Trekhaak.
Hoeveel fietsen mogen op een trekhaak achter een C3 e-HDI ??
Het totaal gewicht?
niet te verwijderen
Minimaal 2 , 75 kilo is redelijk de norm
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Volgens de specificaties van Citroen (http://www.citroen.nl/Resources/Content//NL/Brochures/PrijslijstenVP/C3_Prijslijst.pdf) heeft de C3 een maximale druk op de trekhaak van 31 - 46KG (afhankelijk van motorisering). 75KG is dus zeker niet de norm en zou een overtreding van de wet zijn.
Fietsdrager.
Bij de door de dealer aangebrachte afneembare trekhaak van de C3 e-HDI zit geen typeplaatje of wordt iets aangegeven.
Na wat zoekwerk vind ik in de Regelingen Voertuigen 5.18.7 het volgende:
g. indien de lastdrager is bevestigd op een trekhaak aan de achterzijde van een personenauto, bedrijfsauto met een technisch toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, driewielig motorrijtuig:
1°. mag de door de fabrikant van de trekhaak vastgestelde maximale verticale last onder de koppeling niet worden overschreden; indien de trekhaak hieromtrent geen gegevens vermeldt, mag de verticale last niet meer dan 75 kg bedragen;
Dan kan ik er dus van uitgaan dat de trekhaak 75 kg mag hebben volgens de wet, een fietsdrager (b.v.ATERA Strada Sport 3) van 15 kg en 3x een fiets van 20 kg of 2x een elektrische fiets van 30 kg.
Ook de Thule 629 fietsdrager heeft een laadvermogen van 60kg.
Iemand al ervaring met een fietsdrager op een C3 e-HDI ?
Dat zeg ik toch ! 75 kg en ja, een fietsendrager werkt helemaal goed op mijn DS3, dus dat zal op een C3 ook wel helemaal goed gaan
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 383
- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Sinds kort leverbaar….. de C3 e-HDI als Selection met oa:
Automatische Airco
Extra donker getinte ramen achter (Maffia-look )
16” stalen wielen met plastic wieldoppen etc.
Kost 16.775 euries, 535 euries meer dan een gewone Dynamique.
Door toepassing van de 16” wielen is de emissie 95 gr CO2/km ipv de normale 93 gr.
Zie ook
http://www.citroen.nl/home/#/auto/personenauto/c3/c3-ehdi-selection/
Dat kan wel zo zijn maar de ehdi’s die geleverd zijn hebben op het kenteken ook 95 gram CO2 uitstoot staan i.p.v. 93 in de folder van Citroen.
Dus benieuwd hoe hoog de waarde is van deze uitvoering op kenteken.
Het te trekken aanhangergewicht is ook anders dan in de folder( veel meer)
Ennnnnnnnnn…..de selection staat weer te koop in andere kleuren dan alleen die sombere kleuren. Volgens Citroen gaat de pigmentfabriek in Japan in juli weer produceren. In augustus ligt de citroenproduktie stil door de vakanties, dan worden september/oktober de eerste C3 e-hdi’s gemaakt in de kleuren die tot nu toe niet leverbaar waren. Ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 197
- C3 e-HDI
- C5 C5 2.0i Comfort Sedan automaat LPG
In de specificaties van mijn e-HDI staat dat ie achter trommelremmen heeft maar dat is niet zo.
Achter toch echt schijfremmen!
Bij jullie ook neem ik aan ?
Mannen blijven kinderen alleen het speelgoed wordt steeds duurder.
Verschillen tussen kenteken en instructie boekje.
Eens even op de rij gezet:
Dieselmotor 9HP4 C3 e-HDI
Omschrijving Kenteken Instructieboekje
Cilinderinhoud 1560cm^3 1560cm^3
Vermogen 68kW 68kW
Ledig gewicht 1060kg 1080kg
Gewicht rijklaar 1160kg 1155kg
Massa totaal 1625kg 1583kg
Aanhanger ongeremd 570kg 500kg
Aanhanger geremd 1150kg 500kg
Aanbevolen kogeldruk 55kg(lev.trekhaak) 46kg
Waarom er deze verschillen zijn is mij onduidelijk.
Misschien kan iemand van Citroen hierover duidelijkheid geven en welke getallen gebruikt kunnen worden?
jeroen-2cv schreef:Sinds kort leverbaar….. de C3 e-HDI als Selection met oa:
Automatische Airco
Extra donker getinte ramen achter (Maffia-look )
16” stalen wielen met plastic wieldoppen etc.Kost 16.775 euries, 535 euries meer dan een gewone Dynamique.
Door toepassing van de 16” wielen is de emissie 95 gr CO2/km ipv de normale 93 gr.Zie ook
http://www.citroen.nl/home/#/auto/personenauto/c3/c3-ehdi-selection/
Dit is een tijdelijke actie / aanbieding (zie kleine lettertjes).
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
twaar schreef:Dat kan wel zo zijn maar de ehdi’s die geleverd zijn hebben op het kenteken ook 95 gram CO2 uitstoot staan i.p.v. 93 in de folder van Citroen.
Dus benieuwd hoe hoog de waarde is van deze uitvoering op kenteken.
Ehm, bij mij staat ‘gewoon’ 93 op de rdw site als CO2 uitstoot.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Je hebt gelijk Boeman.
Ik heb die van ons ook gechekt en is inderdaad 93 gram.
Dan is dit aangepast want toen wij de auto hadden heb ik gelijk op de RDW-site gekeken en toen was het 95 gram dan is dit aangepast want ik heb toen nog een vraag aan Citroen gemaild dat dit afweek van de gegevens in de folder.
Verbruik Citroen C3 e-HDI
Gemeten aan de pomp:
100km met 4,1 liter.
24,1 km met 1 liter.
50% snelweg 50% landweg