Achteras Citroën Xsara Break bj. 2000
Ron14
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9

Gepost: 11 juni 2011 08:37 PM

Beste Forumleden,

Ik heb een Citroën Xsara Break uit 2000 met een bekend probleem; de achteras. Ik dacht eerst aan revisie. Echter heb ik nu besloten om eerst te proberen een ruilas te vinden. Ik heb vernomen dat er ook een as van een bepaald type Peugeot op zou passen. Wie kan mij vertellen welke type Peugeot dit exact is. Bij voorbaat hartelijk dank voor de reactie.

Groet,
Ron

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 12 juni 2011 01:08 AM
  [ # 1 ]

Waarom geen xsara achteras? Of zx, peugeot kan natuurlijk ook. Ik dacht 306 maar durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Ron14
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 juni 2011 01:20 PM
  [ # 2 ]

Beste McDean,

Bedankt voor de reactie. Ik kon een xsara as voor een goede prijs kopen. Deze bleek echter geen ABS te hebben. Voor dezelfde prijs kan ik een as van een Peugeot krijgen. Hier staan er meer van op de betreffende sloop.
Ik heb ook het vermoeden dat het een Peugeot 306 break betreft, maar heb liever zekerheid voordat ik de as er onder vandaan haal.

Profiel  

Ron14
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 juli 2011 12:36 AM
  [ # 3 ]

Beste Pugfix,

Bedankt voor je reactie. Ik heb er inmiddels een as van een Peugeot 306 break onder zitten. Het is inderdaad een gok. Het kan zijn dat deze as het ook geen jaren volhoudt. De as had er in ieder geval beduiden minder kilometers op zitten. Echter gezien de leeftijd van de auto (bj 2000) en de kilometrage 308.000 km. vond ik het in verhouding toch te duur om de as te laten reviseren. Ik ben nu ongeveer een vierde kwijt van wat ik anders aan revisie kwijt zou zijn geweest. De auto rijdt nu weer prima. Ik kan me niet meer herinneren dat de auto zo reed o.a. qua vering. Ik zie nu wel hoelang het allemaal meegaat.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook