handig, ik heb net ff gekeken, maar er zit geen vleugel moer, wel een gat onder het dashbord waar de geleidepen door heen zou moeten…
ik moet dus een pen met bijbehoren hebben.
zijn er ook trax drivers die het gat tussen de accu en de binnenruimte hebben dicht gemaakt? lijkt me dat dit aardig in het geluid zal gaan schelen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Zit daar een gat? Zo goed heb ik nog nooit onder mijn dash gekeken, maar ik kan me van het verwisselen van de accu toch ook niet herinneren dat je daar naar binnen kunt kijken. Hoort er geen deksel in ofzo?
ja, een gat, je kijkt onder de dash zo tegen de accu aan, komt ook best wel veel warme lucht door, ik weet niet of dat zo hoort, maar ziet er wel erg origineel uit, misschien dat er een stuk doek tegen hoort te zitten,
maar als je de accu er uit haalt kun je via de achter kant onder het dasbord kijken
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik ga dat morgen eens bij mijn auto bekijken, maar ik geloof nooit dat dat open moet zijn.
ik zal een foto maken…
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Doe ik dat morgen ook.
Totaal aantal Berichten: 10266
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik dacht dat dat met rubber afgedicht was.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Voor het gat hoort inderdaad een rubber te zitten. Ik zou het nooit definitief dicht maken (lassen) omdat het gat verrekte handig is om bijvoorbeeld aan de de ruitenwisser motor te sleutelen. Bij een verwijderde accu kun je er dan veel beter bij. Daarom zit daar een gat. Je kunt er natuurlijk ook een soort hitteschildje tussen zetten.
Ik denk dat het dan een combi van beide gaat worden, hitte werend rubber.
Zit momenteel in de trax op een recreatieplas te wachten tot mijn hond terug komt,
Is geen straf.
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Voor het rubber in de ventilatieklep kun je het beste eerst een zwarte kit in de rand spuiten en vervolgens het rubber erin leggen. Dan het plaatje erop leggen en hier een zwaar gewicht op zetten. Paar dagen laten staan en vervolgens het mechanisme monteren. Hiermee heb je kans dat het ding bij regen niet gaat lekken maar 100% garantie krijg je niet. Nieuwe tractions hadden er namelijk ook al last van…....
Helemaal dicht kitten is een optie maar het wordt dan wel erg heet in het vooronder. Bij extreme regen doe ik er een stukje plastic overheen.
Ik hem momenteel met zwarte tape eerst dicht geplakt, tot dat de onderdelen er zijn.
Eerst moet ik de punten en dergelijke vervangen, als de motor warm word begint hij minder goed te lopen, dus dat staat eerst op de agenda,
Ik neem aan dat je sikaflex gebruikt voor het plaatje?
Totaal aantal Berichten: 507
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Nee, een kit van 3M.
Dat de auto in APK staat moet zijn blijf ik vreemd vinden. 2 jaar geleden had ik genoeg aan een Frans verkoopbewijs en een certificaat van het Conservatoire. Vervolgens hebben ze het nummer in de auto geslagen (45 Euro) en kon ik na betaling van 0 euro BPM weer naar huis.
Het beleid verschilt volgens mij per keuringsstation. Ik ben naar Arnhem geweest.
traks schreef:Nee, een kit van 3M.
Dat de auto in APK staat moet zijn blijf ik vreemd vinden. 2 jaar geleden had ik genoeg aan een Frans verkoopbewijs en een certificaat van het Conservatoire. Vervolgens hebben ze het nummer in de auto geslagen (45 Euro) en kon ik na betaling van 0 euro BPM weer naar huis.
Het beleid verschilt volgens mij per keuringsstation. Ik ben naar Arnhem geweest.
jij hebt dus papieren uit frankrijk, die staan gelijk aan een kenteken,
ik heb niks, en das niet genoeg.
ik heb het probleem dat de brandstof pomp lucht blijft geven,
als ik flink door rij, krijgt de carb te weinig brandstof, eerst dacht ik dat de carb zelf debet was, maar het blijkt nu dat de pomp niet genoeg aangeleverd krijgt, waarschijnlijk trekt hij ergens lucht in de leiding, dan wel zit de aanzuigbuis in de tank weer redelijk verstopt.
ik zal eens met een doorzichtige leiding kijken of hij lucht de pomp in zuigt, dan wel dat de pomp zelf lekt.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ontlucht je benzinedop voldoende zodat de benzinetank niet vacuüm zuigt?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi