ops:
Paar maanden druk geweest met andere zaken….
Pff, wil dus vandaag de gsx op de brug duwen, krijg ik ‘m niet meer uit de versnelling.
Terwijl ik m een paar weken geleden met een vinger kon duwen…
Raar. Korte ‘pookje’los gehaald en alles lijkt te kloppen.
Wie heeft een idee?
Bak is niet los geweest, koppelt en ontkoppelt nog wel.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Bak weer aan het schakelen.
Nog een paar weekjes en dan heb ik ander werk, met meer vrije tijd!
Vandaag ff kleppen stellen, en nu lopen de zuigers tegen de kleppen….
Pfff, heb ik weer wat uit te vogelen. waar heb ik een blunder gemaakt…
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
distributie van tijd?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:distributie van tijd?
Riem door twijfel al meerdere malen opnieuw er op gegooid… (nokken as poelies li en rechts blijken ook t zelfde te zijn….) Ik moet ergens een fout hebben gemaakt… zuigers met een stomme kop verkeerd om? tuimelaars verwisseld?
Ik heb geen flauw idee. Ik heb gewoon te weinig tijd aan een stuk er aan kunnen werken, en moet ergens een fout hebben gemaakt.
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Is het mogenlijk dat de tuimelaars een verschillende lengte/hoek hebben?
Ze zijn genummerd,misschien heb ik die door elkaar gehaald, en heb ik nu te veel lift.
Ik kan er in ‘t boek niets over vinden, iemand een idee?
Plof de klep weer dicht, ik moet zoals gewoonlijk weer aan het werk…
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik vermoed dat je een zuiger verkeerd om hebt gemonteerd. Is die nieuwe zuiger wel hetzelfde als de andere?
Tuimelaars zijn hetzelfde, dat kan bij mijn weten niet de oorzaak zijn.
citro-power schreef:Ik vermoed dat je een zuiger verkeerd om hebt gemonteerd. Is die nieuwe zuiger wel hetzelfde als de andere?
Tuimelaars zijn hetzelfde, dat kan bij mijn weten niet de oorzaak zijn.
Zit ik ook al aan te denken, maar omdat er al zo’n tijd tussen zit, kan ik het niet meer voor de geest halen.
Denk dat ik de koppen maar ga lossen ter controle
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je kunt het wel controleren welke het is, moet je de tuimelaars per cilinder terug stellen. Blijven je kleppen dicht zitten als je de motor draait.
Kom je vanzelf bij diegene die fout is. Zal waarschijnlijk je nieuwe cilinder+zuiger zijn.
citro-power schreef:Je kunt het wel controleren welke het is, moet je de tuimelaars per cilinder terug stellen. Blijven je kleppen dicht zitten als je de motor draait.
Kom je vanzelf bij diegene die fout is. Zal waarschijnlijk je nieuwe cilinder+zuiger zijn.
Nee, ook bij de anderen, maar ik moet nog ff een ding checken….
“en als het niet past, dan maken we het pas!”
ops: Geloof dat ik verkeerd om heb zitten tellen… Zo zie je maar haast…binnenkort maar goed doen…
“en als het niet past, dan maken we het pas!”