Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Ik heb de remschuiven achter moeten vervangen en wil nu ook de blokken vernieuwen. De nieuwe remblokken zijn -zoals gebruikelijk- flink breder dan de versleten. Bij elkaar is het setje te breed om tussen de remklauwen te passen en dan zelfs nog zonder schijf. Bij m’n BX moest ik de cilinder verdraaien waarbij er meer ruimte vrij kwam, zelfstellend of zoiets. Bij de Evasion zie ik niet de mogelijkheid om de cilinder te verdraaien. Heeft iemand ervaring hiermee? Heb ik te brede remblokken, moeilijk te zeggen natuurlijk zonder maten? Of zie ik iets over het hoofd. Demonteren en monteren is sowieso al een puzzeltje bij dit labyrint-achtige model remklauw.
Gerhard
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Bij de Evasion met remblokken achter kun je de remzuigers gewoon terug duwen met gepaste kracht. Het zelfstellende principe is alleen wanneer de handrem ook met de zelfde remblokken/klauw werkt. Maar bij de Evasion heb je aparte remschoenen die achter de remschif zitten. De binnenkant van de remschijf fungeert dan als remtrommel.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Dank je. Inmiddels zitten de blokken, het probleem, bleek na een poosje was dat ik de remklauw niet ver genoeg gedemonteerd had, die inbussen vanaf de achterzijde, verstopt in die rubbers moesten ook los. Als je dat eenmaal weet loopt het werk voorspoedig.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Dacht ik al…. Je laat immers de auto niet zo lang stil staan omdat je de remblokken niet vervangen zou krijgen. Mijn reactie was meer om anderen te helpen die het zelfde probleem hebben, en naar een oplossing zoeken op dit forum.