Even een rare vraag,
Zou iemand eens een educated guess kunnen doen mbt. het gewicht van geblazen 2500 motoren zowel benzine als diesel?
En de versnellingsbakken die er aan deze motoren gaan if you will..
Dus heel simpel gezegd, wat wegen een Cx motoren en bakken?
Toedels,
Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nog nooit gewogen. Maar ik schat dat een bak een kg of 40-60 is. Motorblokken denk ik zeker 200kg, misschien zelfs iets meer. De combinatie zit met turbo toch aardig richting de 300kg. Allemaal schattingen hoor, maar het valt op dat een 20re of 22trs 100kg lichter voertuiggewicht heeft dan de 2500’s.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Bedankt voor de gok SP.
Maar 300 kilo is erg veel hoor, 200 al. Van de PRV 12s weet ik dat die ongeveer 150 kilo weegt.
En het gloednieuwe 2500 turbo diesel motor wat ik dus gezien heb weegt 220.
Maar van wat ik zo links en rechts lees is 40 a 60 kilo voor een bak right on the money.
Tis ook echt een shot in the dark, niemand hangt zo’n blok natuurlijk aan een weegunster als ie er uit is. Helaas.
Maar SP u hebt nou wel een beetje inkijk in de structural mogelijkheden van de Cx.
Van 1 tot 10, hoe onmogelijk is het om met de juiste bak aan de motor een extra aandrijfas naar achter te trekken? Dus 4x4 met motor en bak voorlopig nog even overdwars in het vooronder.
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Onmogelijkheid is 1. Het is namelijk mogelijk. Alleen heel veel werk. Maar niet nieuw. Er is ooit eens een rally CX geweest met 4x4 en een middenmotor. Er is geen reden waarom je niet een 4x4 take-off van het diff naar achter kan laten lopen, alleen ik denk niet dat ie bepaalt recht voor de huidige uitlaattunnel uitkomt. Hij moet namelijk ook nog langs het Diravi stuurhuis, wat zo’n beetje voor alles wat je door het subframe wilt halen nogal in de weg zit, maar misschien kan zo’n as er net onderdoor.
Alles kan, als je maar voldoende tijd en middellen hebt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een versnellingsbak van een C25 met “Dangel” 4x4 aandrijving zou in principe op een cx blok moeten kunnen passen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 765
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
5 bak met aandrijfassen kompleet met toebehoren en bedienings komponenten in totaal ongeveer 100 kg.
Heb er een een meegenomen op een vliegreis naar de VS ter vervanging voor mijn CX GTI.
Daar wil je dan zeker ook je V8 (2x 25 gti motor aan elkaar) aan gaan hangen Glenn?
U can’t form a line if ur to scared to stand alone.