




















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
CEE-IKS schreef:
Tsja en de kosten?
Grof geschat denk ik dat je dus moet rekenen op een bedrag rond de EUR 2500,- Als je het wil laten doen.
Zijn je aandrijfassen slecht en wil je daar nieuwe onder, tel er dan nog maar eens EUR 600,- bij.
Goeie genade… ik was alles bij elkaar ongeveer 500 euri kwijt….
Het zijn de arbeidsloonkosten die zo verschrikkelijk aantikken inderdaad, maar de Valeo koppelingset kostte mij 116 euro en de pakkingset 5 tientjes…
Inderdaad: goed rondshoppen en een prijsofferte laten maken.
Aangeven wat je vervangen wilt hebben en wat niet, en dat men belt voor een beslissing voordat ze ergens aan beginnen (gebeurt helaas nog te vaak niet..), zodat je niet voor onwelkome verrassingen komt te staan (waar je van te voren niets vanaf wist).
Succes!
‘Spirit of avant-garde’






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Toe te voegen op lijstje: vervangen koppelingskabel.
Verder is de lijst en de inschatting van Cee-Iks vrij nauwkeurig te noemen.
Of je de kop geheel uiteen moet nemen en opnieuw kleppen inslijpen zou ik laten afhangen van hoe de motor loopt, of hij rookt etc. Wij doen dit niet standaard bij een koppelingswissel, maar alle andere dingen idd wel!
Een koppelingsset voor € 116?
Was dat via eBay ofzo?? Das echt super goedkoop hoor.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nee, gewoon via een Citroën-mannetje…
Hij was zelf ook verbaasd en belde nog ter verificatie met de hoofdvestiging of de magazijnman het ècht zeker wist.
Was gewoon een Valeo set voor een Douvrin (20/22).
‘Spirit of avant-garde’
Vandaag leek me een uitgelezen dag om weer eens een stukje te gaan toeren. Dat liep even iets anders. Op de terugweg, ter hoogte van Eemnes ging plots het hydrauliek-lampje samen met het stoplampje flikkeren. Ik reed op de A27 en had weinig zin om op de vluchtstrook te stoppen, dus ben nog even snel doorgereden tot de afrit Eemnes en ben vlak na de afrit bij een BP-station gestopt. Toen brandde het lampje inmiddels voluit. Toen ik uitstapte zag ik meteen lhm stromen en na het openen van de kap was ook gelijk duidelijk waar het vandaan kwam. Even Waterman (en bij geen gehoor eXpelliarMus ook) even gebeld om zeker te weten hoe die leiding precies heet: De hoofdretourleiding dus. De leiding was gescheurd op het punt waar al eens eerder een stukje tussen gezet was.
ANWB gebeld en gewacht, gewacht en gewacht…
De ANWB man had het euvel snel verholpen en ik had gelukkig nog een fles LHM bij me om het systeem weer te vullen.
Alles zag er goed uit en ik heb de ANWB-man een hand gegeven. Toen de beste kerel uit zicht was en ik ook weg wilde rijden, gingen de lampjes weer branden. Weer even ruggespraak gehouden met Waterman en toen maar weer de ANWB gebeld. Nu leek het wachten nog langer te duren.
ANWB-man Nr2 bedacht dat er waarschijnlijk lucht in het systeem zat en heeft ontlucht en nog een klein beetje LHM bijgevuld. Nu kon ik eindelijk naar huis.
Op korte termijn maar even een compleet nieuwe slang erop.
Vraagje: maakt deze slang nu deel uit van de octopus? Ik vraag me af of het zinvol is meteen maar een GSM-octopus te monteren. Nee twee keer in twee jaar een lekke hoofdretourleiding voel ik daar wel wat voor.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jaco, die slang maakt wel deel uit van een setje, maar NIET van Dé octopus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ah okee. Er stond me inderdaad iets bij van de vorige lekkage toen Gert de Jong het heeft opgelost door een stukje ertussen te zetten om zo niet het hele setje te hoeven vervangen. Vandaar dat ik aan de octopus dacht.
Zijn deze setjes nog makkelijk te krijgen?





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
waterman schreef:Jaco, die slang maakt wel deel uit van een setje, maar NIET van Dé octopus.
Van het gedeelte die ook naar de pomp gaat ?????














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ik dacht het wel, maar dat weet ik echt niet meer zeker. Te lang geleden
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
RonK. schreef:waterman schreef:Jaco, die slang maakt wel deel uit van een setje, maar NIET van Dé octopus.
Van het gedeelte die ook naar de pomp gaat ?????
Nu heb ik de hele middag de tijd gehad om die leidingboel goed te bestuderen, maar echt gefocust was ik blijkbaar niet…





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
waterman schreef:ik dacht het wel, maar dat weet ik echt niet meer zeker. Te lang geleden
Volgens mijn zijn dat de enige 2 “bundels” als ik het goed heb.
Een nieuwe octopus heb ik al gemonteerd, ik zou die eigenlijk ook eens moeten doen.
Ze zijn bij CX basis in iedergeval te koop Jaco en anders Leo



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is een grote en een kleine octopus. Die grote, die als ik het goed begrijp, deze keer stuk is gegaan, gaat van vat naar pomp.
Die kleine zit verstopt onder het reservewiel. Allemaal dunne slangetjes.
RonK. schreef:Ze zijn bij CX basis in iedergeval te koop Jaco en anders Leo
Ik ga er eens achteraan.














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ja. volgens mij wel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste