183 van de 224
« Eerste  < Vorige 181 182 183 184 185 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 10:37 PM
  [ # 2731 ]

Ik kom op diverse fora dit stukje tekst tegen:

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring en het voertuig aan de overige eisen voldoet krijgt u een gewijzigde kentekenbewijs uitgereikt. Het overeenkomen met een typegoedkeuring kunt u eventueel aantonen met een verklaring van de fabrikant of zijn gemachtigde importeur.

Wanneer tijdens de keuring blijkt dat het gewijzigde voertuig niet overeenkomt met een bestaande typegoedkeuring dan wordt u doorverwezen naar het Test Centrum Lelystad (TCL), voor het afleggen van een geluidstest. Wanneer de geluidstest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

Wanneer bij de keuring blijkt dat het vermogen van de dan gemonteerde motor vergeleken met het vermogen van de origineel gemonteerde motor met meer dan 40% is toegenomen dan dient er tevens een weggedragtest te worden afgelegd op het TCL. Eventueel kan aan u worden gevraagd het vermogen van de motor aan te tonen. Wanneer de weggedragtest met goed gevolg is afgelegd krijgt u een gewijzigd kentekenbewijs uitgereikt.

De kosten voor de keuring motorwijziging zijn euro 41,50, voor een eventuele weging euro 17,50, voor een geluidstest euro 348,00 en voor een weggedragtest euro 275,00.

Een afspraak voor een keuring kan bij een van de keuringsstations van de RDW worden gemaakt. De keuringsstations zijn bereikbaar via http://www.rdw.nl of telefoon 0900 0739 (10 cent per minuut).

Ik vertrouw erop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Ik kan het alleen nergens terugvinden op de site van de RDW, of op wetten.nl.

Ik heb uiteraard al gemaild.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Bossie
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 24-01-2006

- AX GT
- AX GT racer
Gepost: 09 juni 2011 10:49 PM
  [ # 2732 ]

Sinds mei 2009 schijnt de RDW het gewoon op kenteken te moeten zetten zonder weggedragtest. Lees dit stuk maar door: http://forum.nurburgring.nl/viewtopic.php?f=10&t=6873

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 11:02 PM
  [ # 2733 ]

Zolang er geen andere bak onder zit kun je toch feitelijk ook helemaal niet harder dan een ‘gewone’ GTI Turbo? Waarom zou er dan iets met de remmen moeten gebeuren?

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 11:18 PM
  [ # 2734 ]

De remmerij is inderdaad voldoende. Tenzij je dingen aan de gewichtsverdeling gaat veranderen ging het ook nergens over eigenlijk. Een heleboel heftige auto’s die je zo kan kopen en die gewoon op kenteken te krijgen zijn spint een onervaren chauffeur zo uit, dus dat het moeilijk is om mee te rijden kan niet echt een criterium zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 11:21 PM
  [ # 2735 ]
Bossie schreef:

Sinds mei 2009 schijnt de RDW het gewoon op kenteken te moeten zetten zonder weggedragtest. Lees dit stuk maar door: http://forum.nurburgring.nl/viewtopic.php?f=10&t=6873

Hee dat is leuk om te weten. Gauw naar de RDW dus. Dank. 200kw op kenteken.

Als ze het dan nog eens veranderen kan ik iig naar 280kw voordat het weer gedoe wordt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 juni 2011 11:26 PM
  [ # 2736 ]

Ja en nee….

Als je ervoor kan zorgen dat je een boel meer toeren kan maken of je wielomtrek veranderd kan je denk ik toch wel een andere top halen dan een standaard auto.
En ook lang niet alle modellen halen in “top gear” de toerenbegrenzer Wink

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 10 juni 2011 02:28 PM
  [ # 2737 ]

Da’s dan in z’n algemeenheid waar - maar zo vreselijk lang is de bak van een CX Turbo niet. En de toerentallen die sans-pareil noemt zijn niet bijzonder hoog.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 juni 2011 02:51 PM
  [ # 2738 ]

Zo’n regel van de RDW zou ook het algemeen gelden en niet alleen voor CXen natuurlijk Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 11 juni 2011 04:55 PM
  [ # 2739 ]

Ik ben er inmiddels achter dat een OEM NOS onderste fuseekogel nogal lastig is. Los van die ene op e-bay.fr, heb ik nog niks. Citroen levert ‘m niet, en hij ligt ook niet in de oncourante voorraad van een dealer ergens.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 juni 2011 11:20 PM
  [ # 2740 ]

Ik heb aan de hand van de huidige bakverhoudingen, de huidige wielomtrek en de vermogensgrafiek zojuist even zitten rekenen. Ik zou zeggen dat de vMax nu tegen de 250km/h zou moeten liggen. Misschien moet ik dat binnenkort eens gaan proberen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 12 juni 2011 11:28 PM
  [ # 2741 ]

Smile

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 juni 2011 12:04 AM
  [ # 2742 ]

dan stel ik mij beschikbaar als vrijwillige bijrijder !
heb jij gelijk iemand voor de foto-film shoot bij die snelheid !

waar….. een circuit, of in Duitsland ? je wil wel even die snelheid vast kunnen houden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2011 12:09 AM
  [ # 2743 ]

Ik dacht eigenlijk aan duitsland.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 13 juni 2011 12:22 AM
  [ # 2744 ]

prima, laat maar weten !  Wink

en ik heb al een app voor de 80-120 timing. maar die bleek eerst een GPS fix te moeten hebben bij stilstand als referentie. en dan pas kan je planken. maar toen zat ik al op de snelweg en daar ga ik niet stilstaan…...
dus morgen misschien proberen…..

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2011 12:42 AM
  [ # 2745 ]

Ah. leuk. Meer data is goed.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
183 van de 224
« Eerste  < Vorige 181 182 183 184 185 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook