Verandering raammechanisme Xsara
lmeijer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 11 juni 2011 10:59 AM

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem en hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Momenteel heb ik een citroen xsara 1.6i 16V VTR van 03-2001, het probleem is dat mijn raammechanisme niet meer functioneert! Ik heb gebeld naar een sloperij om te vragen of ze er misschien een hadden liggen.
Ze hadden er 1 van een xsara uit 03-2000, maar er werd mij ook verteld dat er in het jaar 2000 een verandering is geweest van het mechanisme,dat ze over zijn gegaan naar een ander mechanisme.

Ik hoopte dat iemand mij kan vertellen wanneer dat precies is geweest en of ik dit mechanisme in mijn auto kan plaatsen?

Alvast bedankt!

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 12 juni 2011 06:19 PM
  [ # 1 ]

Wat is er precies kapot?

Is de motor kaput of is de kabel van de poelie af?

Portier openmaken is niet zo heel spannend, als je maar een torx setje hebt. De plastic kap bij de spiegelbediening kan je lostrekken, dat is een knel/klem verbinding. Ook het plastic rond de portierhandel zit vast met klik/klemverbindingen. Verder onder speaker schroeven en boven en onder het handvat. Daarna kan je de bekleding lostrekken, die zit verder nog vast met drukpinnen die je gewoon los kan trekken (en daarna terug kan klikken/drukken)

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11739

- Xantia TD SX
Gepost: 12 juni 2011 09:54 PM
  [ # 2 ]

Wel even met beleid dat paneel eraf trekken, die plastic drukkers gaan vrij makkelijk kapot. Of ze blijven in de deur zitten en dan heb je een uitgelubberd gat in het paneel. Zie je later niks meer van, maar daar ter plekke zit dan het paneel niet meer vast. Zo’n speciaal vorkje (van Midlock bijvoorbeeld) is niet duur en kan een hoop gedoe voorkomen. Te koop bij de betere automaterialenhandel.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook