2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Cooling fan shroud
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 09 juni 2011 09:06 PM
  [ # 16 ]

Om de lekage te verhelpen moet de motor eruit. Dan kun je gelijk alles vervangen en schoonmaken wat nodig is.

Profiel  
 
Sammmmmm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 09 juni 2011 10:53 PM
  [ # 17 ]

Ik zou dit weekend nog de motor willen uithalen iemand nog wat tips waar je de motor best vastneemt ? Met hoeveel man moet ik daarvoor zijn ? Ik had gedacht om een krik onder de wagen te plaatsen (op het carter ? of tog niet ?)
Heb ik dan iets vergeten te lossen dan kan ik hem hierop nog wat late rusten ? En het heffen aan de inlaat collectoren ?

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 09 juni 2011 11:03 PM
  [ # 18 ]

Een garagekrik onder het carter, met een plankje ertussen, en de motor is in je alleentje te verwijderen.
Wil je toch met twee man tillen, pak hem dan beet bij de uitlaatspruitstukken. Dan is de losse motor het beste te hanteren. Succes met de klus.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 09 juni 2011 11:32 PM
  [ # 19 ]

Hallo Sam,

Super om te lezen dat je zo fanatiek je auto wil restaureren!

Ik heb twee tips voor je:
1.  Zorg voor een goede voorbereiding, zoek goed op het forum en in je documentatie naar informatie die je nodig hebt om de klussen uit te voeren, er staan meerdere topics met informatie op het forum, lees ze goed door zodat je niet de meest simpele dingen moet vragen.
2.  Als je vragen stelt op het forum, zorg er dan voor dat je duidelijke vragen stelt, eventueel met foto’s en in duidelijk leesbare taal, dan heb je de meeste kans op serieuze reacties!

Succes!

Emiel

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 10 juni 2011 08:47 PM
  [ # 20 ]
BX19trs schreef:

Hallo Sam,

Super om te lezen dat je zo fanatiek je auto wil restaureren!

Vind je een motor + motorruimte schoonmaken restaureren? Wink

Profiel  
 
Sammmmmm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 11 juni 2011 02:10 PM
  [ # 21 ]

at citro power

Het is wel iets meer dan schoonmaken Wink

Hoop vandaag de motor uit te halen maar heb tog nog paar vraagjes

Ik lees in mijn handboek.

Verwijder de bouten van de motorsteun achterop het carter en licht de motor met versnellingsbak op tot het koppelingshuis contact maakt met de bovenste traverse van het ophangframe . ondersteun de versnellingsbak aan de onderzijde en let er daarbij op de koppelingskabel niet te beschadigen.

Deze stap versta ik niet volledig. iemand die dit wat kan uitleggen?

Grtz Sam

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 juni 2011 02:25 PM
  [ # 22 ]

De 2 bouten van de motorsteun losdraaien. Zie je zitten onder de subframe balk.
De 2 onderste moeren losdraaien van de verbinding motor/bak.
Motor en bak omhoog krikken tot dat de bak tegen de bovenste balk van het subframe komt.
Bak onder steunen zodat de motor los komt te liggen van de onderste subframe balk.
De 2 bovenste moeren losdraaien van de verbinding motor/bak.
Motor eruit pakken.

Profiel  
 
Sammmmmm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 11 juni 2011 02:59 PM
  [ # 23 ]

De 2 onderste moeren losdraaien van de verbinding motor/bak.

Hoe kan ik deze berijken ? remschijf zit in de weg ? Of moet ik deze demonteren
Alvast bedankt Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 juni 2011 04:56 PM
  [ # 24 ]

Kun je aan de achterkant wel tussn door.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2011 05:47 PM
  [ # 25 ]

Krijg langzamerhand het gevoel dat dit een lang verhaal wordt…..

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juni 2011 06:07 PM
  [ # 26 ]

Sam, hoeveel sleutelervaring heb je eigenlijk?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sammmmmm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 11 juni 2011 06:18 PM
  [ # 27 ]

Niet zo veel maar wat niet is kan komen ?
Kan het kwaad vele vragen stellen misschien anders let me know .

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2011 06:22 PM
  [ # 28 ]

Van de meeste vragen die je stelt kan je het antwoord in een goed werkplaatshandboek vinden.
Volgens mij heb je dat nog steeds niet?

Citroen!

Profiel  
 
Sammmmmm
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 20-01-2011

Gepost: 11 juni 2011 06:23 PM
  [ # 29 ]

Ik lees in mijn handboek.

Verwijder de bouten van de motorsteun achterop het carter en licht de motor met versnellingsbak op tot het koppelingshuis contact maakt met de bovenste traverse van het ophangframe . ondersteun de versnellingsbak aan de onderzijde en let er daarbij op de koppelingskabel niet te beschadigen.

zegt toch genoeg ?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2011 06:28 PM
  [ # 30 ]

Schijnbaar niet, want jij stelt er aanvullende vragen over?

Citroen!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook