Hoi,
Berlingo lichte vrachtwagen Bj 2000:
Sinds ik een gebroken linker voorveer heb laten herstellen heb ik een lek , daar waar de aandrijving uit de (ik denk) transmissie komt (linker zijde).
Omdat de auto toch op pensioen gaat over =- 6 maand dacht ik gewoon even bij te vullen…
echter… WAAR bevind zich de bijvulplaats voor deze olie?
Het lek is niet groot , en de olie is tamelijk zuiver , daarom dat het niet de gewone motorolie is…
Wie weet raad?
Dagger
Niemand?
Trouwens het is een DIESEL 1600 dacht ik
Zit gewoon een plug onderaan de versnellingsbak,die moet je vol gooien tot ie overloopt.
Tenminste zo heb ik ze dat bij mij zien doen..
Bedankt!!
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Mik er voor de grap eens HPLS van Wynns bij in. Dat heb ik laatst experimenteel gedaan bij Brekkie omdat de bak er toch uit moet vanwege lekkage. Mijn verwachtingen waren niet erg hoog gespannen maar het spul blijkt toch te werken.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
weet iemand WAAR de vuldop zit?
Die welke ik dacht is een dop van gewone olie (vuil zwart) terwijl de lek bijna zuivere olie is.
Ik heb net het wiel (linksvoor) verwijderd en daar nog een bescherming. dan zie je de versnellingsbak en daar ZOU de vuldop moeten zitten?
Totaal aantal Berichten: 1825
- Xsara Picasso 16-16v
je moet zoeken naar een bout die aan de zijkant van de versnelingsbak zit zo,n 10cm vanaf de bodem van de bak. dit is ook het max peil van de olie, dus zooals de andere schreven vullen tot dat het eruit loopt.
DIE dop net eraf gehad en er kwam andere olie uitgelopen? (zwarte bijna als de motorolie bij verversing)
op een ander deel van het forum een verluchtingsdop gevonden.
Eens afwachten wat hij doet?
de wynns hpls zit erin.
als hij stopt met lekken…yippie , anders een andere auto
dagger