GTi Turbo2 bougies
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 13 juni 2011 09:10 PM

Ik lees in dit forum dat ik het beste NGK B9HVX bougies kan gebruiken in mijn GTi Turbo2 . In mijn speurtocht naar het verhelpen van ‘niet lekker lopen’ , ontdekte ik dat ik NGK BP6HS heb.  Ik heb geen idee wat het verschil is.  Wie weet hoe ‘erg’  dit is?

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 13 juni 2011 09:17 PM
  [ # 1 ]

Op de NGK site wordt toch gewoon de BP6HS aanbevolen voor de Turbo. Die andere wordt niet genoemd.
Hoe lang zitten die bougies er al in? Misschien zijn ze al te oud of zit er een slechte tussen. En is de elektrode afstand correct? Daar ging mijn non-turbo beroerd van lopen. Maar “niet lekker lopen” kan nog veel andere oorzaken hebben…

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 13 juni 2011 09:19 PM
  [ # 2 ]

ja, ze staan op 0,8 en zien er nieuw uit.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1250
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 13 juni 2011 09:50 PM
  [ # 3 ]

Probeer eens te beschrijven wat je bedoeld met niet lekker lopen. En hoe lang doet hij dat al.

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 13 juni 2011 09:52 PM
  [ # 4 ]

dat had ik al eens eerder in een andere topic gedaan.  Nu alles vergelijkbare topics (en dat zijn er veel over slecht lopende T2’s) aan het nalezen en alle punten aan het nalopen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 13 juni 2011 11:14 PM
  [ # 5 ]

B9 is pas de moeite waard als je de boel op z’n staart gaat trappen, dus bij wastegates indraaien en dat soort dingen. Je kan natuurlijk gewoon aan nieuwe bougies toe zijn, het is de moeite waard om gewoon wat nieuwe bougies er in te draaien om er zeker van te zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Griemer
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 282
Geregistreerd: 27-12-2009

Gepost: 14 juni 2011 09:00 AM
  [ # 6 ]
sans-pareil schreef:

B9 is pas de moeite waard als je de boel op z’n staart gaat trappen,

Oh,  in dat geval heb ik ze niet nodig

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook