Totaal aantal Berichten: 786
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Mijn eend is nog niet klaar en het gaat nog wel flink wat tijd kosten voordat deze ook klaar is. Ondertussen staat mijn LNA maar te verstoffen en weg te roesten. De hoeveelheid werk hieraan is gigantisch.
Zelf ben ik nogal een autosportliefhebber en ik zat te spelen met de gedachte om misschien iets met de LNA te gaan doen kwa autosport.
Maar ja, autosport is duur en circuits zijn niet in de buurt hier. Dus zou autocross een optie kunnen zijn, maar dat vind ik doodzonde en ik ben een fan van circuitraces e.d.
Dus kwam ik langzamerhand uit bij circuits als Assen en Zandvoort. daar zijn mogelijkheden om te kunnen racen voor een dagje, of een halve dag, maar dat kost best wel veel. Zandvoort kost voor een dag racen 600 euro en dan heb je nog niet eens in pits die je kunt gebruiken. Een halve dag kost al 300 euro. Er zijn ook nog circuitdagen en je hebt natuurlijk bijvoorbeeld op lelystad een franse dag.
MAar wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik zat namelijk te denken dat het op zich wel leuk is om een keer ergens te racen en dit dan te doen met een aantal mensen, maar ja, de kosten zijn toch nog wel behoorlijk.
Iemand suggesties wat ook nog zou kunnen. Ik weet zo geen circuitbanen in de buurt van Twente namelijk waar je zou kunnen racen.
groeten
Groeten Flying Duckman
Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Totaal aantal Berichten: 515
- 2CV special
- Visa club
- Visa entreprise
- Ami grande comfort
- HY ex bb bus en brandweer manschappen auto
Bij de 24h eendereace van Spa Francorchamps mag je 1 rondje rijden over het circuit. Niet echt voor je race-ervaring dus, maar wel leuk.
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Al meerdere keren gedaan. Is inderdaad leuk om steeds weer te doen, maar ik wil echt snelheid maken met een auto, echt kunnen racen met een auto en dat kost gewoon veel geld.
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
Ik weet nog wel iets maar dan moet je tot volgend jaar wachten.
Op het circuit van zolder (belgië) organiseren ze elk jaar “vroemdag” , een dag voor leerlingen van lage leervormen die dan een paar rondjes op^het circuit mogen mee rijden met race en andere wagens. het kost niks buiten natuurlijk de benzine. of ze de LNA aanvaarden om mee te doen weet ik niet maar mijn vader heeft dit jaar met en 2pk mee gedaan (die op Spa Francorchamps heeft gereden maar waarmee we gewoon ook mee rijden dus geen proto).
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Wimedo.
Slalomraces op circuit lelystad. Je auto blijft heel, je rijdt alleen, tegen de klok.
Rijdt altijd een aardig contingent citroen’s mee. BX en , xantia’s, ax en een c15 21td
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Dat ziet er al wel heel leuk uit inderdaad, dit jaar racen gebeurt toch niet meer, geen tijd voor zowiezo, maar voor volgend jaar lijkt me zoiets wel leuk!
Groeten Flying Duckman
DS 3 So Chic (08-2017)
(en nog een Saab 900i)
FLYING DUCKMAN schreef:Dat ziet er al wel heel leuk uit inderdaad, dit jaar racen gebeurt toch niet meer, geen tijd voor zowiezo, maar voor volgend jaar lijkt me zoiets wel leuk!
Seizoen is ook afgelopen natuurlijk. volgend jaar, waarschijnlijk in maart, gaat het weer van start.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.