Ik lees in dit forum dat ik het beste NGK B9HVX bougies kan gebruiken in mijn GTi Turbo2 . In mijn speurtocht naar het verhelpen van ‘niet lekker lopen’ , ontdekte ik dat ik NGK BP6HS heb. Ik heb geen idee wat het verschil is. Wie weet hoe ‘erg’ dit is?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Op de NGK site wordt toch gewoon de BP6HS aanbevolen voor de Turbo. Die andere wordt niet genoemd.
Hoe lang zitten die bougies er al in? Misschien zijn ze al te oud of zit er een slechte tussen. En is de elektrode afstand correct? Daar ging mijn non-turbo beroerd van lopen. Maar “niet lekker lopen” kan nog veel andere oorzaken hebben…
ja, ze staan op 0,8 en zien er nieuw uit.
Probeer eens te beschrijven wat je bedoeld met niet lekker lopen. En hoe lang doet hij dat al.
dat had ik al eens eerder in een andere topic gedaan. Nu alles vergelijkbare topics (en dat zijn er veel over slecht lopende T2’s) aan het nalezen en alle punten aan het nalopen.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
B9 is pas de moeite waard als je de boel op z’n staart gaat trappen, dus bij wastegates indraaien en dat soort dingen. Je kan natuurlijk gewoon aan nieuwe bougies toe zijn, het is de moeite waard om gewoon wat nieuwe bougies er in te draaien om er zeker van te zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:B9 is pas de moeite waard als je de boel op z’n staart gaat trappen,
Oh, in dat geval heb ik ze niet nodig