1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Hoe hoort een CX te veren?
CX-GTI-T2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-2011

Gepost: 11 juni 2011 08:40 PM

Rare vraag misschien, maar ik ben niet tevreden over die van mij. Of verkeersdrempels etc gaat ie lekker soepel heen, maar kleinigheden als een putdeskels komen vrij hard door en dat lijkt mij niet de bedoeling.  Waar kan dit aan liggen??

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2011 08:41 PM
  [ # 1 ]

Welkom.

Ik neem aan dat er TRX’en onder zitten?

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2011 08:50 PM
  [ # 2 ]

Riggels in de weg voel je idd wel, maar om ze nu heel erg te noemen, nee dat ook weer niet.

Maar het klopt wel dat het veersysteem wat moeite heeft met kort oneffenheden.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2011 08:57 PM
  [ # 3 ]

TRX’en maken het wel een stuk erger.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
CX-GTI-T2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 11-06-2011

Gepost: 11 juni 2011 09:00 PM
  [ # 4 ]

er zitten geen TRX-onder. 
Zou een CX niet minder moeite moeten hebben met dit soort hobbeltjes dan mijn Peugeot Partner?
Ik porbeer het daar mee te vergelijken, en in de Peut heb ik er minder last van. Of zou het in de CX meer opvallend omdat die veel beter ‘veert’  op de langere oneffenheden en daardoor de kortere erger lijken te zijn.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 juni 2011 09:17 PM
  [ # 5 ]

het zou best eens kunnen dat jouw peus op korte oneffenheden beter reageert dan de CX;
dat is ook mijn ervaring bij onze moderne(re) auto.
Wat Arjan zegt, klopt inderdaad. Op korte oneffenheden is het veersysteem niet zo “perfect” als op de wat langere.

Juiste banden maakt ook veel verschil;
met winterbanden (zachtere compound) of banden met zachte wang zoals Michelins, veert een CX beter dan met de bekende low budget Koreaanse banden.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 11 juni 2011 09:25 PM
  [ # 6 ]

Volgens mij is de oplossing ook gewoon harder over de riggels gaan op de snelweg, dan merk je er minder van Laughing

Het zou idd best kunnen dat mijn Xsara minder last heeft van riggels dan de CX om nog maar een voorbeeld te geven… Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2011 09:29 PM
  [ # 7 ]

Gaatje in de veercilinder uitboren (DS)
veert ze een stuk beter.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juni 2011 09:31 PM
  [ # 8 ]

Wel gaatje in welke cilinder? Een cx cilinder zit anders dan een ds veercilinder. Daarbij heeft de fabriek een bepaalde afstemming van het onderstel in gedachten gehad waar je niet zomaar aan moet gaan beunen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 11 juni 2011 09:32 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

Volgens mij is de oplossing ook gewoon harder over de riggels gaan op de snelweg, dan merk je er minder van Laughing

mee eens: hoe harder je drempels en riggels neemt, deste minder je ervan voelt.
30 km/u drempels voel je niet als je ze met 80 neemt cool smirk

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2011 09:39 PM
  [ # 10 ]

Dacht het gaatje dat de verbinding maakt tussen “zuiger” en bol.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 juni 2011 09:43 PM
  [ # 11 ]

Dat gat zit daar niet voor niets in een CX veercilinder!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2011 09:46 PM
  [ # 12 ]

Dat snap ik maar als je hem iets ruimt dan gaat je olie sneller van de ene kamer naar de andere,
dus veert sneller

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 juni 2011 09:46 PM
  [ # 13 ]

Dat snap ik maar als je hem iets ruimt dan gaat je olie sneller van de ene kamer naar de andere,
dus veert sneller

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 11 juni 2011 09:48 PM
  [ # 14 ]

Wat is je bandenspanning? Kans dat je met een paar tienden minder spanning een stuk soepeler over de richels gaat.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 11 juni 2011 09:51 PM
  [ # 15 ]

Ik denk ook dat de banden wat stug zijn. Als drempels nemen goed gaat ligt het dus niet aan de vering.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook