Goedendag,
Sinds 2 maanden een tevreden XSARA rijder,auto is uit 2000 ziet er nog goed uit en rijdt zeer prettig.140.000
km staat op de teller.
Maar nu het volgende….mijn vrouw wilde het oliepeil controleren het peil was prima maar de peilstok
wilde niet terug??? Wat bleek uiteindelijk dat het gele plastic min of meer had losgelaten (bovenkant peilstok)
en zo heeft ze een plastic omhulsel(tje) naar beneden gedrukt.Zo te zien is het plastic omhulsel niet groot wat naar beneden is gedrukt maar peilstok gaat er niet meer in en wat kan er gebeuren als het plastic in de carter valt!
Kortom een vervelend probleem maar ik kan mij niet voorstellen dat wij de enige zijn die dit is overkomen.
Graag een goede raad en misschien een oplossing?Kunnen we naar de garage rijden of maak ik mij druk om niets….
Alvast dank voor reacties.
Vriendelijke groet,
Matthias
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat is een bekende kwaal. Gewoon even naar de garage rijden is gewoon mogelijk. Een nieuwe pijlstok is niet duur.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik heb ze al eens op reserve meegenomen toen ik (voor weer heel andere dingen) op de sloop stond. Dat plastic is troep. Vorig jaar had ik deze ongein met m’n Xantia de dag voor vertrek op vakantie. Gauw van een medeforummer een BX peilstok geregeld zodat de vuldop tenminste dicht was en gáán Na de vakantie de correcte peilstok geregeld en klaar weer.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 09-07-2008
- Xsara break ligne prestige
Penny Lane schreef:Ik heb ze al eens op reserve meegenomen toen ik (voor weer heel andere dingen) op de sloop stond. Dat plastic is troep. Vorig jaar had ik deze ongein met m’n Xantia de dag voor vertrek op vakantie. Gauw van een medeforummer een BX peilstok geregeld zodat de vuldop tenminste dicht was en gáán Na de vakantie de correcte peilstok geregeld en klaar weer.
Derk
Ook hier hetzelfde probleem met mijn Xsara Break 1.6 van ‘99. Nu heb ik nog een motorblok staan met pijlstok van een Citroen BX…. deze stok gaat passen? Of is het dopje over te zetten als tijdelijke oplossing…?
Citroen C4
03-TN-GB
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Een BX peilstok gaat passen MAAR: omdat de vulpijp veranderd is op de Xantia en Xsara ten opzichte van de BX (kun je makkelijk zien; Xantia en Xsara = schroefdop, BX is met veerklemmen) is een peilstok van een BX te kort. Daar heb je dus als peilstok geen fluit aan. Is alléén een noodoplossing!
Misschien dat het werkt als je de hele vulpijp overklust maar ik weet niet helemaal zeker of dat zomaar past. Bovendien heb je dan die onhandige vuldop met veerklemmen. De kleinste moeite is toch echt een andere/nieuwe peilstok…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!