27 van de 41
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 13 juni 2011 12:41 PM
  [ # 391 ]

Wereldklus hoor Cool

Ik ben nog steeds stinkend jaloers op die werkruimte van je Laughing

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 14 juni 2011 12:58 PM
  [ # 392 ]

goed bezig!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 juni 2011 04:59 PM
  [ # 393 ]

Wow respect!

Netjes gedaan!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 14 juni 2011 05:12 PM
  [ # 394 ]

wat gert zegt!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 juli 2011 08:21 PM
  [ # 395 ]

Van de week heb ik de laatste hand gelegd aan de trd turbo, deze is ontdaan van belangrijke onderdelen en het karkas is opgehaald. Verder heeft de tgd sinds vandaag weer een jaar APK.

En de tgd:

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 september 2011 11:58 PM
  [ # 396 ]

Update:

De BX 19d die omgebouwd is naar diesel heeft bijna weer 10000 km gereden, ik ben er erg tevreden mee en nog geen rare dingen meegemaakt.

Met de 19 tgd break zijn we een weekje naar zweden gegaan. Op een lekke koelslang na is alles goed gegaan. Ik heb de slang iets ingekort en we konden weer verder. De carterplug lekte wat olie, maar dat heb ik thuis gefixt door een andere plug te gebruiken.

Voordat we op vakantie gingen heeft de BX nog groot onderhoud gehad:

distributieriem, spanrollen, waterpomp
koppelingsplaat, drukgroep en druklager
oliefilter, brandstoffilter, luchtfilter
koelslang radiateur naar waterpomp
ruitenwisser
sloten gesmeerd
deurscharnieren gesmeerd en ingevet
raammechanisme LV vervangen
ruit LV en LA vervangen
raamrubber vastgezet LV met vloeibaar rubber
achterklepmechanisme vervangen
gele lampen gemonteerd
stuurkolom vastgezet
lichtschakelaar vervangen
stuur met richtingaanwijzer-clip gemonteerd
radio gemonteerd met relais
luidsprekers ingebouwd
andere antenne gemonteerd
olie en koelvloeistof vervangen
motorkap en zijschem vervangen
blowermotor vervangen

Deze wagen kan er dus weer even tegenaan!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 september 2011 12:22 AM
  [ # 397 ]

Profiel  
 
Bossinkje
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 05-10-2008

- BX 1.4
- XM TurboCT Pallas
Gepost: 19 september 2011 10:07 AM
  [ # 398 ]

Goed bezig!

Citroën Xantia 1.8 16v

EX:
Citroën BX 1.4 “Bixnix”
Renault Clio 1.4 RTi
Seat Ibiza 1.4 16v S

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 19 september 2011 02:42 PM
  [ # 399 ]

Enorm veel respect. Ik heb dit topic de afgelopen uren geheel doorgelezen en het gemak waarmee jij motorblokken etc. lijkt te verwisselen is onvoorstelbaar. Ga zo door.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 september 2011 09:00 PM
  [ # 400 ]

Thanks!

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 19 september 2011 09:32 PM
  [ # 401 ]

Oh,ook al aan het wisselen…

Net even een stuk draad doorgelezen,goed bezig man!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 september 2011 10:22 PM
  [ # 402 ]

Ik was eigenlijk niet aan het wisselen Wink, maar koppeling en distributie moesten allebei gebeuren en het leek me makkelijker om dat te doen als het blok eruit lag.

Profiel  
 
Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1154
Geregistreerd: 28-01-2007

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 19 september 2011 10:29 PM
  [ # 403 ]

100% waarheid!

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  
 
thomasc3vtr
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 27-04-2010

- C3 VTR 1.6 HDI
- BX Millesime
- BX 16V MK2
- XM V6 24V
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- C25 2.5 Diesel Mobilehome
- CX Laagdaks prestige
Gepost: 19 september 2011 11:03 PM
  [ # 404 ]
Vermond schreef:

Ik was eigenlijk niet aan het wisselen Wink, maar koppeling en distributie moesten allebei gebeuren en het leek me makkelijker om dat te doen als het blok eruit lag.

Handig om te weten,
want bij mij moeten ook de koppeling en distributie en waterpomp gedaan worden, zal dan wel nog moeten kijken achter een motorkraan.

BX zei ik, toen lachten ze, 16 kleppen voegde ik er snel aan toe maar ze bleven lachen. Dan heb ik ze laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 februari 2012 09:38 PM
  [ # 405 ]

Een maand geleden nog een hachelijk momentje meegemaakt:

Ik had de kleppendekselpakking vervangen, en daarna een nieuwe multiriem gemonteerd. Lekker buiten sleutelen tussen alle buien door, en zorgen dat niks wegwaait. Ik denk, ik start ‘m eens, kijken of de riem een beetje lekker mee loopt. De motor draait twee slagen rond, en daarna een mechanisch geluid en de motor zit vast: oeps!
Balen natuurlijk. De krukas kon ik nog een kleine slag draaien, maar het was duidelijk dat iets ‘m tegen hield. Toch maar weer het klepdeksel eraf, en na wat zoeken zie ik een halve ring liggen tegen een klepstoter, die de nok daar tegenhoud. Ringetje snel weggeflikkerd natuurlijk, maar de klepstoter zit zo vast als een huis. Waarschijnlijk heeft de nok dmv. die ring de kop op z’n donder gegeven en de klepstoter vast geklemd. Leuke constatering in de regen en wind. Die klepstoters zijn zo hard, daar valt niks mee te doen, behalve wat er op lassen. De buurman heeft zijn materiaal naar ons gesleept en we hebben er een dikke bout op gelast.
Blijkbaar had het opwarmen ook al nut, want de stoter kwam er nu met wat trekken goed uit. Ik heb een andere klepstoter gepakt, maar die was er met geen mogelijkheid in te krijgen.
De volgende dag heb ik de stoter met bout gepakt en deze er in getikt. De hele ochtend heb ik wat lopen draaien en tikken en op een gegeven moment leek hij beter te gaan passen. Toen een nieuwe klepstoter erin gezet, deze moest ik de laatste 1-2 cm erin tikken met de hamer. Op goed geluk de riem weer aangebracht, en handmatig de krukas rond gedraaid. De stoter had elke keer een míníscuul tikje nodig van de zuiger om weer los te schieten. De keus was gemaakt om ‘m zo te laten zitten en op goed geluk te gaan starten. De eerste 2 slagen hoorde je de lucht terug het inlaatspruitstuk in gaan (het was een inlaatklep), maar daana sloeg ‘ie aan en liep hij als een zonnetje. Gisteren ben ik er mee naar de meeting gereden en volgens mij is er niks aan de hand. Pak van m’n hart.

Natuurlijk is het niet slim om in de avond met regen en wind de pakking te vervangen, maar soms heb je geen andere keuze, en misschien heb ik daardoor iets over het hoofd gezien. Het gekke is dat ik géén ring kwijt ben, alles zat weer op de goede plek. Ik heb ook de compressor nog in de kop gezet, maar volgens mij ligt daar verder niks los in. Het is voor mij nog een raadsel waar die ring vandaan is gekomen. Misschien door de wind, maar kan het me niet voorstellen, er lag ook geen los materiaal in de buurt.

Inmiddels zijn we een aantal duizend kilometer verder en lijkt alles goed te zitten met het blok. Er zijn mistlampen ingebouwd, en remblokken en schijven zijn vervangen. De wintersport heeft ‘ie dit jaar ook weer overleefd:

Profiel  
 
 
27 van de 41
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook