Hallo,
Ik ben hans en zag een week geleden dit autootje staan en was gelijk verkocht.
Daarom heb ik hem dus gekocht.
Ik heb hem als tweede auto maar moet zeggen dat het wel een fijn autootje is om mee te rijden.
Het enige wat ik gelijk merkte is dat als ik de koppeling snel los laat dat de auto dan bonkt en dit zie je ook terug in het stuur.
Als je met beleid doorschakeld dan merk je er verder niets van
Het is wel heel vervelend,wie weet wat dit kan zijn.
Ik heb nog niet alle pagina`s gelezen dus misschien heeft iemand anders deze vraag al eens gesteld.
Alvast bedankt voor het reageren en wie weet kan ik misschien ook eens iemand helpen.
Gr. Hans
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 06-08-2009
- Saxo 1.6 VTS 16V
- DS 4 THP 200 Sport Chic
- DS 3 VTI120 So Chic
Hey! Leuk, saxo rijder erbij
Wat voor kmstand heeft ie? Misschien is je koppeling gewoon versleten
Dromen mag altijd:
C5-3 Sedan 3.0HDiF AUT6 Exclusive met 19 inch, leer Claudia, Pack Business 2 en Pack Intégral
Leuk dat je gelijk reageert.
De koppeling voelt volgens mij wel goed,ik denk eerder dat het een of andere overbrenging is
Een rubber koppeling ofzo???
Hij slipt ook helemaal niet.
Je kunt hem goed geleidelijk op laten komen.
Het is echt als je hem te snel los laat dan zie je gewoon het stuur bewegen door de schok.
De km stand is net over de 2 ton.
Gr. Hans
Welkom op het forum
Als de auto verder spoepel koppelt en schakelt, dan kunnen het de motorsteunen zijn.
Je heb er 3, de bovenste aan de distributie zijde, de steun waarin de bak hangt.
Afhankelijk van de uitvoering, kan de lange as (bijrijders kant) in een tussenlager zitten, welke weer in de onderste motorsteun zit. Bij een 1.0, 1.1 heb je deze steun niet, maar dan zit de bak met een soort reactie-stang (waar een stuk rubber in zit), vast aan het subframe. De 1.4i heeft niet altijd een tussenlager, kan dus ook met een reactiestang aan de bak zijn.
Bedankt voor de reactie,ik zal daar eerst naar gaan kijken.
Gr Hans
Oh wat dom van mij, ik zie in de topic tittel staan 1.6i
Dan heb je lange as met een tussenlager, welke in de onderste motorsteun zit.
Deze kun je onder de auto zien zitten en prima op het oog beoordelen of dat rubber nog goed.
Oke thanks