet zijn blijf ik vreemd vinden. 2 jaar geleden had ik genoeg aan een Frans verkoopbewijs en een certificaat van het Conservatoire. Vervolgens hebben ze het nummer in de auto geslagen (45 Euro) en kon ik na betaling van 0 euro BPM weer naar huis.
Het beleid verschilt volgens mij per keuringsstation. Ik ben naar Arnhem geweest.

jij hebt dus papieren uit frankrijk, die staan gelijk aan een kenteken,

ik heb niks, en das niet genoeg.

Profiel  
 
sloopkogel
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 441
Geregistreerd: 13-03-2009

Gepost: 13 juni 2011 05:40 PM
  [ # 239 ]

ik heb het probleem dat de brandstof pomp lucht blijft geven,
als ik flink door rij, krijgt de carb te weinig brandstof, eerst dacht ik dat de carb zelf debet was, maar het blijkt nu dat de pomp niet genoeg aangeleverd krijgt, waarschijnlijk trekt hij ergens lucht in de leiding, dan wel zit de aanzuigbuis in de tank weer redelijk verstopt.

ik zal eens met een doorzichtige leiding kijken of hij lucht de pomp in zuigt, dan wel dat de pomp zelf lekt.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 13 juni 2011 05:58 PM
  [ # 240 ]

Ontlucht je benzinedop voldoende zodat de benzinetank niet vacuüm zuigt?

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
 
16 van de 24
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook