Hallo allemaal,
Mijn naam is Arno en ik ben voor het eerst op een forum, dus vergeef me evt. onhandigheden. Ik overweeg mijn Audi A6 3.0 Tdi Quattro ( 5 jr oud ) om te ruilen voor een C6. De Audi rijdt super maar is voor mij niet comfortabel genoeg. Daarnaast moet ik toegeven vind ik een C6 gewoon mooier. De Audi heeft de reputatie erg degelijk en betrouwbaar te zijn. Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen v.w.b. de langetermijn duurzaanheid
( dus meer dan zeg 5 a 6 jaar)van de C6 2.7 diesel exclusieve.
Alvast bedankt voor jullie reactie
Arno
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Welkom, Arno! Er zijn hier in het C6-gedeelte van het forum diverse topics over ervaringen van mensen met de C6. Opvallend genoeg zijn er meerderen die daarvoor een A6 gereden hebben. Ik ook, twee keer zelfs. Bij mijn eerste A6 heb ik met 150.000km het leasecontract volgemaakt. De tweede heb ik na 90.000km aan een collega overgedragen en sindsdien heb ik 50.000km met de C6 3.0d gereden. De A6 doet je de acceleratie veel sterker voelen en is dus duidelijk sportiever. De C6 kan echter heel goed meekomen en dat comfortabeler dan de A6. En wat betrouwbaarheid betreft: mijn C6 heeft minder tijd in de garage doorgebracht dan de A6, die meerdere terugroepacties en software updates moest ondergaan. Maar lees even de recente topics door en kom dan terug met speficieke vragen. We zullen proberen ze zo goed mogelijk te beantwoorden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 98
Geregistreerd: 08-06-2011
- 2CV 6special
- ID/DS Dspecial
- XM 2.0 16v SX
- 2CV 6Special
- 2CV AZ
Voor mijn huidige C6 3.0 V6 benzine van 2007 reed ik onder meer een Audi A8 3.7 van 2003 en een A6 4.2 van 2005. Ook mijn ervaring is dat de Duitsers meer tijd in de garage doorbrengen dan de C6. Weliswaar rijd ik geen diesel, maar daarover heb ik nog nooit iets slechts gehoord, muv berichten in de Duitse pers over problemen met Jaguar XF’s met dezelfde motor indien uitsluitend korte ritten worden gemaakt. Ik neem aan dat je de C6 niet slechts gebruikt voor de boodschappen…
Hallo Arno,
Een C6 koop je, in mijn ogen, niet op rationele gronden: je gaat er voor of niet!
Ik ben een Citrofiel in hart er nieren. Hoewel mijn Nickname, A3, waarschijnlijk anders doet vermoeden.
Ik heb eigenlijk altijd Citroen gereden. Tot een paar jaar terug. En er voor mij na de XM geen betaalbare vergelijkbare Citroen op de markt kwam. Ik heb twee XM’s gehad. Een paar jaar in een C5 fase 1 gereden. Niks mis mee. Zelfs nu niet niet als ik em meekrijg bij een beurt voor mijn C6.
Maar ik was zo zat van de afschrijving op een Citroen en de C6 was voor me veel te duur dat ik uit dwarsigheid een BMW 520i heb gekocht. Wat een mooi lopende 6 cilinder! Maar een litertje olie was ook zo weg. Maar een perfecte garantie met de onvolprezen BMW Huisselectie. Want daar lag het niet aan. Maar ik heb mijn vrouw nog nooit na 30 jaar Citroen zo zien zweten, en letterlijk, angstzweet bij het filerijden in een BMW rond Hamburg. En dat vooral bij de werken in uitvoering en de tunnels. Maar een van mijn vorige BX Turbo TZD liep wel eens warm bij een hellinkje op. Maar een BMW die in de savety mode gaat in de file is helemaal geen pretje. Afgesleept onder de perfecte service van de Huisselectie kwam de Duitse dealer tot de conclusie dat de kabelboom (?) vervangen moest worden!? Hadden ze niet, dus de gok maar gemaakt Nl te halen. Want één van de kinderen ging binnen een paar dagen trouwen. En zo’n boompje kost een paar dagen. Met de ogen dicht door de tunnels. Dat hielp niet natuurlijk. Want minstens 3 keer in de savety mode. En als je dat hebt mee gemaakt weet je wat angstzweet in een tunnel is.Daarna toch nog maar eens een BMW geprobeerd. Een 525D High Executive van 2005, dus een E60. Een perfecte auto. En ik moet eerlijk zeggen als je een rijdersauto zoekt moet je een BMW 5 serie nemen.
Maar ja, wat is duurzaamheid? Een gaatje in het spruitstuk bij de APK bij 160.000 km? Kosten 1200 euro! En zo kan ik er nog een paar noemen. Freude am fahren blijft.
En ondanks dat rij je in de een zomer over de Hardingarvidda en zie je in Noorwegen een Zweeds C6 in een prachtig grijze kleur. Ik was verkocht.
Vond er één in die kleur direct na de vakantie. Tot nu toe met veel plezier. Al rijdt het niet als een BMW. En wellicht ook niet als een Audi. Dus maak een uitgebreide proefrit. Met familie achterin! Want van het deinen moet je houden of tegen kunnen. Zelfs in de sportstand.
En o ja, tot nu toe ben ik nog niet afgesleept. Dus betrouwbaar/duurzaam? knokknok op echt Duits Eichen?
Misschien een wat melige reactie, zo aan het eind van de avond. Maar ik ben ooit eens in een Audi A4 of A6 gestapt en heb zo ongelofelijk mijn been gestoten aan iets onder het dashboard aan de bestuurderskant…. voor mij nooit een Audi. Ondamks die A3 Nickname
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
arno verreijt schreef:Hallo allemaal,
...... Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen v.w.b. de langetermijn duurzaanheid
( dus meer dan zeg 5 a 6 jaar)van de C6 2.7 diesel exclusieve.
Alvast bedankt voor jullie reactieArno
Helaas heb ik met de C6 enkel info mbt betrouwbaarheid t.m. 4 a 5 jaar omdat ik dan opnieuw inruil. Met mijn vorige C6 2.7 HDI excl. geen noemenswaardige bproblemen gehad. Verkocht na 120 kkm. Ik moet wel zeggen dat ik altijd contract+ garantie verlenging koop 150kkm of 5 jaar wat eerst komt. Enkel in een C5 break nodig gehad mbt radio die moest vervangen worden. Vwb wegligging ben ik absoluut niet objectief maar aan alle bestuurders die menen dat een S/E bmw5 A6 etc. beter rijdt dan een C6 nodig ik gaarne uit om op een regenachtige dag eens door de Antwerpse haven (het oude gedeelte) achter me aan te rijden. De visie zal snel bijgesteld zijn geloof me. In afwachting van mijn vrouw haar C4 GP heeft ze een paar maanden met een BMW3 325 moeten rijden. Zeer zuinige auto ondanks de 185pk maar nooit zo’n angst uitgestaan bij regenweer als in die auto (zelfs op de autosnelweg). Tja, ik vertelde het al ik ben niet objectief na 15 Citroëns (and counting).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 15-01-2010
- 2CV 2CV6 Club
- ID/DS DS21
- ID/DS ID Break
- XM EXCLUSIVE V6
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive
- XM CT turbo prestige
En nog een in de rij van een Audi A6: heb ik ook gehad, goede auto, ook wel 2x de turbo slang verloren en een keer een onverklaarbare storing met de radio: volgende dag weg en verder nooit meer last van gehad. Maar ook niet comfortabel en geen passie voor de auto.
Nu een C6 exclusive en genieten is terug, heerlijke auto en tot op heden zonder problemen, Alles doet het en het blijft een prachtige auto. Niet lang piekeren, doen
“Tout le monde savait que c’était impossible. Il est venu un imbécile qui ne le savait pas et qui l’a fait. ” - marcel pagnol
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010
- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Een C6 koop je met je hart en niet met het verstand. Heb er nu bijna een jaar eentje en ik moet zeggen dat het de best in elkaar zittende Citroen is die ik kan. Je zweeft, hij is wendbaar en de stoelen zijn goddelijk.
Heb ook best lang getwijfeld om er een te kopen maar heb er geen seconde spijt van gehad tot heden.
Een citroen is meer dan een auto!@
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Emotie en bewondering voor het rijcomfort gaan bij iedere citroën boven de rationaliteit.
l’art pour l’art , een prachtige auto waar iedereen iets ontzagwekkends in ziet.
Gracieus en majestueus!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maurice van Mourik schreef:een prachtige auto waar iedereen iets ontzagwekkends in ziet.
Vooral de afschrijving is ontzagwekkend….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ja, afschrikwekkend zelfs
Maarja, voor de mensen die daar bang voor zijn heeft men de c1 opde markt gezet…
Als je bij het dealerbedrijf vraagt naar de betrouwbaarheid/bedrijfszekerheid van de C6 zullen ze je mededelen dat ze er eigenlijk nooit vreemde dingen aan vinden, enkel onderhoud en banden.
Overigens is madam wel kieskeurig wat banden betreft, dus Michelin pour tout les saisons
Het moment dat je in een c6 stapt heb je automatisch het gevoel dat je “geslaagd” bent, dat je het tot CEO van een of ander groot conglomeraat hebt geschopt.
(dat heb ik dus met een ouwe XM al…)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Als je veel kilometers moet maken, dan komen de emotionele aspecten wat meer op de achtergrond en dan moet een auto rationeel goed zijn. Nu, dat is de C6: betrouwbaar, krachtig, ruim en enorm comfortabel! Bovendien vind ik dat hij kwaliteit uitstraalt, zonder patserig te zijn. En als je een tweedehandse koopt of bij de koop van een nieuwe tot de pijngrens van de dealer gaat, dan valt het met afschrijven nog redelijk mee. Kortom, rationeel C6 rijden kan. (Of is dit het achteraf rationaliseren van een emotionele beslissing? )
PS Onlangs op de snelweg over een steen gereden die van een vrachtwagen viel: band én velg kapot. Sindsdien rijd ik op Pirelli’s en die doen in niets onder voor Michelin’s…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
kijk Rens, leuk dat je dit effe meld op dit forum, want ik ben HELEMAAL niet blij met die standaard michelin banden. Ik denk er ook aan om Pirelli’s te proberen, dus nogmaals bedankt om te melden dat ‘t kan.
ps wat ik niet leuk vind aan de Michelins is het wazige gevoel dat ze geven wanneer je hard rijdt, dus rond de 200km/u, en aan die snelheden kun je dat wazige gevoel missen als kiespijn. Het kan natuuurlijk ook aan de stuuririchting liggen die aan die snelheden te licht wordt, ik ben helaas niet zo’n goeie analist die kan aanduiden wat er aan scheelt, maar dat ‘t niet goed zit weet ik wel.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Goed geanalyseerd of niet, ik begrijp precies wat je bedoelt met dat wazige gevoel bij hoge snelheden. Mij lijkt ook dat dit de banden zijn: alsof de wangen onder de zijdelingse druk vervormen. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit bij de Pirelli’s niet optreedt, maar waargenomen heb ik het tot dusverre nog niet. Ah, en over rolgeluiden kan ik ook niets zeggen: de harde schijf functioneert weer!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik durf inmiddels stellen dat de Pirelli’s veel precieser sturen dan de Michelins. Of ze stiller zijn, weet ik niet, maar in ieder geval niet luider. Aanbevolen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!