












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Da’s heel jammer Tinfoil, tis een mooie CX. Vaak blijkt switchen trouwens nog vies tegen te vallen aan kosten, of gaan jullie van 2 naar 1 auto nu (dat scheelt wel snel aan vaste lasten)?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
we gaan inderdaad terug naar 1 auto; anders had de CX zeker gebleven.
Woensdagavond een afspraak op Schiphol.
Bij terugkomst trof ik een aardige groene plas onder de auto aan.
Niveau gepeild: was nog voldoende. Onder het motto: “ik moet toch naar huis” de reis aanvaard.
Bij Maarn was het uit met de pret; kerstboom op het dashboard.
De laatste halve liter LHM uit de voorraad bijgevuld en weer flink de sokken erin gezet. De lekkage was inmiddels duidelijk te zien; het gutste werkelijk uit de leiding.
Enkele kilometers verder met de kerstboom opnieuw aan bij een tankstation 2 flessen LHM gekocht, waarvan er 1 in zijn geheel leeg ging. Weer met flinke vaart verder gereden en op die manier met de kerstboom aan thuisgekomen. De twee collega’s die meereden (een fransman en een italiaan) vonden de rit bijzonder avontuurlijk. Ze hebben geen moment gemerkt dat ik het bijna in mijn broek deed van de gedachte dat ik de auto ergens langs de A12 moest laten staan ...
Vrijdag heeft Wil Wijnhoven zich over de lekkage gebogen en bleek dat er een leiding van de stuurbekrachtiging lek was. Het beschermkapje van een andere leiding heeft er lang tegenaan getikt en er uiteindelijk voor gezorgd dat de leiding doorgeschuurd was.
Alles is weer gefixed en de dame rijdt, veert en stuurt weer als nieuw ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik ga nu toch effe wat zeggen… en dat ga je vast niet leuk vinden..
Er gaat een lamp branden. Niet voor niets dus… je stopt en ziet dat de lhm uit je auto loopt en je weet niet wat voor leiding het is. Toch rijd je door. Voor het zelfde geld was het de aanvoerleiding van het remsysteem geweest die lek was en had je zomaar eens geen remdruk gehad. DAT was pas een avontuur geweest. Vind je nou niet dat je een beetje groot risico genomen hebt? Ik bedoel, er zijn meer mensen op de weg dan meneer Tinfoil samen met een fransoos en een italiaan
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Toen ik nog jong en onwetend was heb ik dit ook een keer gedaan, toen iemand me er een hele poos later op wees wat voor een risico je neemt als je dit doet, kon ik mezelf wel voor m’n kop slaan…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Wow…heftig Eric!
Ik kan en wil niet in je portemonnaie kijken, maar wat kost het je nou om een 20RE op de weg te houden..?
En wat kost een andere auto?
Ook ik speel wel eens met de gedachte, zéker omdat ik er eigenlijk veel te weinig mee rijd (afgelopen jaar nog geen 10K), maar ze kost me erg weinig in vergelijking tot iets anders..
De ZX van m’n wederhelft is duurder in gebruik….
Maakt ook niet uit: de keuze is de jouwe en niet die van ons.
Succes met die keuze en de eventuele verkoop!
‘Spirit of avant-garde’
@ waterman & 25TRD: jullie hebben beslist gelijk
In mijn hoofd ben ik ook het lijstje met mogelijke “bestemmingen” voor de lekkende vloeistof nagegaan, waarbij natuurlijk ook het remsysteem voorbij is gekomen. Noem het gebrek aan kennis/ervaring, maar de dame is te allen tijde goed blijven remmen en zelfs sturen. Ik denk dat ik geluk heb gehad dat ik telkens op tijd LHM heb bijgevuld, waardoor het systeem nooit echt leeg is geweest.
Maar goed om nog het eens op het hart gedrukt te krijgen; ik zal een volgende keer de andere beslissing nemen; hoeveel pijn het ook doet om de dame ergens achter te laten.
@Pascal:
dat van een modernere auto ben ik niet met je eens.
Onze familievrachtwagen is een Ford Galaxy die ook niet bepaald uitblinkt in kwaliteit.
Zelfs die heeft niet het kostenplaatje dat de CX over de afgelopen 3 jaar heeft gehad.
(Ter illustratie: ca. 3.500 EUR in 3 jaar, schades niet meegerekend - voor de CX.)
Maar het idee is om terug te gaan naar 1 auto, dus die overweging valt al af ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Tinfoil, verkopen?!? Weet je nog dat je op p.8 een paaltje in Luxemburg geraakt had en dat we toen het plan opperden om een Ronde van Luxemburg te gaan organiseren? Dat gaan we toch nog doen, ook al verkoop jij je CX? Dit najaar is er de tocht naar de Champs-Elysées, dus houden we het op voorjaar 2012?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
@Rens: natuurlijk gaan we nog door met de Rondrit Luxemburg -die hiermee meteen “public knowledge” is- dat is niet gebonden aan mijn bezit van een CX ...
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mag je met zo’n olielekkende semi-klassieker uberhaupt luxemburg wel in? wij schaamden ons daar al met de sm… dat hele land lijkt wel te zijn aangeharkt… hebben ze daar soms 100.000 man in de plantsoenendienst werken?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tinfoil schreef:@Rens: natuurlijk gaan we nog door met de Rondrit Luxemburg -die hiermee meteen “public knowledge” is- dat is niet gebonden aan mijn bezit van een CX ...
Even een topic aanmaken, inclusief inschrijflijstjes en ideeën voor een meerdaags programma met fotosessies? Er zijn vast meer mensen die meewillen.




































Totaal aantal Berichten: 17407
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nee, olielekkages mogen hier niet en ondichte uitlaten ook niet: dat leidt onverbiddelijk tot afkeur bij de Contrôle Technique. Luxemburg is erg aangeharkt, maar toch leuker dan je zou kunnen denken. En wat we kunnen beloven: ook voor deelnemers aan Le Citron Pressé zullen er genoeg verrassingen in de route zitten. Tinfoil en ik gaan achter de schermen in beraad en zodra we een presentabel plan hebben, komt er een speciaal topic, natuurlijk met “lijstje”! We hebben nog een beetje tijd tot het voorjaar van 2012…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Dat belooft wat!!
En Eric, zonde van je beslissing man, maar wel te respecteren…
RensKorevaar schreef:Tinfoil, verkopen?!? Weet je nog dat je op p.8 een paaltje in Luxemburg geraakt had en dat we toen het plan opperden om een Ronde van Luxemburg te gaan organiseren? Dat gaan we toch nog doen, ook al verkoop jij je CX? Dit najaar is er de tocht naar de Champs-Elysées, dus houden we het op voorjaar 2012?
Als je je vraagprijs hoog genoeg stelt kun je nog een tijdje met de CX blijven rijden hoor ! En anders huur je er tegen die tijd toch eentje?
Citroën CX, verder nix..
dat wordt een mooie topic titel:
“CX te huur gevraagd voor ex-CX eigenaar met spijt ...”
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De vraagprijs voor een CX is helaas al gauw te hoog in de ogen van menigeen. Kan er nog zo’n goeie auto staan. Het mag allemaal niks kosten en niet-belastingvrij is voor veel korte termijndenkers vaak belangrijker dan niet-verrot…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)