Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Diesel in de 1400 wordt een beste klus, compleet met subframe wissel.
Effe wat anders: die velgen van die diesel, daar heb ik, mocht je ervan af willen, te zijner tijd wel belangstelling voor.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat wordt zeker een leuke klus, ik heb er al zin aan. Wat betreft velgen, dat komt tzt wel.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zaterdag ben ik begonnen met demonteren. De motor ligt eruit, subframe is los, en dash en interieur is gedemonteerd:
Het subframe was vrij snel los, alle wartels van de hydrauliekleidingen kwamen goed los. De planning is nu om de BX op z’n dak te gooien en de tanks te demonteren.
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ben erg benieuwd, ik zat er ook aan te denken om in mijn 14e een diesel in te lepelen.
of hem te koop te zetten en op zoek gaan om een andere bx.
maar goed ik volg graag dit project!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik ga er binnenkort mee verder, de 16v had wat liefde nodig. Het moeilijkste zullen de motorsteunen zijn waarschijnlijk, die moeten overgezet worden. (maar dat weet jij ook wel natuurlijk )
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Vermond jouw postvak is vol. Ik wil je een pb’tje sturen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Miljaar dat zijn nogal klussen zeg! Zojuist heb ik het een en ander in dit draadje gezien waaraan ik zo een twee drie niet aan zou durven beginnen.
Hoelang ben jij al aan het BX sleutelen?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Gert, mijn inbox is weer leeg, maar Coen had me ook al ingelicht .
Stiiluss, ik kocht mijn eerste BX zo’n 3 jaar geleden en dus ik ben ook ongeveer zo lang aan het sleutelen aan auto’s. Gewoon proberen is het motto .
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Inmiddels rijdt mijn broer nog lekker met mijn break:
Hij heeft nu zelf een BX 19 tgd gekocht omdat diesel toch aantrekkelijker wordt vanwege de kilometers die die rijdt. Deze gaat binnenkort voor de APK.
Mijn BX biarritz is ontdaan van alle belangrijke onderdelen:
Omdat mijn BX14 belasting vrij is wilde ik graag diesel inbouwen. Dit heb ik laatst gedaan en het is inmiddels ook geregeld bij de RDW:
Motorsteunen uit de Biarritz:
Voorste motorblok komt in de BX 14:
Oud blokje eruit:
De tank is ook verwijderd, omdat ik een grotere tank wilde en erboven nog wat gelast moest worden:
Uitlaat eronderuit:
Oude en nieuwe tank met bumpertank:
Motorsteunen passen:
Naar de lasser:
Blok alvast wat schoongemaakt:
Gat achter dichtgelast:
Nieuwe meuk op het blok geplaatst:
De dag erna was de auto weer terug en heb ik de steunen een likje verf gegeven:
Het subframe moest ook gewisseld worden, en heb dus nu ook gelijk stuurbekrachtiging:
Rechts het nieuwe subframe:
Andere schakelstangen:
Octopus gebeuren weer geplaatst:
Ik heb eigenlijk geen andere foto’s meer, maar het blok lag er vrij snel in, en startte meteen. Het voorgloeilampje op het dashboard werkt ook, en de stuurbekrachtiging maakt het een perfecte wagen. De eerste tank die ik leeg heb gereden resulteerde in 1 op 19.5.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Nou heb ik gisteren een trd turbo van een forummer overgenomen, en deze motor zal dan ooit in bovenstaande BX moeten komen. Waarom weet ik echter nog niet, want hij rijdt best.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooie klus kerel. Respect!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Wat een klus zeg, super! Ik kom steeds meer in de verleiding om mijn TRD turbo blokje met subframe (stuurbekrachtiging) onder mijn 16TRS te klussen…
Wat zegt de RDW trouwens van die zelfgelaste motorsteunen?
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bedankt! Wat betreft die motorsteunen, dat is ter sprake gekomen maar daar is niet langer dan een halve seconde naar gekeken.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ik heb toch nog wat foto’s gevonden:
Even wat draadjes aansluiten om ‘m te starten:
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Heel goed gedaan!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3