Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
In 1991 kocht ik een destijds erg knappe GSpécial break uit 1979. Probleem was dat ik toen beschikte over een studentenbudget, en al voorzien was van een prima GSA Pallas met alle toeters en bellen. De GS heb ik toen technisch geheel in orde gemaakt en aan een vriend verkocht, die er een jaar of zes, zeven met veel plezier mee heeft gereden.
Helaas begaf de motor het toen plots. Ik heb de auto voor een zacht prijsje teruggekocht en in de stalling gezet. Dit weekend heb de auto uit de stalling gehaald en maar eens ontdaan van een flinke laag stof.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat een leuk stoffig plaatje. Welke kleur is dat? (ja lichtblauw, dat zie ik ook
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Correctie, zag ik ook, het hele plaatje is nu weg
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Jij hebt goeie ogen…...
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Valt nog niet mee, plaatjes erbij doen als nieuweling op het forum. De kleur is trouwens bleu myosotis. En d’as erg mooi. Vooral als je hem gepoetst hebt!
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En wat zijn de plannen nu het breakje weer tot leven is gewekt?
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Ik heb zaterdag de stof er vanaf gewassen, de auto naar binnen geduwd in mijn ‘sleutelhok’ en vervolgens de motor er even uitgehaald. Eén van de motorpijpen blijkt onder de olie te zitten. Volgende ronde zal ik de motor eens uit elkaar halen om te kijken wat er mis is.
Verder is het achtersubframe slecht en constateerde ik nog één minpunt; het plaatwerk rond een motorkapscharnier is slecht. Lastige plek om te lassen!
Carrosserie lijkt verder nog aardig, als je niet te kritisch naar het plaatwerk kijkt.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als je de stoflaag even wegdenkt dan ziet ze er op de foto’s in elk geval nog zeer de moeite waard uit!
Subframe is nog wel te vinden (er staat er nu zelfs een op MP) en een evt. vervangend blok ook wel, al lijkt het me sterk dat het originele torretje niet meer aan de gang te krijgen valt. Succes met de operaties.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
De topic starter heeft volgens mij onderdelen genoeg en anders is in dezelfde loods het magazijn van de vereniging…....
Leuke GS in een leuke aparte kleur.
Ach, ja: smaken verschillen gelukkig. Ik vind Myosotis afschuwelijk, net als Uzès bijvoorbeeld. Maar ‘t is zeker een leuke origineel Nederlandse GS die ‘t waard is om bewaard te blijven. Zeker niks aan de kleur veranderen!
Veel plezier bij de restauratie en de vele km’s daarna!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Zo ziet Myosotis eruit na een paar emmertjes water. Ik vind het zelf een erg mooie kleur, en mijn vrouw vond het zelfs een reden om deze auto te behouden. Pluspunt van niet-metallic is bovendien dat er met poetsen vaak nog een mooi resultaat te bereiken is.
De motor staat er nu naast, alleen om te onderzoeken wat er nu stuk was. Ik heb inderdaad zelf nog wel enkele motoren op voorraad. Een GS subframe heb ik gelukkig ook nog staan.
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ik vind het een schitterende kleur, veel mooier dan bijvoorbeeld Bleu Pétrel
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
ik weet wel heel zeker dat de topic starter genoeg onderdelen heeft;-P! enne die ouwe motor had nog wat probleempjes !
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En ook welkom op dit mooie forum!
Citroen!
Ik vind dit een geweldige kleur. Veel succes met de vorderingen !
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat leuk om te lezen dat een GS weer uit de winterslaap word getrokken. Wel grappig dat het nu alweer de derde break in zeer korte tijd is die een rooskleurige toekomst tegemoet gaat. Veel plezier ermee!
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973