Sja, dan moet ik er zeker van zijn dat de 11E eenzelfde brandstofpomp heeft als de 11RE ...
Schijt aan originaliteit.
Ik heb nu even op kenteken gezocht en dan krijg ik de omschrijving die onderin de gele balk staat, het zou dus hetzelfde moeten zijn.
Het schoot me opeens binnen dat je foto’s op je website heb van haar Visa waarop het kenteken duidelijk te lezen is
Ah, op zo’n fiets
Kan jij misschien een lijstje maken van welke merken/typen auto’s een geschikte brandstofpomp hebben ?
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Ah, op zo’n fiets
Kan jij misschien een lijstje maken van welke merken/typen auto’s een geschikte brandstofpomp hebben ?
Is wslk allemaal hetzelfde bij 109/150 motoren.
401200 Benzinepomp BX14/ Visa 4cyl 145034 247094 € 26,32
Zie http://www.iddstechnique.nl/psa_electrische-delen.htm
Lijkt me niet zo moeilijk
Volgens het programma:
peugeot 205 II (20A/C) 1.1 (10.87-09-98, 36kw, 1124cc) (109N (XW7))
Renault 5 1.1 (1227, 1397) (09.80-12.85, 33kw, 1108CC) (688 713, C1E 726)
Ik vind dit heel lief hoor… maar starten is zo’n beetje het enige wat ie wel altijd doet. Waarschijnlijk is gewoon een grote beurt het eerste wat Visje nodig heeft, en nieuwe stoelen, nieuwe deuren, dorpels lassen, kofferbakbodem lassen, enz enz… dan pas de brandstofpomp
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Lelijke Eend schreef:Sja, dan moet ik er zeker van zijn dat de 11E eenzelfde brandstofpomp heeft als de 11RE ...
Alle 109-serie motoren gebruiken volgens mij dezelfde brandstofpomp. 11R/E, 205 (oude serie), 104, LNA.
Maar wat is het probleem dan? Want brandstofpompen gaan bijna eeuwig mee.
Het “probleem” is dat mijn Visa na een paar dagen achterover staan met een bijna lege tank niet wil starten. Maar hij staat normaliter niet achterover maar voorover, en normaal rij ik ‘m niet zo leeg als ik nu had gedaan. En belangrijkste is denk ik… Hij start verders altijd.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Nou : Vul de tank. Doe een slang in de vulopening ( tuinslang) sluit de rest van het gat af met een spons of doek. Blaas in de slang of zet er perslucht op( 1,5 bar) tot de benzine uit de uitgang van de pomp komt…
slangetjes weer aansluiten, starten , klaar.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Aanslepen werkt ook prima
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Met je paard?
tsja.. een visa wel… een ds of sm sleep je niet ff aan… vandaar deze truc!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:Met je paard?
tsja.. een visa wel… een ds of sm sleep je niet ff aan… vandaar deze truc!
Hehe, met een BX Toulouse gaat ook goed
Eigenlijk zou je zo’n knijpbalgje moeten hebben waarmee je ook een diesel op gang helpt. Echter: normaal gesproken moet de brandstofpomp van een benzinemotor het zelf prima aan kunnen zuigen zonder hulp. Wellicht als ie lang heeft gestaan met wat doorstarten (dat merkte ik altijd goed bij het uit de stalling halen van de GS).
Vandaar dus dat het niet zo’n vreemde gedachte is die toch iets dubieuze brandstofpomp te vervangen. Vooral omdat bij 14 biksies wel eens brand optreedt omdat diezelfde oude pompjes wel eens willen gaan lekken.
t Blijft natuurlijk je eigen afweging.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Idd. de interne klepjes worden ook oud en de benzine hevelt zichzelf dan terug de tank in…
Het pompje kost denk ik 30 euri..
Op de Ami zit een handletje op de pomp waarmee je benzine op kan pompen !!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Het membraan kan inderdaad uitgedroogd zijn geraakt en als je dan lang stil staat en weinig natuurlijke druk hebt, wil de boel niet goed pompen. Je zou zelfs nog een elektrisch pompje er tussen kunnen zetten.
bogaard77 schreef:Idd. de interne klepjes worden ook oud en de benzine hevelt zichzelf dan terug de tank in…
Het pompje kost denk ik 30 euri..
Ik zie niet in waarom er nou een nieuwe pomp in moet!