XM 21 TD automatique: 388,000 km. Hiervoor ook menig XM (benzine/diesel) met soortgelijke kilometerstanden.
Citroënloos
Typisch, eigenlijk hoor/ ben ik nog geen 6 cylinders tegen gekomen die meer als 4 ton gedraaid hebben.
Is de 4 cylinder dan toch duurzamer als de 6 cylinder?
Dat kan toch eigenlijk niet?
Ik heb dr wel eens 1 op bezoek gehad die 4ton+ had. Maar ik denk dat het meer komt dat je zo’n slokkop niet gebruikt om heel Nederland te doorkruizen en daarom gewoon nog niet zoveel km’s hebben gezien. De benzine versies die daarvoor wél gebruikt worden zijn de zuinigerds op gas; de 2.0 8v en 2.0 16v.
V6 op gas zie je bijna niet. A: omdat het nergens op slaat en B: je bijna de ruimte niet hebt. Alleen de Es9J4 zie je nog wel eens op gas rijden.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
dixie-delight schreef:Typisch, eigenlijk hoor/ ben ik nog geen 6 cylinders tegen gekomen die meer als 4 ton gedraaid hebben.
Is de 4 cylinder dan toch duurzamer als de 6 cylinder?
Dat kan toch eigenlijk niet?
Hier op het forum heeft een tijdje terug een V6 24V te koop gestaan met 420.000 op de klok, als ik het me goed herinner.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
De mijne, 2.5TD uit ‘95 heeft inmiddels 410.000 km gelopen, twee weken terug zonder probleem door de keuring en ik rijd er zowat 1000 km per week mee. Als een zonnetje!
de 1e xm een 21 diesel oftewel een D12 gekocht met 240.000 km en verkocht met 470.000 km en motor nog feilloos lopen…
de 2e xm een V6 3.0 VSX verkocht voor een exclusive met 312.000 km
de 3e xm een V6 Exclusive verkocht (helaas werdt hij te duur) met 354.000 km en glijden als een zonnetje
de 4e xm een V6 Technic (duitse auto) verkocht met 340.000 km op teller (ging naar NL terug)
de 5e xm een 2.0 16v nu in bezit gekocht met 270.000 km op teller en nog feilloos alles werkend en glijdend…
Citroen XM
It’s not a way of driving…
It’s a way of life..
Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik zit ook tegen de 470k aan geloof ik, zal zo eens kijken.
(2.1TD)
Nu C5 tijger…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Plezierig topic dit, ik heb gisteren net een XM 201 16v uit 1999 gekocht.
Met 270.000 km, mooi droog en stoffig onder de motorkap, de motor loopt voortreffelijk en draait stationair zijdezacht.
400.000 here i come (maar dat duurt dan nog wel 13 jaar )
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Veel fijne en veilige kilometers Maurice.
De mijne heeft bijna 265.000km op de klok staan, en draait ook nog
als een tierelier.
Mijn streven is ook 400.000 kilometers,en dat zal bij mij niet sneller gaan als bij jou.
Gisteren olie en filters vernieuwd.
Brandstoffilter bleek aardig ver dicht tezitten, toen ik er op blazen test deed.
Mijn Franse dame rijd nu een stuk soepeler.
Gisteren een 13e ruit gescoord voor 20 euro.
Dus die zal ik er binnenkort eens in zien teknutselen.
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 21-04-2010
- Berlingo 1.9d 600
- CX GTi
- Berlingo 2.0 HDI Multispace ''Chrono''
XM V6 Exclusiv uit ‘96 van mijn broer.
Inmiddels aan de 332.000 km. Motor loopt en trekt nog perfect. Alleen gaat de automaat wat slippen wanneer ie door en door warm is tussen de 3e en 4e versnelling. Volgens garage Civer in Den Haag nog de orginele ongereviseerde bak…..
Berlingo 2.0 HDi (Bosch) Multispace 8-2002. 16’’ Musketier velgen, Eibach verlaagd, vouwdak en 200.000 km waarvan tot nu toe 22.000 probleemloze kilometers van ons!
Droomauto:CX GTI TURBO 2 in wit of Cassis Nacre….
Momenteel:
Xm 2.5 TD VSX/Exclusive
317000 km.
Daarvoor al vele anderen met 3 en 4 ton.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
MIjn eigen ervaringen worden wel bevestigd met al jullie reacties.
Een Xm gaat vlot 4 ton bijna probleemloos mee.
Het geeft wel de kwaliteit aan.
Je ziet ze vaak voor een paar centen tekoop,met meer dan 3 ton op de klok.
En eigenlijk kan je het voor de paar centen die ze er meestal voor vragen
best op wagen.
Gewoon doen!
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Op een Duits forum gevonden : Xm 2.1 TD met bijna 1,7 miljoen km.
“1.687.727km hat mein 1994er xm break 2.1er gelaufen, dann aufgrund fehlendem tüv abgemeldet und zur seite gestellt…
freue mich jetzt schon auf das gesicht des tüvprüfers bei der h-abnahme… (übrigens immer noch 1.motor mit erstem kopf bzw. erster kopfdichtung (wie ich das geschafft habe… keine ahnung)).
(Für neuen Tüv braucht er nun allerdings: rund 2qm Rep-Blech, neuen Auspuff, neue Hinterachse (x-Beine) und neue Bremsen hinten. Anspringen tut er sofort und besser als mein V6…)”
Roadrunner… never been caught.
Unglaublich!
XM TCT Ambiance`94