Na een lekker dagje sleutelen met als doel verhelpen zweten van versnellingsbak en vervangen dunne remschijven helaas weer terug bij af.
Na demontage van remklauw en schrijven, geprobeerd de differentieelashouder los te krijgen.
De flenspakking zweet,ondanks vastzitten van de bouten.
De olie slaat neer op de remschijven.
Wat ik extra heb geprobeerd is om na de draadeinden te hebben verwijderd de ashouder te verdraaien, maar zonder resultaat.
Wel gek, als je bedenkt dat het zaakje flink olie staat te lekken.
Daarnaast is het een mooie gelegenheid om ook de keerringen van de dif.assen te vervangen.
Maar ook het lager met as, dat achter de ringmoer zit wil niet loskomen uit de bak. (ringmoer wil wel los)
Wie heeft tips om lager en dif.ashouder op een nette manier te verwijderen??
Gaat hier om een versn.bak uit 1981 uit een dyane.
Pas daarna heft het zin om ook de schrijven en remblokken te vervangen.
Alvast bedankt voor jullie ideen of tips!
Er gaat niets boven…...
Als je de moeren los hebt, zou die er zo uit moeten komen, misschien dat in het verleden iemand met vloeibare pakking aan t werk is geweest, en daardoor de boel aan elkaar heeft geplakt. als de moeren eraf zijn kan je er best wel wat klappen met een kunststof hamer op geven om de as eruit te tikken.
suc6!
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
zitten in de hoeken ook nog 4 m7 bouten!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4